Het commerciële domein omvat de vakgebieden marketing, sales en communicatie. Media zijn our middle name en er wordt dan ook veel gepubliceerd door vakgenoten en over de vakgebieden. Hieronder vind je verschillende publicaties geschreven door en voor NIMA Leden, maar ook nieuws over marketing, publicaties van NIMA zelf en bijdragen van onze mediapartners.
De European Marketing Confederation (EMC) heeft unaniem besloten om 27 mei uit te roepen tot Internationale Dag van de Marketing. De dag heeft tot doel het belang van marketing in het bedrijfsleven en de samenleving onder de aandacht te brengen en de trots op het marketingvak te bevorderen. De dag van de marketing, is een …
Emerce100 2023 heeft NIMA uitgeroepen tot één van de beste top 10 bedrijven die trainingen verzorgd in digital business, marketing en e-commerce! Bij NIMA werk je aan je eigen ontwikkeling. We hebben een divers aanbod aan trainingen, verschillend in lengte en inhoud. Van eendaagse masterclasses over pricing of neuromarketing tot een vijfdaagse mastercourse over digital …
Het zit er allemaal in! Het handboek voor de marketingprofessionals! Ruim dertig marketingspecialisten hebben aan dit boek gewerkt en voor NIMA mede mogelijk gemaakt. De elf vaste hoofdstukken, bouwblokken waarmee het huis van marketing is samengesteld, zijn állemaal geactualiseerd of geheel nieuw geschreven. Op onze site én in het boek schrijven we dat marketing een …
Wil je weten hoe dat onze kandidaten NIMA C gehaald hebben? Ben je zelf aan het denken om een NIMA C opleiding te volgen, maar heb je twijfels hoe je dit moet aanpakken en wat je er allemaal voor moet doen? Laat je dan informeren door kandidaten die je voorgingen. Zij geven een volledig maar …
Met deze prijzen vieren wij het marketingvak met elkaar en belonen we de bedrijven en marketeers die écht een uitzonderlijke/bijzondere prestatie hebben geleverd en aantoonbaar verschil maken op gebied van maatschappij, economie en duurzaamheid. De NIMA Marketing Company of the Year prijs is er in drie categorieën: ‘small’ (klein), ‘medium’ (middelgroot) & ‘large’ (groot) bedrijf. …
Richard de Hoop is entertrainer (geen spelfout), ondernemer en auteur. Tijdens de 7e editie van Nima Marketing Day op donderdag 15 juni in DeFabrique in Utrecht verzorgt hij een van de key notes. Een korte kennismaking. Als spreker over samenwerken en veerkracht in organisaties noemen klanten hem een echte professional. Gepassioneerd, enthousiasmerend, onnavolgbaar en iemand …
Wil je weten hoe zij hun Diploma hebben behaald? Ben je zelf aan het denken om een NIMA C opleiding te volgen, maar heb je twijfels hoe je dit moet aanpakken en wat je er allemaal voor moet doen? Laat je dan informeren door kandidaten die je voorgingen. Zij geven een volledig maar authentieke beschrijving …
Wil je weten hoe ze dat doen? Ben je zelf aan het denken om een NIMA C opleiding te volgen, maar heb je twijfels hoe je dit moet aanpakken en wat je er allemaal voor moet doen? Laat je dan informeren door kandidaten die je voorgingen. Zij geven een volledig maar authentieke beschrijving over wie …
In gesprek met Kirsten Andres, scheidend voorzitter/directeur van NIMA, het Nederlands Instituut voor Marketing. Het Ouderenfonds heeft met ingang van 13 maart een nieuwe directeur-bestuurder in de persoon van Kirsten Andres. Die aanstelling betekent dat ze het Nederlands Instituut voor Marketing gaat verlaten en de club van marketingprofessionals op zoek mag naar een opvolger. Andres was NIMA-voorzitter/directeur …
Het wordt tijd om ‘Marketing for Good’ eens stevig te gaan uitdragen. Dat vereist wel een complete paradigma-shift. ‘De grootste uitdaging zal ongetwijfeld strategisch zijn. Momenteel heeft marketing één heer te dienen en dat is commerciële groei.’ We spraken met Alexis Eyre. Zij hoopt de gedragsveranderende mogelijkheden van marketing te heroriënteren en daarmee het vak en …
Duurzaamheid en marketing: in 1 middag alles wat je erover wilt weten! Duurzaamheid en marketing: een lastige combinatie? Of een mooie kans? Maar hoe dan? Wat is duurzaamheid eigenlijk concreet? Het lijkt soms wel een containerbegrip. Hoe verhoudt een duurzame positionering zich tot andere vormen van positionering? En hoe neem je duurzaamheid mee in je …
Kirsten Andres gaat NIMA, het Nederlands Instituut voor Marketing verlaten. Andres was voorzitter/directeur van de beroepsvereniging voor professionals in marketing, communicatie en sales sinds 1 februari 2020. Vanaf 1 maart wordt zij directeur-bestuurder van het Nationaal Ouderenfonds. Marieke Romano-van den Hoek (voorzitter Raad van Toezicht): “Kirsten werd net na haar aantreden in haar rol van …
Blijf op de hoogte van alles wat er binnen NIMA speelt en meld je aan voor onze nieuwsbrief voor interessante ontwikkelingen.
Iedere dag de meest opmerkelijke nieuwsberichten en achtergronden over marketing, communicatie en sales.
NIMA biedt zijn leden de mogelijkheid om de meest uiteenlopende papers te downloaden.
NIMA heeft verschillende members die columns, opinies en blogs schrijven over ontwikkelingen in het vak.
Welke boeken zijn interessant of voor jou relevant en wat vonden jouw collega-marketingprofessionals ervan?
Voor veel journalisten is NIMA als beroepsvereniging voor marketeers, sales- en communicatieprofessionals een belangrijke nieuwsbron.