Nieuws

Het commerciële domein omvat de vakgebieden marketing, sales en communicatie. Media zijn our middle name en er wordt dan ook veel gepubliceerd door vakgenoten en over de vakgebieden. Hieronder vind je verschillende publicaties geschreven door en voor NIMA Leden, maar ook nieuws over marketing, publicaties van NIMA zelf en bijdragen van onze mediapartners.

  • Bekijk
Real-Time Marketing: Five Tips for Surviving in Our Brave New World de Redactie

Watching Super Bowl ads has become practically a sport all its own. Every year, fans buzz about which commercials will be the funniest, the most heart-wrenching, or the most entertaining. And, as we all know, brands shell out big bucks for spots during the game. But, in 2013, Oreo made waves with an ad that …

Lees meer
Het b2b-marketingteam anno 2020 de Redactie

De introductie van digitale trends in b2b-marketing heeft ons vak op vele manieren makkelijker gemaakt. Tegelijkertijd heeft er – mede door de digitalisering – een grote verandering plaatsgevonden in de werkwijze van een marketeer. Om met je b2b-marketingteam de moderne, digitale wereld voor te blijven, moet je nieuwe skills verzamelen in je team. Maar het is …

Lees meer
Thomas Cook shows gay kiss in order to reflect a ‘modern population’ de Redactie

Thomas Cook claims its new ad campaign ‘You want, we do’ is “bold and contemporary” as it features a gay kiss and gay parents. The main TV ad, which will debut on Christmas Day and is set to the song ‘Get Ready’ by Stella Talpo, is one of five adverts that will showcase Thomas Cook’s …

Lees meer
(Interview) ‘Marketing voor Financial Services meest uitdagend’ de Redactie

NIMA vertegenwoordigt een groot aantal professionals in het vak, maar die professionals hebben onderling óók raakvlakken. Bijvoorbeeld omdat ze in dezelfde regio werken of omdat hun ‘vaksenioriteit’ op eenzelfde niveau is aangeland. Ook zijn er ongeveer 15 ‘specialisatie-platfoms’, community’s die zijn georganiseerd rond specialisaties in het vak. Zo bestaat er sinds kort weer een community …

Lees meer
NIMA presenteert: 20 juni – De NIMA Marketing Day de Redactie

Over exact een half jaar, op dinsdag 20 juni 2017 organiseert NIMA, beroepsvereniging voor professionals in Marketing, Communicatie en Sales, voor de eerste maal in zijn geschiedenis de NIMA Marketing Day, voor álle ruim 3.500 bij NIMA aangesloten professionals. Het nieuwe evenement vindt plaats in de Fabrique in Utrecht en wordt georganiseerd in samenwerking met …

Lees meer
‘Een content overkill? Dat is de grootst mogelijke onzin’ de Redactie

Wayne Parker Kent stort zich sinds februari met The Agency vol op contentmarketing. En dat gaat niet om snel scoren met een viral, wel om merken bouwen. ‘We meten liever na een halfjaar de merkassociaties door.’ In februari van dit jaar kondigde uitgever Wayne Parker Kent aan met een eigen reclamebureau te beginnen, gespecialiseerd in …

Lees meer
Hier zijn ze: de 40 meest inspirerende merken van 2016 de Redactie

Wat kunnen marketeers doen met de inspiratie van Tony’s, Tesla & Dopper? Tony’s Chocolonely, Tesla en Dopper, drie social enterprises vormen samen de top 3 van de 40 meest inspirerende organisaties van Nederland. Bekende merken zoals Coca-Cola, G-Star en Unox verdwijnen juist uit de zesde Inspirerende 40 van bureau Synergie. De uitkomsten van deze lijst …

Lees meer
Dutch Marketing Awards: Dit zijn de Beste Marketingbedrijven van Nederland de Redactie

Op 30 maart worden de Dutch Marketing Awards uitgereikt. Onder leiding van hoofdjuryvoorzitter Marc van Eck RM heeft de jury de genomineerden bekendgemaakt in de categorieën Start Up, Scale Up, Company en Internal Branding Company of the Year 2016. Van Eck over de genomineerden: ‘De genomineerden leveren het overtuigende bewijs dat gevestigde bedrijven in staat …

Lees meer
Professor Victor Lamme ontleedt drijfveren consument de Redactie

Met zijn net verschenen boek ‘Waarom? Op zoek naar wat ons werkelijk drijft’ legt professor Victor Lamme, bekend van zijn MRI-hersenonderzoeken, belangrijk consumentengedrag bloot. Interessante kost voor marketeers, die bijvoorbeeld benieuwd zijn waarom in de winkel massaal naar afzichtelijke Uggs gegrepen werd. En wat Booking.com slim doet om u met basis-emoties tot conversie aan te …

Lees meer
Hoe Corporates ook kunnen denken als Start-up de Redactie

Op 8 december jl. woonde ik in Amsterdam de masterclass businessmodellen onder leiding van Gijs Mensing (business models inc.) bij. Een inspirerende dag, die liet zien hoe je zelf je business model echt kunt innoveren. Van ‘Execute’ naar ‘Search’ We kennen ze allemaal, de voorbeelden van bedrijven/organisaties die niet (snel genoeg) inspeelden op veranderende marktbehoeftes. …

Lees meer
Creative Marketer of the Year 2016: Ikea de Redactie

Ikea was the unanimous winner of the Creative Marketer of the Year accolade, which recognises outstanding marketing communications aimed at consumers. The retailer’s body of work is distinctive, emotionally resonant and brilliantly strategic. This is the third year of Ikea’s “The wonderful everyday” campaign, led by country marketing manager Laurent Tiersen, which is bringing real benefits to …

Lees meer
Register Marketeers op jacht naar vaderlandse marketingtop de Redactie

Het NIMA College van Register Marketeers heeft een nieuw bestuur. 24 jaar na de introductie van de titel RM, heeft het nieuwe bestuur een nieuwe koers ingezet die aansluit bij het motto van de overkoepelende beroepsvereniging NIMA: You learn, you earn and you return. ‘De top van de Nederlandse marketingprofessie is veel breder dan weleens …

Lees meer

Nieuws per categorie

Nieuws over NIMA

Blijf op de hoogte van alles wat er binnen NIMA speelt en meld je aan voor onze nieuwsbrief voor interessante ontwikkelingen.

Nieuws over marketing

Iedere dag de meest opmerkelijke nieuwsberichten en achtergronden over marketing, communicatie en sales.

Papers

NIMA biedt zijn leden de mogelijkheid om de meest uiteenlopende papers te downloaden.

Blogs & columns

NIMA heeft verschillende members die columns, opinies en blogs schrijven over ontwikkelingen in het vak.

Boekrecensies

Welke boeken zijn interessant of voor jou relevant en wat vonden jouw collega-marketingprofessionals ervan?

Young Professionals

Het marketing- en communicatienieuws voor en door Young Professionals.

Persberichten

Voor veel journalisten is NIMA als beroepsvereniging voor marketeers, sales- en communicatieprofessionals een belangrijke nieuwsbron.