Nieuws

Het commerciële domein omvat de vakgebieden marketing, sales en communicatie. Media zijn our middle name en er wordt dan ook veel gepubliceerd door vakgenoten en over de vakgebieden. Hieronder vind je verschillende publicaties geschreven door en voor NIMA Leden, maar ook nieuws over marketing, publicaties van NIMA zelf en bijdragen van onze mediapartners.

  • Bekijk
Blijvende merkschade voor Samsung door ontploffende smartphones? de Redactie

De Your Thoughts van deze maand. (NIMA ism Tijdschrift voor marketing) Samsung stopte begin september met de verkoop van de nieuwe Galaxy Note 7 vanwege brandgevaar in de batterij (krantenkoppen: ‘Samsung Note 7 explodes setting Jeep on fire’, ‘Galaxy Note 7 ontploft in handen van zesjarige’) en riep gebruikers op het toestel direct uit te …

Lees meer
2017 Marketing Salary Guide: Pay Forecasts for Brand and Agency Positions de Redactie

The average starting salary for marketing and advertising jobs is expected to increase 3.6% in 2017, according to recent research from The Creative Group. The Creative Group 2017 Salary Guide was based on data from North American staffing and recruiting professionals who make thousands of full-time, temporary, and project placements each year. The researchers determined …

Lees meer
De CMO Board: ‘wat zou jij doen?’ de Redactie

Het is misschien wel de minst bekende activiteit van NIMA, maar – voor zover je daarvan kunt spreken – tegelijk één van de meest relevante. Zes keer per jaar schuiven ze aan en doen dat in steeds wisselende samenstelling: De NIMA CMO Board, met sessies speciaal in het leven geroepen om tegemoet te komen aan …

Lees meer
A third of brands expect to be hiring marketers over the next 3 months de Redactie

The quarterly IPA Bellwether Report reveals for the first time that marketers are feeling confident enough to hire despite ongoing uncertainty over Brexit and what it will mean for the UK economy. Marketers are feeling confident about employment opportunities despite concerns over economic growth following the vote to leave the European Union. For the first time …

Lees meer
E-commerce drives retail experience de Redactie

E-commerce continues to change consumers’ expectations of the retail experience, as businesses like Amazon raise the bar in terms of service and delivery and put pressure on marketers to deliver across multiple paths to purchase in both the digital and physical worlds. Writing in the current issue of Admap, Lucie Green, worldwide director of the …

Lees meer
‘Content is goed, maar contact is beter’ de Redactie

“Je rechterhersenhelft beslist en je linker maakt er een verhaaltje bij dat logisch lijkt”. Dit zei de beroemde hersenwetenschapper Dick Swaab recent in een interview met NRC. Het is een quote die mooi samenvat hoe wij mensen de wereld om ons heen waarnemen en interpreteren. Ook wie commercieel resultaat wil boeken moet die rechterhersenhelft dus …

Lees meer
Attitude, not age, is key for research de Redactie

Brands’ marketers devote considerable resources into trying to understand the preferences of millennials, but they would achieve better results if they based their research on behaviour and attitudes regardless of age, gender or income. That is because consumers are too complex and nuanced to be fully understood by narrow, traditional demographics, argued Virginia Monk, Managing …

Lees meer
Unilever’s Keith Weed: ‘A lost generation of marketers are bluffing about digital’ de Redactie

A generation of marketers leading businesses today are bluffing about their knowledge of the digital landscape, according to Unilever chief marketing and communications officer Keith Weed. Headlining the first day of the Festival of Marketing 2016, Weed argued that a generation of marketers are slipping through the net and need to act fast to ‘tool …

Lees meer
Interbrand 2016 Best Global Brands Report: Apple and Google Hold the Top de Redactie

Leading brand consultancy, Interbrand, named Apple, Google and Coca-Cola the three most valuable brands in its 2016 Best Global Brands report, with automotive and technology brands dominating the ranking—and Tesla and Dior entering the Top 100 brands. Now in its 17th year, the report reveals the Anatomy of Growth, and features an insider’s view of …

Lees meer
PwC voorziet geleidelijke neergang traditionele media de Redactie

Trends en voorspellingen uit de E&M Outlook. De E&M Outlook, het jaarlijkse rapport van PwC naar de stand van zaken in media en entertainment, signaleert dit jaar vier belangrijke verschuivingen: 1) transformatie van businessmodellen, 2)) veranderende demografie,  3)  het veranderende speelveld door concurrentie van digitale reuzen als Google, Apple en Facebook, en 4) een overdaad aan …

Lees meer
Marketers still have ‘their heads in the sand’ around agency rebates de Redactie

Despite the Association of National Advertisers (ANA) claiming agencies are aware and regularly mandate controversial practices including cash rebates, David Wheldon, CMO of the RBS Group, says “too many marketers” still have their “heads in the sand”. It is a “surprise” the practice of agency rebates isn’t a bigger issue, according to David Wheldon, CMO …

Lees meer
Can an in-house content division boss a network of natives? de Redactie

The company has previously experimented with content offerings such as All Things Hair and their more recent tie-up with Vice, Broadly, but nothing as bold and as close to the 100VE mothership. You can see what it was thinking. Traditional media like TV and print is haemorrhaging younger audiences. Meanwhile in digital channels the game is …

Lees meer

Nieuws per categorie

Nieuws over NIMA

Blijf op de hoogte van alles wat er binnen NIMA speelt en meld je aan voor onze nieuwsbrief voor interessante ontwikkelingen.

Nieuws over marketing

Iedere dag de meest opmerkelijke nieuwsberichten en achtergronden over marketing, communicatie en sales.

Papers

NIMA biedt zijn leden de mogelijkheid om de meest uiteenlopende papers te downloaden.

Blogs & columns

NIMA heeft verschillende members die columns, opinies en blogs schrijven over ontwikkelingen in het vak.

Boekrecensies

Welke boeken zijn interessant of voor jou relevant en wat vonden jouw collega-marketingprofessionals ervan?

Young Professionals

Het marketing- en communicatienieuws voor en door Young Professionals.

Persberichten

Voor veel journalisten is NIMA als beroepsvereniging voor marketeers, sales- en communicatieprofessionals een belangrijke nieuwsbron.