Nieuws

Het commerciële domein omvat de vakgebieden marketing, sales en communicatie. Media zijn our middle name en er wordt dan ook veel gepubliceerd door vakgenoten en over de vakgebieden. Hieronder vind je verschillende publicaties geschreven door en voor NIMA Leden, maar ook nieuws over marketing, publicaties van NIMA zelf en bijdragen van onze mediapartners.

  • Bekijk
Podcast: Navigeren met het kompas voor duurzame marketing in een strategisch kader De redactie

Kan marketing onze planeet redden? Dat is de hoofdvraag die de podcast ‘Can Marketing Save the Planet’ wil onderzoeken samen met marketeers, senior leiders, CMO’s en duurzaamheidsexperts. Met als doel: het stimuleren van educatie en luisteraars te inspireren. Maar het belangrijkste: actie ondernemen. “Als je geen marketingbudget zou hebben, maar wel bepaalde KPI’s, wat zou …

Lees meer
Het begin van het einde van sociale media De redactie

’s Werelds bekendste influencers Kylie Jenner (360 miljoen volgers op Instagram) en Kim Kardashian (326 miljoen volgers) uitten vorige week hun ongenoegen over de veranderingen die Instagram de afgelopen periode heeft ondergaan. “Maak Instagram weer Instagram. Stop te proberen om TikTok te zijn.” De laatste keer dat Jenner klaagde over sociale media kostte het Snapchat …

Lees meer
De Grand Prix Content Marketing is terug! De redactie

Contentmarketing naar het volgende niveau tillen. Het, inmiddels volwassen geworden, vak vieren. Mooie dingen laten zien en inspirerende voorbeelden delen van de kwaliteit die gemaakt wordt in Nederland en België. Daar gaat het over bij de Grand Prix Content Marketing en daar kun jij onderdeel van zijn. Graag zelfs! De enige echte awards voor de …

Lees meer
EX = CX²: Het verband tussen Employee en Customer Experience De redactie

Een strategische benadering van de Employee Experience is van essentieel belang voor merken die uitblinken in Customer Experience, zo blijkt uit nieuw onderzoek van Marketing Week, Zone en Cognizant. Het is inmiddels geen verrassing meer dat bedrijven die zich richten op CX, over het algemeen hogere winsten behalen dan bedrijven die daar minder aandacht voor …

Lees meer
Geef je kennis een boost met de NIMA Summer School! De redactie

De zomer is bijna begonnen en dat is hèt moment om aan je marketingkennis te werken. Bij NIMA krijgen we de zomerkriebels nu al te pakken en daarom hebben we een prachtig Summer School-programma voor je samengesteld. Ter verdieping, om de breedte op te zoeken, of gewoon als prima gelegenheid om je basics te actualiseren.  …

Lees meer
Waar wringt de schoen tussen Design Thinking en Customer Experience? De redactie

Waar Customer Experience vroeger nog weleens als een ondergeschoven kindje werd gezien, is het nu de belangrijkste bijzaak in de boardroom. Hoe integreer je CE in alle onderdelen van het bedrijf? De sleutel ligt in handen van de medewerkers, want iedereen zou zich moeten realiseren dat de klant centraal staat. De georganiseerde chaos van Design …

Lees meer
Marketing Break: Brand-buzz en brand-bore De redactie

Een sterk merk hebben is van levensbelang. Maar hoe bouw je zo’n merk en hoe zorg je ervoor dat het ook sterk blijft? V&D of The Free Recordshop waren ooit grote merknamen, maar hebben intussen al hun glans verloren. En waar OMO ooit een A-merk was, staat het wasmiddel nu bijna anoniem in het schap …

Lees meer
Het programma is bekend. Bestel nu je ticket voor MIE’22 met korting! De redactie

MIE, Nederlands grootste Marketing Insights Event, bestaat 20 jaar en dat vieren we! Ontdek alles op het gebied van Data en Insights op 20 en 21 september in de Jaarbeurs in Utrecht. Tijdens deze MIE-jubileumeditie kun je genieten van meer dan 70 kwalitatieve lezingen, workshops, silent seminars, Round Tables en masterclasses. Met uiteenlopende onderwerpen, onderverdeeld …

Lees meer
Workshop: Creatieve Concepten Beoordelen, met je buikgevoel meer ratio toevoegen De redactie

Gea Barth, voorzitter van het NIMA Senior Professionals-bestuur, heeft afgelopen januari de Workshop: Creatieve Concepten Beoordelen gevolgd. In deze workshop leer je hoe je buikgevoel en ratio combineert en hoe je effectieve, creatieve voorstellen krijgt. We hebben haar gevraagd om een eerlijk oordeel te geven over de workshop. Hieronder lees je waarom ze voor de …

Lees meer
Podcast CIM Marketing De redactie

In deze live CIM Marketing Podcast bespreken Emilie Stephenson (Head of Force for Good UK bij Innocent Drinks) en Richard Code (senior trendconsultent bij Mintel) de geheimen van succesvolle duurzame marketing. Beluister de podcast hier.

Lees meer
Els Dijkhuizen, CMO Heineken: ‘Verbinden is de kern van onze marketing’ De redactie

Els Dijkhuizen is sinds januari 2021 marketingdirecteur Heineken Nederland. Met haar spreken we over een aantal opvallende ontwikkelingen binnen het concern zoals de sponsoring van de Dutch Grand Prix F1, de komst van Birra Moretti naar Nederland, de introductie van Gen Z-biertje Silver, de mediakracht van het bushokje, het 150-jarig bestaan van Heineken in 2023 …

Lees meer
Do you have a strategy worthy of a brief? These three questions will tell you De redactie

New research shows marketers are terrible at briefing agencies. To start putting that right, ask yourself whether your marketing strategy meets these criteria. The IPA has been knocking around for over a century and, throughout that time, it has done incredibly important and useful work for advertising agencies. I did a couple of courses with …

Lees meer

Nieuws per categorie

Nieuws over NIMA

Blijf op de hoogte van alles wat er binnen NIMA speelt en meld je aan voor onze nieuwsbrief voor interessante ontwikkelingen.

Nieuws over marketing

Iedere dag de meest opmerkelijke nieuwsberichten en achtergronden over marketing, communicatie en sales.

Papers

NIMA biedt zijn leden de mogelijkheid om de meest uiteenlopende papers te downloaden.

NIMA Update (Krant)

Elk half jaar brengen we onze krant ‘NIMA Update’ uit waarin je alle laatste ontwikkelingen met je delen.

Blogs & columns

NIMA heeft verschillende members die columns, opinies en blogs schrijven over ontwikkelingen in het vak.

Boekrecensies

Welke boeken zijn interessant of voor jou relevant en wat vonden jouw collega-marketingprofessionals ervan?

Young Professionals

Het marketing- en communicatienieuws voor en door Young Professionals.

Persberichten

Voor veel journalisten is NIMA als beroepsvereniging voor marketeers, sales- en communicatieprofessionals een belangrijke nieuwsbron.