Het commerciële domein omvat de vakgebieden marketing, sales en communicatie. Media zijn our middle name en er wordt dan ook veel gepubliceerd door vakgenoten en over de vakgebieden. Hieronder vind je verschillende publicaties geschreven door en voor NIMA Leden, maar ook nieuws over marketing, publicaties van NIMA zelf en bijdragen van onze mediapartners.
Op 1 december 2016 wordt in Bunnik een tijdcapsule begraven met bespiegelingen op de toekomst van het marketingvak en de – functie. Onderstaande bijdrage gaat mee ‘aan boord’ en is van Mabel Nummerdor, Bestuurslid van NIMA. Wil je ook mee de grond in? Mail het NIMA Kantoor of reageer onderaan deze post Beste Marketingtoekomst, hier het verleden …
Op 1 december 2016 wordt vanwege het 50-jarig bestaan van NIMA in Bunnik een tijdcapsule begraven met bespiegelingen op de toekomst van het marketingvak en de -functie. Deze bijdrage, gericht aan de marketeer van de toekomst, is verzorgd door de leden van NIMA Community Oost gaat mee ‘aan boord’ en vind je onderstaand. Wil je …
A brand does not remain static throughout its lifetime, potentially passing through seven stages which marketers need to recognise in order to help it evolve and adapt to new circumstances. Writing in the current issue of Admap, Giles Lury, a director of The Value Engineers, and Sean Davey, a partner at Pollitt & Partners, observe …
Content marketing is an important part of today’s marketing toolkit that can help meet a range of goals, from driving brand awareness through to hitting sales targets, which makes it essential that marketers take time to develop a well thought-out strategy. In a Warc Best Practice paper, How to plan an effective content marketing strategy, …
De rol van de marketingmanager of CMO verandert. Zoveel is duidelijk. Er wordt omgezien naar een strateeg die het spel in de breedte beheerst, die high-tech snapt en kan managen, die kan acteren in een dominant datagedreven vak, die samenwerkt met afdelingen als finance en commerce, die kortom begrijpt dat marketing óveral in het bedrijf …
Elke maand stellen we je graag voor aan een ‘next generation marketeer’. Een Young Professional werkzaam in een uitdagende marketingorganisatie en deelnemer aan het NIMA Career Booster Programma. Deze maand: Martine Boekestein, Specialist Marketing Communication bij Rijk Zwaan.
Use of mass-reach paid media is increasingly important for delivering long-term effectiveness, but many marketers are instead concentrating on short-term activations with short-term results, according to a new report from Les Binet and Peter Field. Marketing in the Digital Age, published by the IPA, the UK agency trade body, was launched this week at an …
Over a third of the UK population is aged over 50 yet representation of this demographic in advertising is lacking and tends to be stereotypical. The latest in Marketing Week’s diversity series explores the portrayal and targeting of highly valuable mature consumers. The UK population has aged and is ageing. There are more than 23.6 million people aged 50 …
Flinke kans dat je momenteel ‘om je heen aan het kijken bent’, op zoek naar een nieuwe uitdaging. 44 procent kans, om specifiek te zijn. Niet alleen zijn wij marketeers daarmee minder ‘mentaal honkvast’ dan vorig jaar (37 procent), de score is ook flink hoger dan in andere sectoren, zoals HR, techniek en chemie (25 …
Despite widespread controversy around the way agencies handle media and rebates, marketers are still poorly trained when it comes to media planning and buying. Just 9.4% of marketers and agencies believe their current media training programmes are at ‘satisfactory’ levels, according to a new report by ID Comms, which polled 117 senior executives at agencies …
Amsterdam, 27 oktober 2016 – In geen andere onderzochte beroepsgroep is de intentie om van baan te wisselen dit jaar zo groot als onder professionals in marketing. 44% van hen zegt op dit moment op zoek te zijn naar een nieuwe betrekking. Vorig jaar was dat nog 37%. Dat blijkt uit onderzoek dat de beroepsvereniging …
Tekst: Marc van Eck Mede door Simon Sinek zijn veel merken naast wat ze doen (what), ook aandacht gaan geven aan waarom ze dingen doen (why), mede daarom is het aantal merken met een purpose toegenomen. Maar aan wie het merk is en hoe het merk zich gedraagt (how) wordt veel minder aandacht gegeven, dit …
Blijf op de hoogte van alles wat er binnen NIMA speelt en meld je aan voor onze nieuwsbrief voor interessante ontwikkelingen.
Iedere dag de meest opmerkelijke nieuwsberichten en achtergronden over marketing, communicatie en sales.
NIMA biedt zijn leden de mogelijkheid om de meest uiteenlopende papers te downloaden.
NIMA heeft verschillende members die columns, opinies en blogs schrijven over ontwikkelingen in het vak.
Welke boeken zijn interessant of voor jou relevant en wat vonden jouw collega-marketingprofessionals ervan?
Voor veel journalisten is NIMA als beroepsvereniging voor marketeers, sales- en communicatieprofessionals een belangrijke nieuwsbron.