Het commerciële domein omvat de vakgebieden marketing, sales en communicatie. Media zijn our middle name en er wordt dan ook veel gepubliceerd door vakgenoten en over de vakgebieden. Hieronder vind je verschillende publicaties geschreven door en voor NIMA Leden, maar ook nieuws over marketing, publicaties van NIMA zelf en bijdragen van onze mediapartners.
Goede communicatieafdelingen vergroten de (positieve) impact van organisaties. En laten dat ook zien; accountability moet. Helaas ligt de nadruk in de praktijk te vaak op meten, en dat is zonde. Tijd en middelen zijn schaars en de spotlights van social media kunnen ieder moment op jouw organisatie gericht zijn. Dan moet de inzet en opbrengst van …
Winnaars worden 30 maart 2017 bekendgemaakt. Amsterdam, 25 oktober 2016 – Alle professionals in marketing worden opgeroepen kandidaten aan te dragen voor de Dutch Marketing Awards. Tijdens de Dutch Marketing Awards eren marketeers samen met de beroepsorganisaties NIMA, PIM, MEC én Adfo Groep het beste wat marketing-Nederland op dit moment te bieden heeft. We reiken …
In 2010, tobacco, the public sector, accountancy, law and financial services were singled out as the most difficult industries to market in a survey commissioned by Marketing Week. Six years on much has changed, so what is now considered the toughest sell? Societal concerns have evolved, technology has created a plethora of new opportunities for marketers – along with a new set …
(dit interview verscheen in MarketingTribune – oktober 2016. tekst: Lucas Boon) Nima bestaat vijftig jaar en om dat te vieren blikt het instituut liever vooruit dan terug en doet dat met The Next 50. Het ging het exameninstituut lang niet altijd voor de wind – bestuurscrisissen, wisselend imago – maar na al die jaren staat …
Op 1 december 2016 wordt in Bunnik een tijdcapsule begraven met bespiegelingen op de toekomst van het marketingvak en de – functie. Onderstaande bijdrage gaat mee ‘aan boord’ en is van Luuk Ros, Manager Content en Business van NIMA. Wil je ook mee de grond in? Mail het NIMA Kantoor of reageer onderaan deze post Dag …
Oho Den Haag, mooie stad…. Den Haag en ook Scheveningen hadden jarenlang last van een ‘saaie stad-imago’. Dat was zelfs zo erg dat beroemde Hagenaar Barry Hay van Golden Earring begin 2000 vertrok uit de stad. Toch is er iets veranderd, want diezelfde Hay vertelde onlangs tijdens een interview aan muziekblad OOR: ‘Nu ik er …
Hij is oprichter van reclamebureau Living the Brand; een creatief communicatiebureau, opgericht in 2001. LTB ziet het als zijn missie om organisaties en merken te begeleiden in veranderingsprocessen, waarbij het de ontwikkeling van ‘mens en merk’ centraal stelt. Frank Wertwijn en zijn bureau hebben veel ervaring in de non-profit sector en zakelijke dienstverlening en zij …
Clients could force well-intentioned agencies to make good on their word, Matthew Chapman writes. Agencies like to talk the talk about improving diversity within the ad industry, but too many have been slow to walk the walk. If anything, the industry’s reputation around diversity has worsened this year following the sexism row that cost Kevin …
Amsterdam, 20 oktober 2016 – Thijs Lenderink wordt per 1 november de nieuwe Manager Business Members bij NIMA. Hij wordt verantwoordelijk voor de binding met het bedrijfsleven waaronder het programma van de Top Marketing Club, de acquisitie van nieuwe grote marketingorganisaties en het aansturen van de interne organisatie met oog op het realiseren van het …
Managing a marketing team is one thing but creating one from the ground up in line with rapid business growth requires additional focus. One of the many pressures facing fast-growing companies is how to grow a marketing team in a sustainable and effective way. Brands must increase their personnel as they seek to cater to an expanding …
Marc van Eck, oprichter en managing partner van Business Openers schreef het boek ‘Karaktervol Positioneren’. Hij meent dat merken die zich baseren op een oerkarakter succesvoller zijn. ‘Karaktervol positioneren’. Wat is het verschil met gewoon goed positioneren? ‘De term positioneren wordt verschillend geïnterpreteerd en gebruikt. Gewoon positioneren bestaat dan denk ik ook niet, maar vaak wordt …
Content marketing can be as complex or as simple as you want it to be. You may base your strategy on the basic idea of producing valuable material for your users, or dig deep into data that dictates a complex process of creating content for the entirety of the customer journey. Either way, some fundamental …
Blijf op de hoogte van alles wat er binnen NIMA speelt en meld je aan voor onze nieuwsbrief voor interessante ontwikkelingen.
Iedere dag de meest opmerkelijke nieuwsberichten en achtergronden over marketing, communicatie en sales.
NIMA biedt zijn leden de mogelijkheid om de meest uiteenlopende papers te downloaden.
NIMA heeft verschillende members die columns, opinies en blogs schrijven over ontwikkelingen in het vak.
Welke boeken zijn interessant of voor jou relevant en wat vonden jouw collega-marketingprofessionals ervan?
Voor veel journalisten is NIMA als beroepsvereniging voor marketeers, sales- en communicatieprofessionals een belangrijke nieuwsbron.