Nieuws

Het commerciële domein omvat de vakgebieden marketing, sales en communicatie. Media zijn our middle name en er wordt dan ook veel gepubliceerd door vakgenoten en over de vakgebieden. Hieronder vind je verschillende publicaties geschreven door en voor NIMA Leden, maar ook nieuws over marketing, publicaties van NIMA zelf en bijdragen van onze mediapartners.

  • Bekijk
CEE drives online ad growth de Redactie

Online advertising expenditure continues to grow across Europe, as the latest data from IAB Europe indicate 13.4% growth in the first half of this year, with Central and Eastern Europe (CEE) the fastest-growing region. The AdEx Benchmark H1 2016 study, produced by IAB in collaboration with IHS Markit, showed that online advertising reached €18.6bn in …

Lees meer
Finding the best measure of success for content marketing de Redactie

The importance of content marketing continues to rise for many brands but knowing how to measure effectiveness remains an issue. Content marketing has evolved into a fully-fledged marketing function but as with many newer communications channels finding the best measure of success remains a challenge. Only half of marketers believe it is possible to accurately measure content marketing’s return …

Lees meer
Verse Smoothie voor NIMA-gediplomeerden de Redactie

Ruim 90 kersverse NIMA-gediplomeerden én hun vrienden, familie, collega’s of partners, hebben woensdag 16 november in Amsterdam hun diploma in ontvangst genomen tijdens een feestelijke uitreikingsceremonie. Speciaal voor deze gelegenheid was een programma samengesteld dat recht deed aan de enorme prestatie die de kersverse gediplomeerden hebben geleverd of om in de woorden van NIMA-voorzitter Martin Huisman …

Lees meer
Top Marketing Club CMO Tour naar Gent: Connect, Convert en Collaborate de Redactie

Op donderdag 17 november vond de NIMA Top Marketing Club CMO Tour plaats, waaraan ruim 35 marketingbestuurders deelnamen die zijn aangesloten bij NIMA. Toonaangevende marketingbedrijven van Nederland zijn lid van de NIMA Top Marketing Club (TMC). NIMA ondersteunt deze bedrijven bij de ontwikkeling van marketingkennis, het opdoen van inspiratie en faciliteert het kennisnetwerk dat de …

Lees meer
How should marketers define creativity? de Redactie

Defining what “creativity” is, and how it adds to the impact of advertising, remain open questions for marketers, according to a paper published in the Journal of Advertising Research (JAR). Arthur J. Kover, Fordham University professor emeritus and a former JAR editor-in-chief, explored a series of unsolved queries about advertising creativity in the latest issue …

Lees meer
How OOH advertising is moving beyond awareness de Redactie

Outdoor advertising is not just a vehicle for raising awareness, it can also drive purchase consideration and intent, and be used to communicate brand positioning. The scale, viewability and dramatic effect of outdoor advertising helps marketers create cut-through and capture consumer attention in a world where other messages struggle to get through. Less appreciated is the …

Lees meer
How to measure design’s contribution to business growth de Redactie

Design is not a cost or an unnecessary indulgence but something that can create real financial value and marketers need to be able to make the case for investment and to change corporate attitudes. In a Warc Best Practice paper, How to measure design’s contribution to business growth,Joanna Seddon, president/global brand consulting at OgilvyRED, lays …

Lees meer
Dit doet G-Star op het gebied van duurzame bedrijfsvoering de Redactie

‘G-Star is taking on the challenge to do good for the planet and look good while doing it’ Als het op mode aankomt, is 100% duurzaam ondernemen een grote uitdaging. De productieketen van textiel en mode heeft een enorme voetafdruk en de transparantie is vaak nog ver te zoeken, terwijl de vraag om duurzame producten …

Lees meer
(Interview) ‘Senior zegt iets over je persoonlijkheid’ de Redactie

Sabine van Roon Orgelist is sinds dit najaar Senior Communication Professional (SCP); een titel die NIMA toekent op basis van leidinggevende ervaring in het communicatievak, aangevuld met commitment aan een Persoonlijk Educatieprogramma. Met haar bedrijf Pyth is Sabine flexibel inzetbaar voor creatieve communicatie bij verandering. Binnen de beroepsvereniging NIMA is ze al lange tijd actief …

Lees meer
Wrap-up NIMA Study Course (live vlogs) de Redactie

Op donderdag 10 november vertrok een groep van 12 senior marketing- en communicatieprofessionals naar het Chartered Institute of Marketing in Londen voor een intensieve driedaagse studiereis. Op het ‘Zweinstein van Marketing’ werden zij in hoog tempo ondergedompeld in ‘advanced marketing strategy’ en ‘marcom binnen de marketing strategie’ door course directors Debbie Clewes en Abigail Dixon. Onderwerpen als …

Lees meer
Is short-termist thinking undermining brands? de Redactie

According to new IPA research, the alarming decline in ad effectiveness from its 2009 peak is directly connected to the tight grip that short-termism now has on the marketing industry. It’s certainly a bleak picture that has been painted by the report’s authors, Peter Field and Les Binet. Whether or not the gloom has been …

Lees meer
Tailor made eenheidsworst in de webshop de Redactie

Maken internet en e-commerce mijn wereld elke dag een beetje kleiner? Spotify is één van mijn favoriete apps; alle muziek wereldwijd binnen handbereik, prachtig. En elke dag laat Spotify mij ‘ontdekken’ welke muziek ik ook mooi vind. Of, beter gezegd: ‘zou moeten vinden’, want het ‘ontdekken’ is mathematisch voorsorteren. Ook mijn favoriete webshop voor fietsspullen, …

Lees meer

Nieuws per categorie

Nieuws over NIMA

Blijf op de hoogte van alles wat er binnen NIMA speelt en meld je aan voor onze nieuwsbrief voor interessante ontwikkelingen.

Nieuws over marketing

Iedere dag de meest opmerkelijke nieuwsberichten en achtergronden over marketing, communicatie en sales.

Papers

NIMA biedt zijn leden de mogelijkheid om de meest uiteenlopende papers te downloaden.

Blogs & columns

NIMA heeft verschillende members die columns, opinies en blogs schrijven over ontwikkelingen in het vak.

Boekrecensies

Welke boeken zijn interessant of voor jou relevant en wat vonden jouw collega-marketingprofessionals ervan?

Young Professionals

Het marketing- en communicatienieuws voor en door Young Professionals.

Persberichten

Voor veel journalisten is NIMA als beroepsvereniging voor marketeers, sales- en communicatieprofessionals een belangrijke nieuwsbron.