Nieuws

Het commerciële domein omvat de vakgebieden marketing, sales en communicatie. Media zijn our middle name en er wordt dan ook veel gepubliceerd door vakgenoten en over de vakgebieden. Hieronder vind je verschillende publicaties geschreven door en voor NIMA Leden, maar ook nieuws over marketing, publicaties van NIMA zelf en bijdragen van onze mediapartners.

  • Bekijk
Guy van Liemt RM, Jan van Bodegom & Marnix Geus over internal branding Alva van Beek

Drie webinars om terug te kijken. Auteur: Sabine van Roon-Orgelist SMP, bestuurslid NIMA Internal Branding Internal branding zorgt voor uniform handelen bij alle medewerkers, dus het verbetert je organisatie. Eens of oneens? Dit en meer stellingen werden onlangs geponeerd tijdens drie lunchwebinars ter gelegenheid van het tienjarige bestaan van de NIMA Internal Branding Community. Luuk Ros, …

Lees meer
[Onderzoek] Aantal marketingvacatures stijgt fors Alva van Beek

Het aantal vacatures voor marketingmedewerkers is in het eerste kwartaal 2016 met 97 procent gestegen, dat voor online marketeers met 26 procent. De vraag naar salesmedewerkers is het sterkst gestegen met 444 procent gestegen ten opzichte van het tweede kwartaal vorig jaar. De ontwikkeling is kenmerkend voor het vakgebied marketing, sales en communicatie, aldus Yacht. …

Lees meer
‘Marketeers moeten sterk zijn’ Alva van Beek

TIAS professor Rudy Moenaert blikt trots terug op de jubileumeditie van de TIAS Master of Marketing. Eind juni studeerde leergang 25 van de TIAS Executive Master of Marketing af. Ik vond het geweldig om een gedeelte van hun persoonlijke ontdekkingsreis in de marketingwereld te hebben kunnen faciliteren én meemaken. In dit opzicht is de TIAS …

Lees meer
Certified Guru Alva van Beek

Door: Martin Huisman RM* Met enig gevoel voor ‘overstatement’ zou je Mark Ritson de Youp onder de marketingcolumnisten kunnen noemen. De Australische marketingprofessor bedient zich net als de NRC-columnist graag van fijnzinnige introotjes die je al in de eerste zin doen huiveren van aanstaande leespret: ‘Ik moest deze week zo onbedaarlijk lachen’, wordt door Youp immers …

Lees meer
Nieuwe opleider voor NIMA diploma’s in Digital Marketing Alva van Beek

Vanaf deze maand is CMM als Education Partner verbonden aan NIMA. CMM gaat opleiden voor de Digital Marketing-diploma’s van NIMA. Bij succesvolle afronding ontvangt de kandidaat een NIMA/DMI diploma. Dit diploma zit op HBO-instroomniveau of Associate Degree en wordt geregistreerd in het NIMA diplomaregister.

Lees meer
Paper Masterclass: Enthousiasme Alva van Beek

Vanaf de voorste rij kijk ik achterom en aanschouw wat de zichtbaar opgetogen Paskal Jakobsen, zanger van Bløf op dat moment ook ziet, 40.000 enthousiastelingen die een fabelachtige zee van lichtjes maken. Kippenvel…

Lees meer
Three consumer groups are crucial Alva van Beek

  Demographic shifts are having a profound effect on consumer markets around the world, which will require brands to focus on three key groups of consumers over the next 15 years, according to recent analysis from McKinsey. Richard Dobbs, Jaana Remes and Jonathan Woetzel – all senior executives at the global management consultancy – highlighted …

Lees meer
Horizon College reikt eerste NIMA A Marketing Diploma’s uit Alva van Beek

Melvin de Graaf, Nikkie van Diepen en Tim Ettema, deelnemers van de opleiding Medewerker Marketing & Communicatie, hebben uit handen van docent Frank Beekman hun diploma voor de opleiding NIMA-A in ontvangst genomen. Een bijzondere prestatie omdat de stof van NIMA-A volledig binnen de reguliere lessen heeft plaatsgevonden en wordt ingeschaald op mbo-plus niveau/hbo-propedeuse. NIMA …

Lees meer
Paul Blok (Marketingstrateeg): “Mensen meekrijgen in verandering is de grootste uitdaging” Alva van Beek

  Veel bedrijven worstelen met verandering. Het zijn vaak maar een paar mensen in een bedrijf die de noodzaak zien. De rest houdt zich vast aan het feit dat het toch altijd goed is gegaan, dus waarom zou het anders moeten? Die noodzaak wordt soms opgedrongen door de buitenwereld. Je kunt wel vasthouden aan je …

Lees meer
Marketers making far fewer agency hires, AAR finds Alva van Beek

The total number of completed new-business pitches in the first half of 2016 dropped by 11.7% compared with the same period last year. AAR’s latest New Business Pulse, released today (Thursday), has shown that completed advertising reviews have taken the biggest tumble at 18.3%. But other sectors have also slowed – CRM/direct marketing pitches were down …

Lees meer
Onderzoek: online folder converteert even goed als papieren folder Alva van Beek

Milieu is belangrijkste reden voor boodschappers om te kiezen voor online folders. Online folders zetten net zo vaak aan tot aankoop als de papieren variant. Dit blijkt uit onderzoek van Reclamefolder.nl, uitgevoerd door TNS NIPO, naar de effectiviteit van reclamefolders, in opdracht van Reclamefolder.nl. Wie de beste conversie wil, kan het beste beide middelen inzetten. Van de consumenten die …

Lees meer
Live TV viewing falling quickly Alva van Beek

  Live TV viewing continues to fall, according to Ofcom, which also notes a widening gap between the viewing habits of the youngest and oldest audiences. In its PSB Annual rsearch report 2016, the regulator reported that the main public service broadcasting (PSB) channels – defined as the BBC, Channel 4, Channel 5, the holders …

Lees meer

Nieuws per categorie

Nieuws over NIMA

Blijf op de hoogte van alles wat er binnen NIMA speelt en meld je aan voor onze nieuwsbrief voor interessante ontwikkelingen.

Nieuws over marketing

Iedere dag de meest opmerkelijke nieuwsberichten en achtergronden over marketing, communicatie en sales.

Papers

NIMA biedt zijn leden de mogelijkheid om de meest uiteenlopende papers te downloaden.

NIMA Update (Krant)

Elk half jaar brengen we onze krant ‘NIMA Update’ uit waarin je alle laatste ontwikkelingen met je delen.

Blogs & columns

NIMA heeft verschillende members die columns, opinies en blogs schrijven over ontwikkelingen in het vak.

Boekrecensies

Welke boeken zijn interessant of voor jou relevant en wat vonden jouw collega-marketingprofessionals ervan?

Young Professionals

Het marketing- en communicatienieuws voor en door Young Professionals.

Persberichten

Voor veel journalisten is NIMA als beroepsvereniging voor marketeers, sales- en communicatieprofessionals een belangrijke nieuwsbron.