Nieuws

Het commerciële domein omvat de vakgebieden marketing, sales en communicatie. Media zijn our middle name en er wordt dan ook veel gepubliceerd door vakgenoten en over de vakgebieden. Hieronder vind je verschillende publicaties geschreven door en voor NIMA Leden, maar ook nieuws over marketing, publicaties van NIMA zelf en bijdragen van onze mediapartners.

  • Bekijk
Marketing is out of touch with reality. Can we fix it? Alva van Beek

The marketing industry recently received some sobering news. A study commissioned by Thinkbox reported a significant disconnect between people working in the industry, and those with whom they are communicating. Its summary is clear: “We’re in the privileged position of being at the forefront of technological change within this industry. (….) Unfortunately for us, it’s …

Lees meer
Why Behavioral Economics Could Mean More Accurate Insights for Marketers Alva van Beek

The marketing application of behavioral economics can mean more accurate insights and more satisfied customers Behavioral economics and marketing have had a natural connection for decades. Marketing has a heritage of understanding consumer decision-making behavior and its departures from purely rational choice. For example, brands are believed to “shift the demand curve” that relates price …

Lees meer
Nederlands Instituut voor Marketing viert vijftig jaar verandering Alva van Beek

Bunnik/Amsterdam – 1 december 2016 – NIMA, beroepsvereniging voor professionals in marketing, communicatie en sales, heeft vandaag zijn vijftigste verjaardag gevierd door een tijdcapsule te begraven, precies op de plaats waar de organisatie vijftig jaar geleden is opgericht. De capsule bevat bijdragen van leden over de toekomst van het vak aan de hand van vijftig …

Lees meer
Marketers obsess over new technology and what’s happening next but does anyone really know? Alva van Beek

One of best books about Hollywood is ‘Adventures in the Screen Trade’ in which the screenwriter William Goldman asserts that “nobody knows anything”. He was referring to the fact that despite their market research, gut instinct and experience, no one in Hollywood has any idea how well a film will do before its release. He gives …

Lees meer
Adjan Kodde: ‘Technologisch gedreven bedrijven gaan de slag winnen’ Alva van Beek

De directeur en oprichter van Mirabeau over de overname door Cognizant. Een van de grootste onafhankelijke digitale bureaus van Nederland komt in handen van de Amerikaanse it-dienstverlener Cognizant. De digitale activiteiten van dit bedrijf zijn geclusterd in Cognizant Digital Business, waar Mirabeau deel van gaat uitmaken. Er zijn nogal wat bureaus die over de grens kijken. …

Lees meer
FMCG brands move away from promotions in ‘complete change of direction’ Alva van Beek

The new study comes after Procter and Gamble (P&G), Unilever and Mondelez all admitted they are cutting down on promotional activity. FMCG brands in the UK are increasingly shunning price promotions in favour of focusing on brand building through advertising, IRI data has suggested. The study, which looks into the use of promotions by FMCG …

Lees meer
E-A-T en YMYL, Googles richtlijnen voor een goed rankende website Alva van Beek

Miljoenen organisaties proberen het geheim achter Google te ontrafelen. Hoe krijgen zij de garantie op een duurzame toppositie, zonder dat zij hoeven te adverteren? Het algoritme van de zoekmachine is als een puzzel waarvan de helft van de stukken ontbreekt; simpelweg niet te ontrafelen. De kennis van het stukje kunstmatige intelligentie scheen dat van de …

Lees meer
Social is the go-to channel for product launches Alva van Beek

Social media is overtaking television, promotions and email campaigns as the medium of choice for product launch marketing. Seventy-four per cent of brand marketers prioritise social media, ahead of sales promotions (55%), email (53%), press (39%), PR coverage (39%) and television advertising (36%), according to research by agency Five by Five. Of the 730 senior marketers …

Lees meer
CEE drives online ad growth Alva van Beek

Online advertising expenditure continues to grow across Europe, as the latest data from IAB Europe indicate 13.4% growth in the first half of this year, with Central and Eastern Europe (CEE) the fastest-growing region. The AdEx Benchmark H1 2016 study, produced by IAB in collaboration with IHS Markit, showed that online advertising reached €18.6bn in …

Lees meer
Finding the best measure of success for content marketing Alva van Beek

The importance of content marketing continues to rise for many brands but knowing how to measure effectiveness remains an issue. Content marketing has evolved into a fully-fledged marketing function but as with many newer communications channels finding the best measure of success remains a challenge. Only half of marketers believe it is possible to accurately measure content marketing’s return …

Lees meer
Verse Smoothie voor NIMA-gediplomeerden Alva van Beek

Ruim 90 kersverse NIMA-gediplomeerden én hun vrienden, familie, collega’s of partners, hebben woensdag 16 november in Amsterdam hun diploma in ontvangst genomen tijdens een feestelijke uitreikingsceremonie. Speciaal voor deze gelegenheid was een programma samengesteld dat recht deed aan de enorme prestatie die de kersverse gediplomeerden hebben geleverd of om in de woorden van NIMA-voorzitter Martin Huisman …

Lees meer
Top Marketing Club CMO Tour naar Gent: Connect, Convert en Collaborate Alva van Beek

Op donderdag 17 november vond de NIMA Top Marketing Club CMO Tour plaats, waaraan ruim 35 marketingbestuurders deelnamen die zijn aangesloten bij NIMA. Toonaangevende marketingbedrijven van Nederland zijn lid van de NIMA Top Marketing Club (TMC). NIMA ondersteunt deze bedrijven bij de ontwikkeling van marketingkennis, het opdoen van inspiratie en faciliteert het kennisnetwerk dat de …

Lees meer

Nieuws per categorie

Nieuws over NIMA

Blijf op de hoogte van alles wat er binnen NIMA speelt en meld je aan voor onze nieuwsbrief voor interessante ontwikkelingen.

Nieuws over marketing

Iedere dag de meest opmerkelijke nieuwsberichten en achtergronden over marketing, communicatie en sales.

Papers

NIMA biedt zijn leden de mogelijkheid om de meest uiteenlopende papers te downloaden.

Blogs & columns

NIMA heeft verschillende members die columns, opinies en blogs schrijven over ontwikkelingen in het vak.

Boekrecensies

Welke boeken zijn interessant of voor jou relevant en wat vonden jouw collega-marketingprofessionals ervan?

Young Professionals

Het marketing- en communicatienieuws voor en door Young Professionals.

Persberichten

Voor veel journalisten is NIMA als beroepsvereniging voor marketeers, sales- en communicatieprofessionals een belangrijke nieuwsbron.