Nieuws

Het commerciële domein omvat de vakgebieden marketing, sales en communicatie. Media zijn our middle name en er wordt dan ook veel gepubliceerd door vakgenoten en over de vakgebieden. Hieronder vind je verschillende publicaties geschreven door en voor NIMA Leden, maar ook nieuws over marketing, publicaties van NIMA zelf en bijdragen van onze mediapartners.

  • Bekijk
The best of 2016: Campaign’s top 10 long reads Alva van Beek

Diversity was by far the biggest topic of the year, and going by Campaign’s most-read features of the year, readers were interested in delving further into the topic. It wasn’t just about gender equality but analysing the reasons there are so few women in top roles in agencies and marketing divisions. Returning to an industry …

Lees meer
The Four Pillars of Performance for Digital Marketing Campaigns Alva van Beek

Compared with just a decade ago, consumers have an unprecedented amount of control over the content they see across all media. DVR and premium streaming services ensure they don’t have to sit through advertisements; and, as TV falls from its once tall pedestal, mobile is swiftly taking its place. Tellingly, research suggests the new generation …

Lees meer
Alleen oprechte marketing herstelt het vertrouwen Alva van Beek

Sinds 2008 volgt Ronald Pont vertrouwen in de financiële sector. Dit jaar schrijft hij over het belang van context voor revolutie, oriëntatie op burgers en publiek.  Alleen banken en verzekeraars die een spilfunctie vervullen in het financiële wel en wee van de samenleving, zullen door de markt worden vertrouwd. Versnelling Veel global consultancybedrijven jubelden het …

Lees meer
Why customers leave before buying and how to win them back Alva van Beek

Consumers can change their mind about buying a product or service at any stage of the purchase journey and for any number of reasons but two new pieces of research find poor customer service and lack of availability are the main turn-offs. Getting a customer to consider a brand, see its advertising, research a product or service, and begin …

Lees meer
How mobile is shaping retail’s future Alva van Beek

Marketers who look only at the immediate bottom-line effects of mobile shopper activity on retailing are missing important clues about the future, according to new research published in the Journal of Advertising Research (JAR). “Mobile still is not a significant channel in driving actual purchases,” writes Gian Fulgoni, CEO of measurement and analytics firm comScore, …

Lees meer
Real-Time Marketing: Five Tips for Surviving in Our Brave New World Alva van Beek

Watching Super Bowl ads has become practically a sport all its own. Every year, fans buzz about which commercials will be the funniest, the most heart-wrenching, or the most entertaining. And, as we all know, brands shell out big bucks for spots during the game. But, in 2013, Oreo made waves with an ad that …

Lees meer
Het b2b-marketingteam anno 2020 Alva van Beek

De introductie van digitale trends in b2b-marketing heeft ons vak op vele manieren makkelijker gemaakt. Tegelijkertijd heeft er – mede door de digitalisering – een grote verandering plaatsgevonden in de werkwijze van een marketeer. Om met je b2b-marketingteam de moderne, digitale wereld voor te blijven, moet je nieuwe skills verzamelen in je team. Maar het is …

Lees meer
Thomas Cook shows gay kiss in order to reflect a ‘modern population’ Alva van Beek

Thomas Cook claims its new ad campaign ‘You want, we do’ is “bold and contemporary” as it features a gay kiss and gay parents. The main TV ad, which will debut on Christmas Day and is set to the song ‘Get Ready’ by Stella Talpo, is one of five adverts that will showcase Thomas Cook’s …

Lees meer
(Interview) ‘Marketing voor Financial Services meest uitdagend’ Alva van Beek

NIMA vertegenwoordigt een groot aantal professionals in het vak, maar die professionals hebben onderling óók raakvlakken. Bijvoorbeeld omdat ze in dezelfde regio werken of omdat hun ‘vaksenioriteit’ op eenzelfde niveau is aangeland. Ook zijn er ongeveer 15 ‘specialisatie-platfoms’, community’s die zijn georganiseerd rond specialisaties in het vak. Zo bestaat er sinds kort weer een community …

Lees meer
NIMA presenteert: 20 juni – De NIMA Marketing Day Alva van Beek

Over exact een half jaar, op dinsdag 20 juni 2017 organiseert NIMA, beroepsvereniging voor professionals in Marketing, Communicatie en Sales, voor de eerste maal in zijn geschiedenis de NIMA Marketing Day, voor álle ruim 3.500 bij NIMA aangesloten professionals. Het nieuwe evenement vindt plaats in de Fabrique in Utrecht en wordt georganiseerd in samenwerking met …

Lees meer
‘Een content overkill? Dat is de grootst mogelijke onzin’ Alva van Beek

Wayne Parker Kent stort zich sinds februari met The Agency vol op contentmarketing. En dat gaat niet om snel scoren met een viral, wel om merken bouwen. ‘We meten liever na een halfjaar de merkassociaties door.’ In februari van dit jaar kondigde uitgever Wayne Parker Kent aan met een eigen reclamebureau te beginnen, gespecialiseerd in …

Lees meer
Hier zijn ze: de 40 meest inspirerende merken van 2016 Alva van Beek

Wat kunnen marketeers doen met de inspiratie van Tony’s, Tesla & Dopper? Tony’s Chocolonely, Tesla en Dopper, drie social enterprises vormen samen de top 3 van de 40 meest inspirerende organisaties van Nederland. Bekende merken zoals Coca-Cola, G-Star en Unox verdwijnen juist uit de zesde Inspirerende 40 van bureau Synergie. De uitkomsten van deze lijst …

Lees meer

Nieuws per categorie

Nieuws over NIMA

Blijf op de hoogte van alles wat er binnen NIMA speelt en meld je aan voor onze nieuwsbrief voor interessante ontwikkelingen.

Nieuws over marketing

Iedere dag de meest opmerkelijke nieuwsberichten en achtergronden over marketing, communicatie en sales.

Papers

NIMA biedt zijn leden de mogelijkheid om de meest uiteenlopende papers te downloaden.

NIMA Update (Krant)

Elk half jaar brengen we onze krant ‘NIMA Update’ uit waarin je alle laatste ontwikkelingen met je delen.

Blogs & columns

NIMA heeft verschillende members die columns, opinies en blogs schrijven over ontwikkelingen in het vak.

Boekrecensies

Welke boeken zijn interessant of voor jou relevant en wat vonden jouw collega-marketingprofessionals ervan?

Young Professionals

Het marketing- en communicatienieuws voor en door Young Professionals.

Persberichten

Voor veel journalisten is NIMA als beroepsvereniging voor marketeers, sales- en communicatieprofessionals een belangrijke nieuwsbron.