Nieuws

Het commerciële domein omvat de vakgebieden marketing, sales en communicatie. Media zijn our middle name en er wordt dan ook veel gepubliceerd door vakgenoten en over de vakgebieden. Hieronder vind je verschillende publicaties geschreven door en voor NIMA Leden, maar ook nieuws over marketing, publicaties van NIMA zelf en bijdragen van onze mediapartners.

  • Bekijk
Nomineer (jezelf) voor de titel Dutch Marketing Talent 2017 Alva van Beek

Op 30 maart 2017 wordt tijdens de Dutch Marketing Awards ook de Dutch Marketing Talent 2017 bekend gemaakt. Tot 28 februari is het mogelijk talenten te nomineren. Een jury van top-marketingprofessionals beoordeelt de nominaties en bepaalt wie de titel Dutch Marketing Talent een jaar mag dragen. Daarnaast selecteren de juryleden maximaal tien kandidaten voor het …

Lees meer
‘Super-charged’ millennials are vital Alva van Beek

Only affluent millennials truly exhibit different characteristics from older generations and non-affluent millennials, according to BBC research that also identifies a sub-group among their number who respond strongly to brands. Numbering around 29 million – out of a worldwide millennial population of 950 million – these “super-charged” affluent millennials are crucial to brands, the research …

Lees meer
‘Sociale media hebben weinig invloed op merkloyaliteit millennials’ Alva van Beek

Zaken als productkwaliteit en duurzaamheid zijn veel belangrijker. Er bestaat een gebrek aan merkloyaliteit onder 18- tot 34-jarigen, zo zeggen onderzoekers op basis van onderzoek gedaan door het Amerikaanse bureau YouGov en cloudbedrijf  GT Nexus. Volgens het onderzoek geeft 67 procent van de Amerikaanse millennials toe dat ze in de afgelopen 12 maanden hun favoriete …

Lees meer
Salary Survey 2017: Marketing is still misunderstood by businesses Alva van Beek

Despite efforts to promote the value of marketing within businesses, Marketing Week’s annual Career and Salary Survey shows there is still a lack of understanding and appreciation for the discipline, at a time when gaming and gambling is revealed as the best paid sector for marketers. Marketing is still seen as a cost rather than an investment …

Lees meer
Diploma’s en Certificeringen van NIMA behouden internationale waarborg Alva van Beek

NIMA heeft van de European Marketing Confederation (EMC) opnieuw toestemming gekregen om professionals in marketing, communicatie en sales te re-accrediteren en accrediteren volgens de normen van het European Marketing Certification and Qualifications Network. De EMC is een internationale koepel van twintig Europese marketingberoepsorganisaties, waaronder die van Groot-Brittannië en Duitsland. Ook NIMA is lid. De toestemming …

Lees meer
Mark Ritson: We should thank Byron Sharp, not attack him Alva van Beek

Byron Sharp’s focus on and commitment to law-like rules leaves him open to challenge, but where would marketing be without them? There’s nothing like starting the year with some heavyweight marketing fisticuffs. That was obviously what was going on in Marie Oldham’s head at the turn of the year as she penned her wonderfully hostile article …

Lees meer
Nieuwe Register Marketeers Alva van Beek

Tien nieuwe Register Marketeers hebben op dinsdag 17 januari het certificaat, behorend bij hun titel, ontvangen uit handen van Marc van Eck RM, voorzitter van het College RM. In 2016 doorliepen twaalf topmarketeers met goed gevolg de RM-procedure. Hun officiële inhuldiging vond plaats tijdens de nieuwjaarsbijeenkomst van de Register Marketeers, die plaatsvond in Amersfoort en …

Lees meer
Cindy Kroon (Nuon): “Wie weet wat er gebeurt als wij een NPS van +22 hebben?” Alva van Beek

Nuon is in de ogen van potentiële klanten de beste in het WUA-onderzoek naar de online oriëntatie op het afsluiten van een energiecontract. Daarom ga ik in gesprek met Cindy Kroon, vice-president Customers BtC bij Nuon, over big data, customer driven marketing, NPS-doelen en het clusteren van teams rondom klantreizen in een grote reorganisatie.  Hoe belangrijk vinden jullie het …

Lees meer
Brandingtrends voor dit jaar: Welke merkwaardigheden zullen zich in 2017 voordoen? Alva van Beek

(Door Andy Mosmans RM) Ook aan het begin van dit nieuwe jaar weer een vooruitblik op de belangrijkste ontwikkelingen die ik zie plaatsvinden op het vlak van merken en merkmanagement. Business Blueprinting Soms zijn het niet zozeer trends als wel gewoon belangrijke aspecten van branding anno nu, die er misschien zelfs al een tijdje zijn, …

Lees meer
NIMA A, B en C en Register Marketeer in hart en nieren Alva van Beek

Pieter Geelhoedt, marketeer op ieder niveau   Ondernemer, strategisch marketeer, vertrouwensman, adviseur, en schrijver: Pieter Geelhoedt RM EMP heeft een indrukwekkend cv, een rijk portfolio én is in het bezit van het NIMA A, B én C Diploma. Een indrukwekkender ambassadeur kan NIMA zich niet wensen. Maar wie is deze marketing freak?     Je …

Lees meer
Prepare to improvise! Quick reference card on Storytelling! Alva van Beek

Stories pay a pivotal role in marketing. They are crucial to bring our brands alive and crucial to create sharp Value Proposition. Great storytellers have many followers and are driving whole communities. In commercial jobs, the storytellers are the most successful dealmakers and Storytelling is recognized as the backbone of content marketing. Despite this all, …

Lees meer
Grote Klanten Winnen én Behouden met Account Based Marketing Alva van Beek

Vanuit de NIMA B2B community werd eind vorig jaar de 2e rondetafelbijeenkomst over Account Based Marketing (ABM) georganiseerd. Met 18 Marketing Directors uit diverse bedrijfstakken (ICT, zakelijke dienstverlening, finance, healthcare, productie, logistiek) werden ervaringen en inzichten op het gebied van Account Based Marketing gedeeld aan de hand van korte introducties van: Chris Hoogendoorn (Oracle) – …

Lees meer

Nieuws per categorie

Nieuws over NIMA

Blijf op de hoogte van alles wat er binnen NIMA speelt en meld je aan voor onze nieuwsbrief voor interessante ontwikkelingen.

Nieuws over marketing

Iedere dag de meest opmerkelijke nieuwsberichten en achtergronden over marketing, communicatie en sales.

Papers

NIMA biedt zijn leden de mogelijkheid om de meest uiteenlopende papers te downloaden.

Blogs & columns

NIMA heeft verschillende members die columns, opinies en blogs schrijven over ontwikkelingen in het vak.

Boekrecensies

Welke boeken zijn interessant of voor jou relevant en wat vonden jouw collega-marketingprofessionals ervan?

Young Professionals

Het marketing- en communicatienieuws voor en door Young Professionals.

Persberichten

Voor veel journalisten is NIMA als beroepsvereniging voor marketeers, sales- en communicatieprofessionals een belangrijke nieuwsbron.