Het commerciële domein omvat de vakgebieden marketing, sales en communicatie. Media zijn our middle name en er wordt dan ook veel gepubliceerd door vakgenoten en over de vakgebieden. Hieronder vind je verschillende publicaties geschreven door en voor NIMA Leden, maar ook nieuws over marketing, publicaties van NIMA zelf en bijdragen van onze mediapartners.
Vanuit de NIMA B2B community werd eind vorig jaar de 2e rondetafelbijeenkomst over Account Based Marketing (ABM) georganiseerd. Met 18 Marketing Directors uit diverse bedrijfstakken (ICT, zakelijke dienstverlening, finance, healthcare, productie, logistiek) werden ervaringen en inzichten op het gebied van Account Based Marketing gedeeld aan de hand van korte introducties van: Chris Hoogendoorn (Oracle) – …
Op dinsdag 20 juni 2017 organiseert NIMA, beroepsvereniging voor professionals in Marketing, Communicatie en Sales, voor de eerste maal in zijn geschiedenis de NIMA Marketing Day, voor álle bij NIMA aangesloten professionals. Het nieuwe evenement vindt plaats in de Fabrique in Utrecht en wordt georganiseerd in samenwerking met BBP Media. In circa 10 verticles van …
NIMA Zuidwest is in twee jaar uit gegroeid tot een succesvolle netwerkclub. Vier keer per jaar zijn we te gast bij bedrijven uit de regio. Samen bespreken we praktijkcases van collega marketeers; geen gelikte verkoopverhalen of boekenwijs heden, maar echte mensen die werken aan echte projecten met alle herkenbare problemen die daarbij horen. De openheid en interactie maken deze bijeenkomsten zo waardevol. …
Op de verlanglijst van veel marketingmanagers prijkte al geruime tijd de naam van professor dr. ir. Marion Debruyne, maar ze kón eerder nooit. Althans geen hele dag en dat is toch het minst wat je moet uittrekken om van Gent naar Midden-Nederland te reizen om daar een presentatie te houden. Dus NIMA Business Members draaide het om en reisde …
Marije van Donselaar, director marketing strategy bij Nuon en Michelle Dicke, base marketeer bij Aegon Nederland liepen elkaar in hun dagelijkse beroepsleven niet zomaar tegen het lijf. Via het NIMA Career Booster Programma kruisten hun paden. Bijna twee jaar trokken ze met elkaar op. Marije als coach, Michelle als mentee, al zijn ze daarin inmiddels al lang …
Business owners love the idea of making all customers loyal customers. But, in reality, fostering true customer retention is about as easy as Donald Trump giving a soft-spoken speech: You think it’s probably within the realm of possibility, but it’s unlikely. The importance of customer retention vs. customer acquisition can’t be overstated. Most companies tend …
Manager merk & communicatie van SNS blikt vooruit tijdens Koffiedik Kijken 2017 Als Mariëlle Krouwel gelijk heeft, gaat er een hoop veranderen op het gebied van marketing en communicatie in 2017. Tijdens Koffiedik Kijken geeft zij haar voorspellingen voor komend jaar. Slogan is het nieuwe logo ‘Ik zie dat slogans steeds belangrijker worden’, vertelt ze. …
Een beroepsvereniging is zoals het klinkt: een vereniging van mensen met eenzelfde beroep. Die zoeken elkaar op om verder te komen binnen de beroepsgroep. Ook in 2016 bedachten NIMA-leden en aangesloten bedrijven een hele waslijst aan nieuwe initiatieven om te doen waar we samen goed in zijn: kennis over de commerciële functie delen, professionals in …
The first thing that struck me about Denise Kadilak’s talk at Content Marketing World was the title: How to Document and Architect Your Content Strategy. We hear over and over that a content strategy must be documented … but architected? What does it mean to architect a content strategy? Why and how do we do …
The rise of artificial intelligence poses a threat to marketers’ roles as we know them today, but rather than be wiped out entirely those that act now will discover unexplored opportunities. Machines are coming for your jobs. While this may conjure up Terminator-esque scenes of red eyed, human shaped, robots pushing you out of your office chair the reality …
A lot has been made about the gap between how millennials and their elders perceive advertising. However, according to new data from Kantar Millward Brown, there are more similarities than you might expect. Having surveyed 23,000 consumers across 39 different countries, the research monitored advertising perceptions among Generation X; the baby boomers born between the …
De kijktijd in de doelgroep 20-49 is in twee jaar met 15 procent gedaald. Dat blijkt uit cijfers van GroupM over 2016 in vergelijking met het jaar ervoor. GroupM constateert dat de daling van de kijktijd sinds april 2015 is ingezet. Met uitzondering van de evenementmaanden juni en augustus is er in elke maand sprake geweest …
Blijf op de hoogte van alles wat er binnen NIMA speelt en meld je aan voor onze nieuwsbrief voor interessante ontwikkelingen.
Iedere dag de meest opmerkelijke nieuwsberichten en achtergronden over marketing, communicatie en sales.
NIMA biedt zijn leden de mogelijkheid om de meest uiteenlopende papers te downloaden.
NIMA heeft verschillende members die columns, opinies en blogs schrijven over ontwikkelingen in het vak.
Welke boeken zijn interessant of voor jou relevant en wat vonden jouw collega-marketingprofessionals ervan?
Voor veel journalisten is NIMA als beroepsvereniging voor marketeers, sales- en communicatieprofessionals een belangrijke nieuwsbron.