Het commerciële domein omvat de vakgebieden marketing, sales en communicatie. Media zijn our middle name en er wordt dan ook veel gepubliceerd door vakgenoten en over de vakgebieden. Hieronder vind je verschillende publicaties geschreven door en voor NIMA Leden, maar ook nieuws over marketing, publicaties van NIMA zelf en bijdragen van onze mediapartners.
Defining what “creativity” is, and how it adds to the impact of advertising, remain open questions for marketers, according to a paper published in the Journal of Advertising Research (JAR). Arthur J. Kover, Fordham University professor emeritus and a former JAR editor-in-chief, explored a series of unsolved queries about advertising creativity in the latest issue …
Outdoor advertising is not just a vehicle for raising awareness, it can also drive purchase consideration and intent, and be used to communicate brand positioning. The scale, viewability and dramatic effect of outdoor advertising helps marketers create cut-through and capture consumer attention in a world where other messages struggle to get through. Less appreciated is the …
Design is not a cost or an unnecessary indulgence but something that can create real financial value and marketers need to be able to make the case for investment and to change corporate attitudes. In a Warc Best Practice paper, How to measure design’s contribution to business growth,Joanna Seddon, president/global brand consulting at OgilvyRED, lays …
‘G-Star is taking on the challenge to do good for the planet and look good while doing it’ Als het op mode aankomt, is 100% duurzaam ondernemen een grote uitdaging. De productieketen van textiel en mode heeft een enorme voetafdruk en de transparantie is vaak nog ver te zoeken, terwijl de vraag om duurzame producten …
Sabine van Roon Orgelist is sinds dit najaar Senior Communication Professional (SCP); een titel die NIMA toekent op basis van leidinggevende ervaring in het communicatievak, aangevuld met commitment aan een Persoonlijk Educatieprogramma. Met haar bedrijf Pyth is Sabine flexibel inzetbaar voor creatieve communicatie bij verandering. Binnen de beroepsvereniging NIMA is ze al lange tijd actief …
Op donderdag 10 november vertrok een groep van 12 senior marketing- en communicatieprofessionals naar het Chartered Institute of Marketing in Londen voor een intensieve driedaagse studiereis. Op het ‘Zweinstein van Marketing’ werden zij in hoog tempo ondergedompeld in ‘advanced marketing strategy’ en ‘marcom binnen de marketing strategie’ door course directors Debbie Clewes en Abigail Dixon. Onderwerpen als …
According to new IPA research, the alarming decline in ad effectiveness from its 2009 peak is directly connected to the tight grip that short-termism now has on the marketing industry. It’s certainly a bleak picture that has been painted by the report’s authors, Peter Field and Les Binet. Whether or not the gloom has been …
Maken internet en e-commerce mijn wereld elke dag een beetje kleiner? Spotify is één van mijn favoriete apps; alle muziek wereldwijd binnen handbereik, prachtig. En elke dag laat Spotify mij ‘ontdekken’ welke muziek ik ook mooi vind. Of, beter gezegd: ‘zou moeten vinden’, want het ‘ontdekken’ is mathematisch voorsorteren. Ook mijn favoriete webshop voor fietsspullen, …
Interview met Rutger Hamelynck, hoofd brand management, en Marieke Nijhoff, hoofd marketingcommunicatie Auteur: Margot Schreuders, bestuurslid NIMA Young Professionals “Het is al lang niet meer zo dat je ‘treinmensen’ of ‘automensen’ hebt. Mensen combineren de auto en het openbaar vervoer op allerlei manieren. Daarom richten we ons vanuit NS steeds meer op de reis van …
There are clear relationships between share of brand sales in categories and share of paid advertising, according to a study which also highlights a link to the share of owned platform interaction. Writing in the current issue of Admap, Rob Jayson, global lead for branded applications at Publicis Media, outlined the results of research which …
Op 1 december 2016 wordt in Bunnik een tijdcapsule begraven met bespiegelingen op de toekomst van het marketingvak en de – functie. Onderstaande bijdrage gaat mee ‘aan boord’ en is van Mabel Nummerdor, Bestuurslid van NIMA. Wil je ook mee de grond in? Mail het NIMA Kantoor of reageer onderaan deze post Beste Marketingtoekomst, hier het verleden …
Op 1 december 2016 wordt vanwege het 50-jarig bestaan van NIMA in Bunnik een tijdcapsule begraven met bespiegelingen op de toekomst van het marketingvak en de -functie. Deze bijdrage, gericht aan de marketeer van de toekomst, is verzorgd door de leden van NIMA Community Oost gaat mee ‘aan boord’ en vind je onderstaand. Wil je …
Blijf op de hoogte van alles wat er binnen NIMA speelt en meld je aan voor onze nieuwsbrief voor interessante ontwikkelingen.
Iedere dag de meest opmerkelijke nieuwsberichten en achtergronden over marketing, communicatie en sales.
NIMA biedt zijn leden de mogelijkheid om de meest uiteenlopende papers te downloaden.
NIMA heeft verschillende members die columns, opinies en blogs schrijven over ontwikkelingen in het vak.
Welke boeken zijn interessant of voor jou relevant en wat vonden jouw collega-marketingprofessionals ervan?
Voor veel journalisten is NIMA als beroepsvereniging voor marketeers, sales- en communicatieprofessionals een belangrijke nieuwsbron.