Nieuws

Het commerciële domein omvat de vakgebieden marketing, sales en communicatie. Media zijn our middle name en er wordt dan ook veel gepubliceerd door vakgenoten en over de vakgebieden. Hieronder vind je verschillende publicaties geschreven door en voor NIMA Leden, maar ook nieuws over marketing, publicaties van NIMA zelf en bijdragen van onze mediapartners.

  • Bekijk
9 steps to effective content marketing Alva van Beek

Content marketing is an important part of today’s marketing toolkit that can help meet a range of goals, from driving brand awareness through to hitting sales targets, which makes it essential that marketers take time to develop a well thought-out strategy. In a Warc Best Practice paper, How to plan an effective content marketing strategy, …

Lees meer
TMC Marketingmanagers: omzien in verandering Alva van Beek

De rol van de marketingmanager of CMO verandert. Zoveel is duidelijk. Er wordt omgezien naar een strateeg die het spel in de breedte beheerst, die high-tech snapt en kan managen, die kan acteren in een dominant datagedreven vak, die samenwerkt met afdelingen als finance en commerce, die kortom begrijpt dat marketing óveral in het bedrijf …

Lees meer
Martine Boekestein: ‘Niet alle groenten over één kam scheren’ Alva van Beek

Elke maand stellen we je graag voor aan een ‘next generation marketeer’. Een Young Professional werkzaam in een uitdagende marketingorganisatie en deelnemer aan het NIMA Career Booster Programma. Deze maand: Martine Boekestein, Specialist Marketing Communication bij Rijk Zwaan.

Lees meer
Mass media still key to success Alva van Beek

Use of mass-reach paid media is increasingly important for delivering long-term effectiveness, but many marketers are instead concentrating on short-term activations with short-term results, according to a new report from Les Binet and Peter Field. Marketing in the Digital Age, published by the IPA, the UK agency trade body, was launched this week at an …

Lees meer
Marketers must stop focusing on age when targeting over-50s Alva van Beek

Over a third of the UK population is aged over 50 yet representation of this demographic in advertising is lacking and tends to be stereotypical. The latest in Marketing Week’s diversity series explores the portrayal and targeting of highly valuable mature consumers. The UK population has aged and is ageing. There are more than 23.6 million people aged 50 …

Lees meer
Marketeers massaal op zoek naar nieuwe baan Alva van Beek

Flinke kans dat je momenteel ‘om je heen aan het kijken bent’, op zoek naar een nieuwe uitdaging. 44 procent kans, om specifiek te zijn. Niet alleen zijn wij marketeers daarmee minder ‘mentaal honkvast’ dan vorig jaar (37 procent), de score is ook flink hoger dan in andere sectoren, zoals HR, techniek en chemie (25 …

Lees meer
More than 90% of marketers have ‘poor’ media training Alva van Beek

Despite widespread controversy around the way agencies handle media and rebates, marketers are still poorly trained when it comes to media planning and buying. Just 9.4% of marketers and agencies believe their current media training programmes are at ‘satisfactory’ levels, according to a new report by ID Comms, which polled 117 senior executives at agencies …

Lees meer
Marketeers hebben koppositie arbeidsmobiliteit terug Alva van Beek

Amsterdam, 27 oktober 2016 – In geen andere onderzochte beroepsgroep is de intentie om van baan te wisselen dit jaar zo groot als onder professionals in marketing. 44% van hen zegt op dit moment op zoek te zijn naar een nieuwe betrekking. Vorig jaar was dat nog 37%. Dat blijkt uit onderzoek dat de beroepsvereniging …

Lees meer
Hoe menselijker het merk, hoe sterker het merk Alva van Beek

Tekst: Marc van Eck Mede door Simon Sinek zijn veel merken naast wat ze doen (what), ook aandacht gaan geven aan waarom ze dingen doen (why), mede daarom is het aantal merken met een purpose toegenomen. Maar aan wie het merk is en hoe het merk zich gedraagt (how) wordt veel minder aandacht gegeven, dit …

Lees meer
Stop die ellendige discussies over meten en focus op wat er echt toe doet Alva van Beek

Goede communicatieafdelingen vergroten de (positieve) impact van organisaties. En laten dat ook zien; accountability moet. Helaas ligt de nadruk in de praktijk te vaak op meten, en dat is zonde. Tijd en middelen zijn schaars en de spotlights van social media kunnen ieder moment op jouw organisatie gericht zijn. Dan moet de inzet en opbrengst van …

Lees meer
Marketing’s toughest jobs Alva van Beek

In 2010, tobacco, the public sector, accountancy, law and financial services were singled out as the most difficult industries to market in a survey commissioned by Marketing Week. Six years on much has changed, so what is now considered the toughest sell? Societal concerns have evolved, technology has created a plethora of new opportunities for marketers – along with a new set …

Lees meer
Interview Martin Huisman: vooruit kijken met respect voor historie Alva van Beek

(dit interview verscheen in MarketingTribune – oktober 2016. tekst: Lucas Boon) Nima bestaat vijftig jaar en om dat te vieren blikt het instituut liever vooruit dan terug en doet dat met The Next 50. Het ging het exameninstituut lang niet altijd voor de wind – bestuurscrisissen, wisselend imago – maar na al die jaren staat …

Lees meer

Nieuws per categorie

Nieuws over NIMA

Blijf op de hoogte van alles wat er binnen NIMA speelt en meld je aan voor onze nieuwsbrief voor interessante ontwikkelingen.

Nieuws over marketing

Iedere dag de meest opmerkelijke nieuwsberichten en achtergronden over marketing, communicatie en sales.

Papers

NIMA biedt zijn leden de mogelijkheid om de meest uiteenlopende papers te downloaden.

NIMA Update (Krant)

Elk half jaar brengen we onze krant ‘NIMA Update’ uit waarin je alle laatste ontwikkelingen met je delen.

Blogs & columns

NIMA heeft verschillende members die columns, opinies en blogs schrijven over ontwikkelingen in het vak.

Boekrecensies

Welke boeken zijn interessant of voor jou relevant en wat vonden jouw collega-marketingprofessionals ervan?

Young Professionals

Het marketing- en communicatienieuws voor en door Young Professionals.

Persberichten

Voor veel journalisten is NIMA als beroepsvereniging voor marketeers, sales- en communicatieprofessionals een belangrijke nieuwsbron.