Het commerciële domein omvat de vakgebieden marketing, sales en communicatie. Media zijn our middle name en er wordt dan ook veel gepubliceerd door vakgenoten en over de vakgebieden. Hieronder vind je verschillende publicaties geschreven door en voor NIMA Leden, maar ook nieuws over marketing, publicaties van NIMA zelf en bijdragen van onze mediapartners.
(Door Andy Mosmans RM) Ook aan het begin van dit nieuwe jaar weer een vooruitblik op de belangrijkste ontwikkelingen die ik zie plaatsvinden op het vlak van merken en merkmanagement. Business Blueprinting Soms zijn het niet zozeer trends als wel gewoon belangrijke aspecten van branding anno nu, die er misschien zelfs al een tijdje zijn, …
Pieter Geelhoedt, marketeer op ieder niveau Ondernemer, strategisch marketeer, vertrouwensman, adviseur, en schrijver: Pieter Geelhoedt RM EMP heeft een indrukwekkend cv, een rijk portfolio én is in het bezit van het NIMA A, B én C Diploma. Een indrukwekkender ambassadeur kan NIMA zich niet wensen. Maar wie is deze marketing freak? Je …
Stories pay a pivotal role in marketing. They are crucial to bring our brands alive and crucial to create sharp Value Proposition. Great storytellers have many followers and are driving whole communities. In commercial jobs, the storytellers are the most successful dealmakers and Storytelling is recognized as the backbone of content marketing. Despite this all, …
Ik zie de functietitel contentstrateeg steeds vaker voorbij komen. Het maakte mij nieuwsgierig naar wat dat nou eigenlijk is. Zowel het woord strateeg als het woord content blinken immers niet uit in helderheid. De theorie Volgens Wikipedia gaat het om: “Content strategy has been described as planning for “the creation, publication, and governance of useful, …
Vanuit de NIMA B2B community werd eind vorig jaar de 2e rondetafelbijeenkomst over Account Based Marketing (ABM) georganiseerd. Met 18 Marketing Directors uit diverse bedrijfstakken (ICT, zakelijke dienstverlening, finance, healthcare, productie, logistiek) werden ervaringen en inzichten op het gebied van Account Based Marketing gedeeld aan de hand van korte introducties van: Chris Hoogendoorn (Oracle) – …
Op dinsdag 20 juni 2017 organiseert NIMA, beroepsvereniging voor professionals in Marketing, Communicatie en Sales, voor de eerste maal in zijn geschiedenis de NIMA Marketing Day, voor álle bij NIMA aangesloten professionals. Het nieuwe evenement vindt plaats in de Fabrique in Utrecht en wordt georganiseerd in samenwerking met BBP Media. In circa 10 verticles van …
NIMA Zuidwest is in twee jaar uit gegroeid tot een succesvolle netwerkclub. Vier keer per jaar zijn we te gast bij bedrijven uit de regio. Samen bespreken we praktijkcases van collega marketeers; geen gelikte verkoopverhalen of boekenwijs heden, maar echte mensen die werken aan echte projecten met alle herkenbare problemen die daarbij horen. De openheid en interactie maken deze bijeenkomsten zo waardevol. …
Op de verlanglijst van veel marketingmanagers prijkte al geruime tijd de naam van professor dr. ir. Marion Debruyne, maar ze kón eerder nooit. Althans geen hele dag en dat is toch het minst wat je moet uittrekken om van Gent naar Midden-Nederland te reizen om daar een presentatie te houden. Dus NIMA Business Members draaide het om en reisde …
Marije van Donselaar, director marketing strategy bij Nuon en Michelle Dicke, base marketeer bij Aegon Nederland liepen elkaar in hun dagelijkse beroepsleven niet zomaar tegen het lijf. Via het NIMA Career Booster Programma kruisten hun paden. Bijna twee jaar trokken ze met elkaar op. Marije als coach, Michelle als mentee, al zijn ze daarin inmiddels al lang …
Business owners love the idea of making all customers loyal customers. But, in reality, fostering true customer retention is about as easy as Donald Trump giving a soft-spoken speech: You think it’s probably within the realm of possibility, but it’s unlikely. The importance of customer retention vs. customer acquisition can’t be overstated. Most companies tend …
Manager merk & communicatie van SNS blikt vooruit tijdens Koffiedik Kijken 2017 Als Mariëlle Krouwel gelijk heeft, gaat er een hoop veranderen op het gebied van marketing en communicatie in 2017. Tijdens Koffiedik Kijken geeft zij haar voorspellingen voor komend jaar. Slogan is het nieuwe logo ‘Ik zie dat slogans steeds belangrijker worden’, vertelt ze. …
The first thing that struck me about Denise Kadilak’s talk at Content Marketing World was the title: How to Document and Architect Your Content Strategy. We hear over and over that a content strategy must be documented … but architected? What does it mean to architect a content strategy? Why and how do we do …
Blijf op de hoogte van alles wat er binnen NIMA speelt en meld je aan voor onze nieuwsbrief voor interessante ontwikkelingen.
Iedere dag de meest opmerkelijke nieuwsberichten en achtergronden over marketing, communicatie en sales.
NIMA biedt zijn leden de mogelijkheid om de meest uiteenlopende papers te downloaden.
NIMA heeft verschillende members die columns, opinies en blogs schrijven over ontwikkelingen in het vak.
Welke boeken zijn interessant of voor jou relevant en wat vonden jouw collega-marketingprofessionals ervan?
Voor veel journalisten is NIMA als beroepsvereniging voor marketeers, sales- en communicatieprofessionals een belangrijke nieuwsbron.