Nieuws

Het commerciële domein omvat de vakgebieden marketing, sales en communicatie. Media zijn our middle name en er wordt dan ook veel gepubliceerd door vakgenoten en over de vakgebieden. Hieronder vind je verschillende publicaties geschreven door en voor NIMA Leden, maar ook nieuws over marketing, publicaties van NIMA zelf en bijdragen van onze mediapartners.

  • Bekijk
Unilever en Rabobank: duurzaamheid verkoopt wel Alva van Beek

2e MVO meets Marketing: met toonaangevende FMCG en B2B voorbeelden. Georganiseerd door NIMA Wereldmarketeers en MVO Nederland Auteur: Sandra Horlings, bestuurslid NIMA Wereldmarketeers Duurzaamheid verkoopt niet? Dat is nou net wat Unilever nastreeft. Herhaling is de kracht van reclame… die gedachte komt op als we voor de tweede keer marketing managers en mvo managers bij elkaar …

Lees meer
Het merk in identiteitscrisis Alva van Beek

In 2014 kondigde SWOCC het groots aan: er moet een Chief Brand Officer komen. Dit kwam uiteraard niet uit de lucht vallen. Het merk is bezig aan een opmars, en dit is de volgende stap naar volwassenheid. We zijn nu twee jaar verder, dus tijd om een balans op te maken. Die CBO, die zien …

Lees meer
Unilever CMO Keith Weed: Three things all marketers can do to eliminate ad fraud Alva van Beek

Advertisers have a responsibility to fight ad fraud, not just because it costs money but because it is illegal, funds criminals and puts our customers at risk. Here are a few things we can all do to make a difference. If you happened to be hanging around in San Francisco 25 years ago, you might …

Lees meer
P&G’s European brand boss on why the marketing industry will ‘never be able to do enough’ on diversity Alva van Beek

Sophie Blum believes diversity must be a “long-lasting investment in culture” and part of business strategy. Diversity is a big issue in marketing. According to a recent survey by Marketing Week, 26% of marketers report there are no people from ethnic minorities in their team, while 27% said there were no lesbian, gay, bisexual or …

Lees meer
Hebben influencers eigenlijk wel invloed? Alva van Beek

Geregeld komen er in de gereedschapskist van marketingcommunicatie nieuwe, vooral digitale, instrumenten bij. Kijk bijvoorbeeld maar naar native advertising,persuasion api’s, recommender systems, customer service bots, contentmarketing en ook influencer marketing. Over deze laatste vorm van marketingcommunicatie gaat deze blogpost. Wat is het, wat doet het (of niet) en wanneer heb je er wat aan? Het is in …

Lees meer
Planning an effective radio campaign Alva van Beek

Radio has a number of inherent strengths that make it both resilient and adaptable and worthy of inclusion on a media plan, a leading planner has said. In a Warc Best Practice paper – How to plan an effective radio campaign – Tony Regan, founder of strategic planning consultancy Brand Performance, argues that radio is …

Lees meer
Three months on from Brexit: What now for brands? Alva van Beek

Many brands are still in a state of flux post-Brexit and while there are early signs of resilience marketers will need to be flexible to deal with ongoing uncertainty. Three months on from the UK’s vote on 23 June to leave the European Union, the business world remains in a state of limbo. The Government has …

Lees meer
De marketeer hoort achter de tap, niet ervoor Alva van Beek

Door René van Dijk RM Een ochtendje meedraaien op de werkvloer zou vast onderdeel van elke briefing moeten zijn.   Wellicht heb je het wel eens gezien op tv: Undercover Boss. Wekelijks laat een directielid zijn strakke pak in de kast en mengt hij zich tussen het personeel van zijn eigen bedrijf. Voor de medewerkers …

Lees meer
Conny Braams (Unilever): ’traditionele marketingstrategieën werken niet meer’ Alva van Beek

Na een verblijf van 10 jaar in achtereenvolgens Barcelona en Singapore is Conny Braams terug op het oude Unilever-nest in Rotterdam. Van hieruit leidt ze de activiteiten in Nederland, België en Luxemburg. ‘De grootste uitdaging? We moeten op zoek naar nieuwe wegen om producten en merken succesvol te maken. En in dit digitale tijdperk werkt …

Lees meer
Marketers need to rethink family life Alva van Beek

Marketers need to move away from portraying clichéd family moments in order to better reflect the more diverse realities of today’s families, according to new research. The Modern British Family report, from Haygarth and Flamingo, was based on an in-depth qualitative study among eight families with children aged between 10 and 16, and a quantitative …

Lees meer
Hoe agile is jouw strategie – Sjors van Leeuwen Alva van Beek

Agile lijkt een modewoord, het ene boek na het andere verschijnt er over. Naar mijn mening is dat eigenlijk niet vreemd. Het is zelfs raar dat het zo lang heeft moeten duren. Agile staat voor wendbaarheid van de organisatie. Niet nieuw maar het is nu wel benoemd onder een titel.

Lees meer
Service Excellence – Jean-Pierre Thomassen en Eric de Haan Alva van Beek

Alweer een boek over ‘uitzonderlijke klantbelevingen’ die structureel het onderscheidend vermogen van iedere organisatie moeten worden. Zit daar niet minstens een tegenstelling in?

Lees meer

Nieuws per categorie

Nieuws over NIMA

Blijf op de hoogte van alles wat er binnen NIMA speelt en meld je aan voor onze nieuwsbrief voor interessante ontwikkelingen.

Nieuws over marketing

Iedere dag de meest opmerkelijke nieuwsberichten en achtergronden over marketing, communicatie en sales.

Papers

NIMA biedt zijn leden de mogelijkheid om de meest uiteenlopende papers te downloaden.

Blogs & columns

NIMA heeft verschillende members die columns, opinies en blogs schrijven over ontwikkelingen in het vak.

Boekrecensies

Welke boeken zijn interessant of voor jou relevant en wat vonden jouw collega-marketingprofessionals ervan?

Young Professionals

Het marketing- en communicatienieuws voor en door Young Professionals.

Persberichten

Voor veel journalisten is NIMA als beroepsvereniging voor marketeers, sales- en communicatieprofessionals een belangrijke nieuwsbron.