Het commerciële domein omvat de vakgebieden marketing, sales en communicatie. Media zijn our middle name en er wordt dan ook veel gepubliceerd door vakgenoten en over de vakgebieden. Hieronder vind je verschillende publicaties geschreven door en voor NIMA Leden, maar ook nieuws over marketing, publicaties van NIMA zelf en bijdragen van onze mediapartners.
We hebben een bijzonder vak. Iedereen hee ft er verstand van, maar niet iedereen is echt fán van marketing. Daar wil NIMA graag iets aan veranderen. Bijvoorbeeld door heel duidelijk te zijn over algemene regels. Van een professional in het commerciële domein mag immers worden verwacht dat hij voldoende op de hoogte is van wat …
Je persoonlijke ontwikkeling stopt niet met het behalen van het NIMA Diploma Loes Al is 32 jaar en is sinds 2016 NIMA C Gediplomeerd. Ze trad onlangs toe als bestuurslid van de community NIMA Young Professionals. Wie is deze marketingduizendpoot? Als we Loes Al zeggen, dan zeggen we… Eén van de belangrijkste eigenschappen voor een marketeer is …
Het is weer tijd voor een nieuwe NIMA Update krant. In deze editie delen we: onze hoogtepunten van 2016 interviews met toppers zoals; Guy van Liemt RM, Ronald Pont en Frank Wertwijn SCP het belang van onze Business Memberships en…de ontwikkelingen rondom dé NIMA Diploma’s
NIMA MyCareer is een ware marketing-cloud waar alle leden van NIMA en gediplomeerden een eigen profielpagina hebben en met elkaar in contact kunnen komen. Voor écht ambitieuze marketeers valt er nog veel meer te halen. Jessica Henneman bijvoorbeeld: Jessica Henneman is SMP, Marketing consultant en Product Owner bij Bluedesk. Bluedesk bedenkt, ontwerpt, bouwt én vermarktt …
Detailresult Groep N.V. bestaat uit de supermarktketens DekaMarkt en Dirk van den Broek. Geen kleine jongen dus. Daarnaast om vat de organisatie ook de bedrijfsonderdelen Detailresult Productie (twee bakkerijen en een slagerij), Detailresult Logistiek en Detailresult Services. Detailresult behoort tot de grotere bedrijven in het Nederlandse supermarktlandschap: een zeer ambitieuze organisatie waar ondernemen, snelheid van …
Een marketingbureau runnen, een hbo-diploma plus NIMA B1 Certificaat behalen, en dat allemaal binnen hetzelfde jaar: Yoram Roemersma (26), oprichter van XYMS, deed het. Toen ik tien jaar geleden voor het eerst een bijbaan in de sales nam, kwam ik erachter dat commercie mijn wereldje was. Ik werkte voor onder andere Albert Heijn en KPN. Telkens …
Digital advertising and customer events are marketers’ top areas for planned investment in 2017, according to recent research from Autopilot. The report was based on data from a survey of 505 marketing decision-makers based in the United States. Some 30% of marketers say they plan to invest in digital advertising in 2017, and 30% plan …
Diversity was by far the biggest topic of the year, and going by Campaign’s most-read features of the year, readers were interested in delving further into the topic. It wasn’t just about gender equality but analysing the reasons there are so few women in top roles in agencies and marketing divisions. Returning to an industry …
Compared with just a decade ago, consumers have an unprecedented amount of control over the content they see across all media. DVR and premium streaming services ensure they don’t have to sit through advertisements; and, as TV falls from its once tall pedestal, mobile is swiftly taking its place. Tellingly, research suggests the new generation …
Sinds 2008 volgt Ronald Pont vertrouwen in de financiële sector. Dit jaar schrijft hij over het belang van context voor revolutie, oriëntatie op burgers en publiek. Alleen banken en verzekeraars die een spilfunctie vervullen in het financiële wel en wee van de samenleving, zullen door de markt worden vertrouwd. Versnelling Veel global consultancybedrijven jubelden het …
Consumers can change their mind about buying a product or service at any stage of the purchase journey and for any number of reasons but two new pieces of research find poor customer service and lack of availability are the main turn-offs. Getting a customer to consider a brand, see its advertising, research a product or service, and begin …
Marketers who look only at the immediate bottom-line effects of mobile shopper activity on retailing are missing important clues about the future, according to new research published in the Journal of Advertising Research (JAR). “Mobile still is not a significant channel in driving actual purchases,” writes Gian Fulgoni, CEO of measurement and analytics firm comScore, …
Blijf op de hoogte van alles wat er binnen NIMA speelt en meld je aan voor onze nieuwsbrief voor interessante ontwikkelingen.
Iedere dag de meest opmerkelijke nieuwsberichten en achtergronden over marketing, communicatie en sales.
NIMA biedt zijn leden de mogelijkheid om de meest uiteenlopende papers te downloaden.
NIMA heeft verschillende members die columns, opinies en blogs schrijven over ontwikkelingen in het vak.
Welke boeken zijn interessant of voor jou relevant en wat vonden jouw collega-marketingprofessionals ervan?
Voor veel journalisten is NIMA als beroepsvereniging voor marketeers, sales- en communicatieprofessionals een belangrijke nieuwsbron.