Het commerciële domein omvat de vakgebieden marketing, sales en communicatie. Media zijn our middle name en er wordt dan ook veel gepubliceerd door vakgenoten en over de vakgebieden. Hieronder vind je verschillende publicaties geschreven door en voor NIMA Leden, maar ook nieuws over marketing, publicaties van NIMA zelf en bijdragen van onze mediapartners.
Few people in the UK feel they are well represented by brands, according to a new survey, which raises questions about the whole concept of brand purpose and marketers’ understanding of their audiences. A report by the Crispin Porter & Bogusky agency, based on a survey of 2,007 UK adults as part of a project …
Amsterdam, 20 januari 2017 – CDDN ontvangt als eerste bedrijf het NIMA Marketing Integrity Keurmerk voor bedrijven. Alle marketing- en communicatiemedewerkers van CDDN hebben, via het NIMA Integriteitsexamen, een actuele certificering op het gebied van de integriteit. NIMA introduceerde begin 2016 een Integriteitscode en de daarbij horende mogelijkheid om een examen te doen en een persoonsgebonden Integriteitskeurmerk te …
Op dinsdag 20 juni 2017 organiseert NIMA voor de eerste maal in zijn geschiedenis de NIMA Marketing Day, waarop álle ruim 3.500 bij NIMA aangesloten professionals welkom zijn. Het nieuwe evenement vindt plaats in de Fabrique in Utrecht en wordt georganiseerd in samenwerking met BBP Media. Verwacht worden tussen 1200 en 1400 marketeers. Deze week …
BBP Media, organisator van het congres B2B Summit Proud to B2B biedt leden van NIMA een exclusieve korting aan voor Members. Actieve deelname aan het event is door NIMA geaccrediteerd op 6 PE-punten voor persoonsgecertificeerden. Op het congres wordt onder meer gesproken door marketeers van Jacobs Douwe Egberts, Husqvarna, Leaseplan en Pacombi Group Het evemenent …
Unilever is focusing on local products in response to the “return of nationalism” among consumers and appetite for local products. Speaking on a results call today (26 January), Unilever’s CEO Paul Polman said it has seen the world become more “multipolar” with local tastes and nationalism playing a bigger role in consumers’ lives. “This is …
Marketers and publishers have yet another variable to consider as academic research suggests that genes may play a significant role in how people engage with online media alongside environmental factors. A study of online media use in 8,500 teenage twins, published in the journal PLOS ONE, compared identical twins (who share 100% of their genes) …
Het vak marketing verandert razendsnel. Nieuwe, onder andere, technische mogelijkheden bieden ons steeds meer inzicht in wat de klant werkelijk wil. Nieuwe diciplines melden zich op het marketingvlak, het digitale domein biedt legio van mogelijkheden en inmiddels maken we steeds meer gebruik van gedragspsychologen. Marketing ontwikkelt zich en zal zich anders moeten gaan organiseren. Op …
De titel van dit boek van de Vlaamse auteur Louis Schoofs doet business development adviezen voor het MKB (in België KMO) vermoeden. Met zijn adviesbureau begeleidt Schoofs organisaties bij hun transformatie naar new business. Dat maakt het verwonderlijk dat dit boek grotendeels bestaat uit de klassieke en dan ook nog eens de meest voorkomende marketing-/ …
Gebrek aan transparantie en onduidelijkheid over gebruik van data werken insource trend in de hand. Hoe bepaalt technologische verandering de agenda van de marketeer? Die vraag staat centraal in het Digital Marketing Innovation Research rapport van IAB Nederland. Het rapport is opgesteld in samenwerking met IAB’s vaste onderzoek partner Deloitte Digital en beschrijft de …
Put aside engagement, site visits, and app downloads for a second. Companies, instead, should focus on generating “wantedness,” according to a new study by Wunderman. Here’s the context: Traditionally, loyalty has been measured based on consumers’ affinity to a particular brand. Wunderman’s study, “Wantedness,” reverses that concept, maintaining that brands must use data and technology …
Our world is in a state of constant disarray. Let’s not blame it on Trump, Putin or Farage. It is the incessant influx of digital innovations that leaves us flabbergasted each time we view the technology section of The Financial Times. The weekly flood of digital gimmicks makes us believe we are living in a …
Marketers need to do a better job at marketing the value of marketing to the rest of their business. First step? Lose the jargon, says Thomas Barta, marketing leadership expert and co-author of leadership book ‘The 12 Powers of a Marketing Leader’. Great marketing communication is jargon-free so the customer message makes it through loud and clear. So why do …
Blijf op de hoogte van alles wat er binnen NIMA speelt en meld je aan voor onze nieuwsbrief voor interessante ontwikkelingen.
Iedere dag de meest opmerkelijke nieuwsberichten en achtergronden over marketing, communicatie en sales.
NIMA biedt zijn leden de mogelijkheid om de meest uiteenlopende papers te downloaden.
NIMA heeft verschillende members die columns, opinies en blogs schrijven over ontwikkelingen in het vak.
Welke boeken zijn interessant of voor jou relevant en wat vonden jouw collega-marketingprofessionals ervan?
Voor veel journalisten is NIMA als beroepsvereniging voor marketeers, sales- en communicatieprofessionals een belangrijke nieuwsbron.