Het commerciële domein omvat de vakgebieden marketing, sales en communicatie. Media zijn our middle name en er wordt dan ook veel gepubliceerd door vakgenoten en over de vakgebieden. Hieronder vind je verschillende publicaties geschreven door en voor NIMA Leden, maar ook nieuws over marketing, publicaties van NIMA zelf en bijdragen van onze mediapartners.
Online shopping has now reached a decade of maturity. We all use services like Amazon Subscribe & Save—and we do so through our phones, following advertisements we see on Facebook. Yet while the internet forever changed shopping, the physical retail environment lagged behind. That is until recently. In 2016, we saw some of the first …
Salesforce CMO Guillaume Roques is the first to admit that 2016 has been a turbulent year for marketers. Even though events such as Brexit and Trump’s election victory have brought about political and economic uncertainty, he remains optimistic about the future. “When you have turbulence you have to rethink your strategy and refocus, and that’s …
Hanzehogeschool Groningen is al jaren NIMA Education Partner. Jaarlijks volgen tientallen studenten de minor NIMA A Marketing die wordt afgesloten met het gelijknamige examen. Vanaf januari 2017 is het de beurt aan de docenten van de Hanzehogeschool uit Groningen. Het Instituut voor Marketing Management van de Hanzehogeschool Groningen geeft zijn medewerkers de mogelijkheid zich extra …
Op 30 maart wordt bekend welke personen en bedrijven aan de haal gaan met de Dutch Marketing Awards; de vakprijzen voor het beste marketingbedrijf, beste marketeer en beste marketingtalent. In de categorie ‘Marketing Start Up of the Year’ beoordeelt de jury nieuwe bedrijven die iets héél goed hebben gedaan in hun marketingstrategie. Juryvoorzitter Erik van …
Chief Geluk en Register Marketeer: ‘onze ambitie is om veel meer vrouwelijke topmarketeers te bewegen RM te worden’ Ons land telt duizenden beoefenaren van het vak marketing. Sinds enkele jaren bestaan er erkende kwaliteitskeurmerken om vakbekwame en hooggekwalificeerde marketeers herkenbaar te maken. De zeer ervaren en hoog gekwalificeerde marketeers kunnen Register Marketeer worden. Je komt …
We hebben een bijzonder vak. Iedereen hee ft er verstand van, maar niet iedereen is echt fán van marketing. Daar wil NIMA graag iets aan veranderen. Bijvoorbeeld door heel duidelijk te zijn over algemene regels. Van een professional in het commerciële domein mag immers worden verwacht dat hij voldoende op de hoogte is van wat …
Je persoonlijke ontwikkeling stopt niet met het behalen van het NIMA Diploma Loes Al is 32 jaar en is sinds 2016 NIMA C Gediplomeerd. Ze trad onlangs toe als bestuurslid van de community NIMA Young Professionals. Wie is deze marketingduizendpoot? Als we Loes Al zeggen, dan zeggen we… Eén van de belangrijkste eigenschappen voor een marketeer is …
Het is weer tijd voor een nieuwe NIMA Update krant. In deze editie delen we: onze hoogtepunten van 2016 interviews met toppers zoals; Guy van Liemt RM, Ronald Pont en Frank Wertwijn SCP het belang van onze Business Memberships en…de ontwikkelingen rondom dé NIMA Diploma’s
NIMA MyCareer is een ware marketing-cloud waar alle leden van NIMA en gediplomeerden een eigen profielpagina hebben en met elkaar in contact kunnen komen. Voor écht ambitieuze marketeers valt er nog veel meer te halen. Jessica Henneman bijvoorbeeld: Jessica Henneman is SMP, Marketing consultant en Product Owner bij Bluedesk. Bluedesk bedenkt, ontwerpt, bouwt én vermarktt …
Detailresult Groep N.V. bestaat uit de supermarktketens DekaMarkt en Dirk van den Broek. Geen kleine jongen dus. Daarnaast om vat de organisatie ook de bedrijfsonderdelen Detailresult Productie (twee bakkerijen en een slagerij), Detailresult Logistiek en Detailresult Services. Detailresult behoort tot de grotere bedrijven in het Nederlandse supermarktlandschap: een zeer ambitieuze organisatie waar ondernemen, snelheid van …
Een marketingbureau runnen, een hbo-diploma plus NIMA B1 Certificaat behalen, en dat allemaal binnen hetzelfde jaar: Yoram Roemersma (26), oprichter van XYMS, deed het. Toen ik tien jaar geleden voor het eerst een bijbaan in de sales nam, kwam ik erachter dat commercie mijn wereldje was. Ik werkte voor onder andere Albert Heijn en KPN. Telkens …
Digital advertising and customer events are marketers’ top areas for planned investment in 2017, according to recent research from Autopilot. The report was based on data from a survey of 505 marketing decision-makers based in the United States. Some 30% of marketers say they plan to invest in digital advertising in 2017, and 30% plan …
Blijf op de hoogte van alles wat er binnen NIMA speelt en meld je aan voor onze nieuwsbrief voor interessante ontwikkelingen.
Iedere dag de meest opmerkelijke nieuwsberichten en achtergronden over marketing, communicatie en sales.
NIMA biedt zijn leden de mogelijkheid om de meest uiteenlopende papers te downloaden.
Elk half jaar brengen we onze krant ‘NIMA Update’ uit waarin je alle laatste ontwikkelingen met je delen.
NIMA heeft verschillende members die columns, opinies en blogs schrijven over ontwikkelingen in het vak.
Welke boeken zijn interessant of voor jou relevant en wat vonden jouw collega-marketingprofessionals ervan?
Voor veel journalisten is NIMA als beroepsvereniging voor marketeers, sales- en communicatieprofessionals een belangrijke nieuwsbron.