Het commerciële domein omvat de vakgebieden marketing, sales en communicatie. Media zijn our middle name en er wordt dan ook veel gepubliceerd door vakgenoten en over de vakgebieden. Hieronder vind je verschillende publicaties geschreven door en voor NIMA Leden, maar ook nieuws over marketing, publicaties van NIMA zelf en bijdragen van onze mediapartners.
Hij is oprichter van reclamebureau Living the Brand; een creatief communicatiebureau, opgericht in 2001. LTB ziet het als zijn missie om organisaties en merken te begeleiden in veranderingsprocessen, waarbij het de ontwikkeling van ‘mens en merk’ centraal stelt. Frank Wertwijn en zijn bureau hebben veel ervaring in de non-profit sector en zakelijke dienstverlening en zij …
Clients could force well-intentioned agencies to make good on their word, Matthew Chapman writes. Agencies like to talk the talk about improving diversity within the ad industry, but too many have been slow to walk the walk. If anything, the industry’s reputation around diversity has worsened this year following the sexism row that cost Kevin …
Amsterdam, 20 oktober 2016 – Thijs Lenderink wordt per 1 november de nieuwe Manager Business Members bij NIMA. Hij wordt verantwoordelijk voor de binding met het bedrijfsleven waaronder het programma van de Top Marketing Club, de acquisitie van nieuwe grote marketingorganisaties en het aansturen van de interne organisatie met oog op het realiseren van het …
Managing a marketing team is one thing but creating one from the ground up in line with rapid business growth requires additional focus. One of the many pressures facing fast-growing companies is how to grow a marketing team in a sustainable and effective way. Brands must increase their personnel as they seek to cater to an expanding …
Marc van Eck, oprichter en managing partner van Business Openers schreef het boek ‘Karaktervol Positioneren’. Hij meent dat merken die zich baseren op een oerkarakter succesvoller zijn. ‘Karaktervol positioneren’. Wat is het verschil met gewoon goed positioneren? ‘De term positioneren wordt verschillend geïnterpreteerd en gebruikt. Gewoon positioneren bestaat dan denk ik ook niet, maar vaak wordt …
Content marketing can be as complex or as simple as you want it to be. You may base your strategy on the basic idea of producing valuable material for your users, or dig deep into data that dictates a complex process of creating content for the entirety of the customer journey. Either way, some fundamental …
Online ad fraud is on the rise, and costing companies billions of dollars each year. Display advertising and programmatic ad buys get most of the press, but clever fraudsters are finding new ways to fake video views and mobile ad impressions, as well. Smart marketers need to stay vigilant for signs of ad fraud and …
[vc_row][vc_column][vc_column_text] Welkom bij NIMA Internal Branding Internal Branding is een relatief nieuw vakgebied waarin mens en merk zich sterken aan een inspirerend merkkompas. Welkom bij NIMA Internal Branding. De community die ontwikkelingen op dit relatief nieuwe vakgebied nauwlettend volgt én promoot. Our best practices are for free Als dank voor je interesse krijg je …
Measurement is critical to content marketing with dedicated spend set to grow over the next year, according to a new study. The Measuring Effectiveness Report from the Content Marketing Association (CMA) was conducted with senior level marketers among the CMA membership of over 40 companies, along with those at major brands such as Sainsbury’s Bank, …
Vrijdag 7 oktober vond de inspirerende NIMA Masterclass Leading Change plaats in Amsterdam onder leiding van Wilbert Savonije (Van Berg en Partners). Een nieuwe masterclass die inspeelt op, en appelleert aan het actuele thema van veranderingen. The only constant in life is Change! …….. en als je dacht dat alle veranderingen vandaag de dag elkaar …
Hogeschool van Amsterdam biedt bedrijven met interessante opdrachten de kans om deze door studenten te laten oppakken. Studenten Technische Bedrijfskunde aan de hogeschool kunnen zich in het 4e studiejaar aanmelden voor het uitstroomprofiel Business Development. In dit laatste studiejaar gaan teams van 2-3 studenten aan de slag met een bedrijfsopdracht uit op het gebied van Business Development. …
Top marketers say they are too busy running a business to spend their whole time on communications. As marketers rise through the ranks to become chief marketing officers they stop doing marketing, according to the former CMO at Homebase Jo Kendrick. Speaking at IAB’s Engage conference in London today (13 October) Kendrick told delegates that …
Blijf op de hoogte van alles wat er binnen NIMA speelt en meld je aan voor onze nieuwsbrief voor interessante ontwikkelingen.
Iedere dag de meest opmerkelijke nieuwsberichten en achtergronden over marketing, communicatie en sales.
NIMA biedt zijn leden de mogelijkheid om de meest uiteenlopende papers te downloaden.
Elk half jaar brengen we onze krant ‘NIMA Update’ uit waarin je alle laatste ontwikkelingen met je delen.
NIMA heeft verschillende members die columns, opinies en blogs schrijven over ontwikkelingen in het vak.
Welke boeken zijn interessant of voor jou relevant en wat vonden jouw collega-marketingprofessionals ervan?
Voor veel journalisten is NIMA als beroepsvereniging voor marketeers, sales- en communicatieprofessionals een belangrijke nieuwsbron.