Nieuws

Het commerciële domein omvat de vakgebieden marketing, sales en communicatie. Media zijn our middle name en er wordt dan ook veel gepubliceerd door vakgenoten en over de vakgebieden. Hieronder vind je verschillende publicaties geschreven door en voor NIMA Leden, maar ook nieuws over marketing, publicaties van NIMA zelf en bijdragen van onze mediapartners.

  • Bekijk
Dutch Marketing Awards: Dit zijn de Beste Marketingbedrijven van Nederland Alva van Beek

Op 30 maart worden de Dutch Marketing Awards uitgereikt. Onder leiding van hoofdjuryvoorzitter Marc van Eck RM heeft de jury de genomineerden bekendgemaakt in de categorieën Start Up, Scale Up, Company en Internal Branding Company of the Year 2016. Van Eck over de genomineerden: ‘De genomineerden leveren het overtuigende bewijs dat gevestigde bedrijven in staat …

Lees meer
Professor Victor Lamme ontleedt drijfveren consument Alva van Beek

Met zijn net verschenen boek ‘Waarom? Op zoek naar wat ons werkelijk drijft’ legt professor Victor Lamme, bekend van zijn MRI-hersenonderzoeken, belangrijk consumentengedrag bloot. Interessante kost voor marketeers, die bijvoorbeeld benieuwd zijn waarom in de winkel massaal naar afzichtelijke Uggs gegrepen werd. En wat Booking.com slim doet om u met basis-emoties tot conversie aan te …

Lees meer
Hoe Corporates ook kunnen denken als Start-up Alva van Beek

Op 8 december jl. woonde ik in Amsterdam de masterclass businessmodellen onder leiding van Gijs Mensing (business models inc.) bij. Een inspirerende dag, die liet zien hoe je zelf je business model echt kunt innoveren. Van ‘Execute’ naar ‘Search’ We kennen ze allemaal, de voorbeelden van bedrijven/organisaties die niet (snel genoeg) inspeelden op veranderende marktbehoeftes. …

Lees meer
Creative Marketer of the Year 2016: Ikea Alva van Beek

Ikea was the unanimous winner of the Creative Marketer of the Year accolade, which recognises outstanding marketing communications aimed at consumers. The retailer’s body of work is distinctive, emotionally resonant and brilliantly strategic. This is the third year of Ikea’s “The wonderful everyday” campaign, led by country marketing manager Laurent Tiersen, which is bringing real benefits to …

Lees meer
Register Marketeers op jacht naar vaderlandse marketingtop Alva van Beek

Het NIMA College van Register Marketeers heeft een nieuw bestuur. 24 jaar na de introductie van de titel RM, heeft het nieuwe bestuur een nieuwe koers ingezet die aansluit bij het motto van de overkoepelende beroepsvereniging NIMA: You learn, you earn and you return. ‘De top van de Nederlandse marketingprofessie is veel breder dan weleens …

Lees meer
Female marketing directors earn 17% less than male peers Alva van Beek

Female marketing and sales directors are paid almost a fifth less than their male counterparts, new data by the Office for National Statistics (ONS) has revealed. While men on average earn £36.45 per hour, or around £75,744 per year, women make £30.20 per hour (£54,667 per year). And, compared to men, only a quarter (26%) …

Lees meer
What CMOs Must Nail In 2017 To Succeed In The ‘Experience Business’ Alva van Beek

For marketers, the more things change, well, the harder it is to keep up. That’s because, as we head into 2017, we know now that nothing will ever be the same in our new digital world where consumers are in charge. So, strategically, what does that mean for CMOs? To find out, we turned to …

Lees meer
Het tipping point in marketing Alva van Beek

Media digitaliseren snel, daarover is iedereen het wel eens. Rond 2020 zouden alle media wel eens volledig gedigitaliseerd kunnen zijn. Maar wanneer is het tipping point? En wat zijn de gevolgen? Het tipping point of kantelpunt is bereikt wanneer de kritische massa een omvang heeft gekregen die massale adaptie niet meer in de weg staat. …

Lees meer
The Best And Worst Branding Of 2016 Alva van Beek

We revisit the highs, the lows, the most-Tweeted about. Here are our picks for the best and worst identity design this year. It has never been harder to design a good visual identity. Brands live on dozens of platforms, so they have to look as good on a billboard as they do on a phone …

Lees meer
Column Janine Voerman: Drang om beter te worden Alva van Beek

Elke maand stellen we je graag voor aan een ‘next generation marketeer’. Een Young Professional werkzaam in een uitdagende marketingorganisatie en deelnemer aan het NIMA Career Booster Programma. Deze maand: Janine Voerman, social media & brand experience manager Ben bij T-Mobile Nederland.

Lees meer
Column Felice Uiterwijk: Het echte verhaal Alva van Beek

Eerder dit jaar reisde ik naar Thailand. Om kennis te maken met Orapin, Orachan, Wilawan en Nipalin: vier fairtrade boerinnen met wie we nauw samenwerken en die de ingrediënten verbouwen voor onze curry-kruidenpasta’s, sambal en woksauzen. Hoewel de ontmoetingen kort waren, was ik meteen onderdeel van de boerengezinnen: we kookten lokale recepten en aten gezamenlijk …

Lees meer
Perceived variety affects choice Alva van Beek

The importance of product display is well-known to retailers, but new research suggests that, when faced with an assortment to pick from, consumers’ choices can be imperceptibly swayed by whether the items are displayed vertically or horizontally. A paper for the Journal of Marketing Research, A ‘Wide’ Variety: Effects of Horizontal Versus Vertical Display on …

Lees meer

Nieuws per categorie

Nieuws over NIMA

Blijf op de hoogte van alles wat er binnen NIMA speelt en meld je aan voor onze nieuwsbrief voor interessante ontwikkelingen.

Nieuws over marketing

Iedere dag de meest opmerkelijke nieuwsberichten en achtergronden over marketing, communicatie en sales.

Papers

NIMA biedt zijn leden de mogelijkheid om de meest uiteenlopende papers te downloaden.

NIMA Update (Krant)

Elk half jaar brengen we onze krant ‘NIMA Update’ uit waarin je alle laatste ontwikkelingen met je delen.

Blogs & columns

NIMA heeft verschillende members die columns, opinies en blogs schrijven over ontwikkelingen in het vak.

Boekrecensies

Welke boeken zijn interessant of voor jou relevant en wat vonden jouw collega-marketingprofessionals ervan?

Young Professionals

Het marketing- en communicatienieuws voor en door Young Professionals.

Persberichten

Voor veel journalisten is NIMA als beroepsvereniging voor marketeers, sales- en communicatieprofessionals een belangrijke nieuwsbron.