Nieuws

Het commerciële domein omvat de vakgebieden marketing, sales en communicatie. Media zijn our middle name en er wordt dan ook veel gepubliceerd door vakgenoten en over de vakgebieden. Hieronder vind je verschillende publicaties geschreven door en voor NIMA Leden, maar ook nieuws over marketing, publicaties van NIMA zelf en bijdragen van onze mediapartners.

  • Bekijk
Why CMOs have ‘very little time’ to do marketing Alva van Beek

Top marketers say they are too busy running a business to spend their whole time on communications. As marketers rise through the ranks to become chief marketing officers they stop doing marketing, according to the former CMO at Homebase Jo Kendrick. Speaking at IAB’s Engage conference in London today (13 October) Kendrick told delegates that …

Lees meer
Eerste hbo’ers studeren af met NIMA B Certificaat Alva van Beek

Amsterdam/Utrecht – 14 oktober 2016 – Zestig studenten van de Hogeschool Utrecht hebben op 13 oktober het NIMA B1 certificaat ontvangen, een validatie van het hbo CE-programma. Deze lichting studenten is de eerste in Nederland die vanuit regulier hbo-onderwijs uitstroomt met hbo-diploma én een NIMA Certificaat op B-niveau. Inmiddels bieden al vier reguliere hbo’s de …

Lees meer
Mark Ritson: Is content marketing a load of bollocks? Alva van Beek

The emergence of content marketing as a separate discipline has distracted marketers from their real job of communicating with customers and selling stuff. When I was about 12 I had a very good friend who lived a few doors down called Richard. One day he came up to me after school and very excitedly announced …

Lees meer
Blijvende merkschade voor Samsung door ontploffende smartphones? Alva van Beek

De Your Thoughts van deze maand. (NIMA ism Tijdschrift voor marketing) Samsung stopte begin september met de verkoop van de nieuwe Galaxy Note 7 vanwege brandgevaar in de batterij (krantenkoppen: ‘Samsung Note 7 explodes setting Jeep on fire’, ‘Galaxy Note 7 ontploft in handen van zesjarige’) en riep gebruikers op het toestel direct uit te …

Lees meer
2017 Marketing Salary Guide: Pay Forecasts for Brand and Agency Positions Alva van Beek

The average starting salary for marketing and advertising jobs is expected to increase 3.6% in 2017, according to recent research from The Creative Group. The Creative Group 2017 Salary Guide was based on data from North American staffing and recruiting professionals who make thousands of full-time, temporary, and project placements each year. The researchers determined …

Lees meer
De CMO Board: ‘wat zou jij doen?’ Alva van Beek

Het is misschien wel de minst bekende activiteit van NIMA, maar – voor zover je daarvan kunt spreken – tegelijk één van de meest relevante. Zes keer per jaar schuiven ze aan en doen dat in steeds wisselende samenstelling: De NIMA CMO Board, met sessies speciaal in het leven geroepen om tegemoet te komen aan …

Lees meer
A third of brands expect to be hiring marketers over the next 3 months Alva van Beek

The quarterly IPA Bellwether Report reveals for the first time that marketers are feeling confident enough to hire despite ongoing uncertainty over Brexit and what it will mean for the UK economy. Marketers are feeling confident about employment opportunities despite concerns over economic growth following the vote to leave the European Union. For the first time …

Lees meer
E-commerce drives retail experience Alva van Beek

E-commerce continues to change consumers’ expectations of the retail experience, as businesses like Amazon raise the bar in terms of service and delivery and put pressure on marketers to deliver across multiple paths to purchase in both the digital and physical worlds. Writing in the current issue of Admap, Lucie Green, worldwide director of the …

Lees meer
‘Content is goed, maar contact is beter’ Alva van Beek

“Je rechterhersenhelft beslist en je linker maakt er een verhaaltje bij dat logisch lijkt”. Dit zei de beroemde hersenwetenschapper Dick Swaab recent in een interview met NRC. Het is een quote die mooi samenvat hoe wij mensen de wereld om ons heen waarnemen en interpreteren. Ook wie commercieel resultaat wil boeken moet die rechterhersenhelft dus …

Lees meer
Attitude, not age, is key for research Alva van Beek

Brands’ marketers devote considerable resources into trying to understand the preferences of millennials, but they would achieve better results if they based their research on behaviour and attitudes regardless of age, gender or income. That is because consumers are too complex and nuanced to be fully understood by narrow, traditional demographics, argued Virginia Monk, Managing …

Lees meer
Unilever’s Keith Weed: ‘A lost generation of marketers are bluffing about digital’ Alva van Beek

A generation of marketers leading businesses today are bluffing about their knowledge of the digital landscape, according to Unilever chief marketing and communications officer Keith Weed. Headlining the first day of the Festival of Marketing 2016, Weed argued that a generation of marketers are slipping through the net and need to act fast to ‘tool …

Lees meer
Interbrand 2016 Best Global Brands Report: Apple and Google Hold the Top Alva van Beek

Leading brand consultancy, Interbrand, named Apple, Google and Coca-Cola the three most valuable brands in its 2016 Best Global Brands report, with automotive and technology brands dominating the ranking—and Tesla and Dior entering the Top 100 brands. Now in its 17th year, the report reveals the Anatomy of Growth, and features an insider’s view of …

Lees meer

Nieuws per categorie

Nieuws over NIMA

Blijf op de hoogte van alles wat er binnen NIMA speelt en meld je aan voor onze nieuwsbrief voor interessante ontwikkelingen.

Nieuws over marketing

Iedere dag de meest opmerkelijke nieuwsberichten en achtergronden over marketing, communicatie en sales.

Papers

NIMA biedt zijn leden de mogelijkheid om de meest uiteenlopende papers te downloaden.

NIMA Update (Krant)

Elk half jaar brengen we onze krant ‘NIMA Update’ uit waarin je alle laatste ontwikkelingen met je delen.

Blogs & columns

NIMA heeft verschillende members die columns, opinies en blogs schrijven over ontwikkelingen in het vak.

Boekrecensies

Welke boeken zijn interessant of voor jou relevant en wat vonden jouw collega-marketingprofessionals ervan?

Young Professionals

Het marketing- en communicatienieuws voor en door Young Professionals.

Persberichten

Voor veel journalisten is NIMA als beroepsvereniging voor marketeers, sales- en communicatieprofessionals een belangrijke nieuwsbron.