Het commerciële domein omvat de vakgebieden marketing, sales en communicatie. Media zijn our middle name en er wordt dan ook veel gepubliceerd door vakgenoten en over de vakgebieden. Hieronder vind je verschillende publicaties geschreven door en voor NIMA Leden, maar ook nieuws over marketing, publicaties van NIMA zelf en bijdragen van onze mediapartners.
Een interview met Cees Snoek, professor in computerwetenschappen. Tekst: Klaas Weima Cees Snoek, associate professor aan de Universiteit van Amsterdam houdt zich bezig met beeldherkenning door computers. Blippar, de partij die het Nederlandse Layar overnam, liet professor Cees Snoek in Cannes afgelopen juni een verhaal houden over artificial intelligence (AI). Technologiereuzen als Apple, IBM, …
Het menselijke brein is een merkwaardig ding. Neem bijvoorbeeld het ‘Florida-effect’. Een beroemd psychologisch experiment laat zien dat als je mensen een puzzeltje laat oplossen waarin woorden voorkwamen die worden geassocieerd met oudere mensen, zoals ‘Florida’, ‘oud’, en ‘grijs’, deze mensen langzamer gingen lopen. Bizar! Maar wie dit experiment, dat in zo’n beetje alle studieboeken sociale psychologie …
Companies of all sizes see achieving a single customer view as a top priority, but their efforts are being thwarted by outdated organisational silos that split marketers by channel, not customer, new research finds. Achieving a single customer view is a goal for companies across every sector, as brands push towards delivering a seamless, personalised experience. The ability …
The marketers of tomorrow will need to be curious, understand consumers and be willing to learn from ‘people better than them’ if they want to have successful careers in the industry according to top marketers. The tools marketers have to reach people might be changing, but the core business of marketing is still the same …
Tis nog niet zo lang geleden dat ik verliefd werd. Op een tankstation aan de A27 richting Breda. De eerste keer dat ik langsreed zag ik haar naam en haar belofte: ‘Scheiwijk voor fijnproevers’ en ik dacht dat zij dertien in een dozijn was. ‘De zoveelste valse belofte van een groot ouderwets merk dat zichzelf …
Marketing is often viewed as an expense rather than a revenue generator, but now savvy brands are creating content operations to deliver new sources of direct income, as well as brand awareness. At brands such as PepsiCo, Mondelēz International and MasterCard, perceptions of marketing are starting to shift from being a cost centre to a revenue generator. Traditionally, …
“Tomaten die weinig water krijgen, worden lekkerder”, zegt Noortje Goethals, brandmanager bij Knorr. “Lekkerder en duurzamer. Daarom gaan onze tomatenkwekers slim om met water.” Vanaf 2010 werkt Unilever achter de schermen hard aan verduurzaming. Per product hebben ze de productieketen doorgelicht om te weten waar het grootste verschil gemaakt kon worden. Vanaf dit jaar begint …
Like it or not, the way we use social media is changing. And Instagram knows it. The photo-sharing network recently launched its most significant and talked-about feature to date: Instagram Stories. It allows users to share—in a slideshow format—photos and videos that then disappear after 24 hours. Yes, you’re right, it does sound a lot …
Brands that are inclusive of the LGBT community are more likely to be perceived as welcoming of other minority groups too but LGBT representation is still “noticeably lower” than other areas of diversity, says Stonewall’s Joey Hambidge. While brands are getting better at promoting cultural, age and gender diversity in marketing and advertising, there is …
Coen Olde Olthof is per 1 september ceo van Alpha.One Olde Olthof (1972) wordt naast ceo ook mede-eigenaar bij Alpha.One, een bedrijf dat met neurologische data en machine learning inzichten in drijfveren biedt. Olde Olthof: ‘Veel keuzes worden onbewust gemaakt en praten we naderhand recht. Toch is er die oprechte overtuiging bij mensen dat ze zelf …
Dit interview verscheen eerder in Customer Talk “Het staat buiten kijf dat de technologische ontwikkelingen een grote impact hebben op marketing als vakgebied. Niet dat met deze ontwikkelingen het vak is veranderd. De bekende basisbeginselen staan nog steeds als een huis. Maar met de komst van de digitale elementen is marketing nog dynamischer geworden en …
De zomervakantie is voorbij en de hogescholen en universiteiten openen hun deuren weer. Een horde uitgeruste en enthousiaste docenten staat voor de klas en een lading verse studenten begint aan de lange weg naar een diploma. Een mooi moment om aandacht te schenken aan de groep studenten die vlak voor de vakantie de schoolcarrière heeft …
Blijf op de hoogte van alles wat er binnen NIMA speelt en meld je aan voor onze nieuwsbrief voor interessante ontwikkelingen.
Iedere dag de meest opmerkelijke nieuwsberichten en achtergronden over marketing, communicatie en sales.
NIMA biedt zijn leden de mogelijkheid om de meest uiteenlopende papers te downloaden.
Elk half jaar brengen we onze krant ‘NIMA Update’ uit waarin je alle laatste ontwikkelingen met je delen.
NIMA heeft verschillende members die columns, opinies en blogs schrijven over ontwikkelingen in het vak.
Welke boeken zijn interessant of voor jou relevant en wat vonden jouw collega-marketingprofessionals ervan?
Voor veel journalisten is NIMA als beroepsvereniging voor marketeers, sales- en communicatieprofessionals een belangrijke nieuwsbron.