Het commerciële domein omvat de vakgebieden marketing, sales en communicatie. Media zijn our middle name en er wordt dan ook veel gepubliceerd door vakgenoten en over de vakgebieden. Hieronder vind je verschillende publicaties geschreven door en voor NIMA Leden, maar ook nieuws over marketing, publicaties van NIMA zelf en bijdragen van onze mediapartners.
Na een verblijf van 10 jaar in achtereenvolgens Barcelona en Singapore is Conny Braams terug op het oude Unilever-nest in Rotterdam. Van hieruit leidt ze de activiteiten in Nederland, België en Luxemburg. ‘De grootste uitdaging? We moeten op zoek naar nieuwe wegen om producten en merken succesvol te maken. En in dit digitale tijdperk werkt …
Marketers need to move away from portraying clichéd family moments in order to better reflect the more diverse realities of today’s families, according to new research. The Modern British Family report, from Haygarth and Flamingo, was based on an in-depth qualitative study among eight families with children aged between 10 and 16, and a quantitative …
Agile lijkt een modewoord, het ene boek na het andere verschijnt er over. Naar mijn mening is dat eigenlijk niet vreemd. Het is zelfs raar dat het zo lang heeft moeten duren. Agile staat voor wendbaarheid van de organisatie. Niet nieuw maar het is nu wel benoemd onder een titel.
Alweer een boek over ‘uitzonderlijke klantbelevingen’ die structureel het onderscheidend vermogen van iedere organisatie moeten worden. Zit daar niet minstens een tegenstelling in?
De term disruption is al snel verbonden met business cases zoals Uber of AirBNB. De auteur Patrick Maes geeft aan dat dit boek een nieuwe kijk geeft op sales, marketing en customer service. Niets over business cases maar de rol van drie aanverwante disciplines.
Executives from Facebook, Google and Amazon discuss their strategies for measuring conversions across all marketing channels. As the number of channels have increased, so too has the desire to grow all-channel marketing. All-channel marketing involves marketing across digital and real-life touchpoints—in-store retail, smartphones, tablets, smartwatches—in a cohesive way. Marketers are now trying to figure out how …
Tegenwoordig is bijna elke dienst of service binnen handbereik, zolang je maar een smartphone bij de hand hebt. Vanuit Silicon Valley worden ideeën werkelijkheid en nemen startups de wereld over door als ‘disruptive’ organisatie in te spelen op kansen in de markt. Veel van deze ‘disruptive’ bedrijven spelen nu in op de deeleconomie. Wij signaleerden …
Door Jim van Iperen* Ben je bezig met de uitvoer van een contentmarketingstrategie maar niet tevreden over het rendement? Dan ben je nu in de contentoptimalisatiefase terecht gekomen. De fase waar je het rendement van je geleverde inspanningen kunt gaan maximaliseren. Een fase die niet zo sexy is als het produceren van de content zelf. Het optimaliseren speelt …
I have noticed a serious disconnect in businesses today. There is no “us” anymore, no connection between one department and another. Oh, sure, you may have the best team-management platform, and have task-setting and in-team communication down to an art. But is every member of your team regardless of department working with all you have provided …
The ‘Coalition for Better Ads’ aims to take on the “Herculanean task” of bringing together advertisers, agencies, ad tech and publishers to come up with global standards on digital advertising to tackle the rise of ad blocking. Google, Unilever and Procter & Gamble are among brands that have signed up to a new global coalition …
Veel imago-onderzoeken maken gebruik van surveys om inzicht te krijgen in specifieke merkpercepties zoals milieuvriendelijk, luxueus, voedzaam, stoer et cetera. Deze onderzoeksmethode is veelal tijdrovend en duur, saai voor de respondent die de survey invult en daarbovenop zijn de resultaten vaak snel verouderd. Een nieuwe methode brengt hier verandering in. Het voert kostenefficiënt, geautomatiseerd en …
The beauty of questions in developing your marketing plans Door Arthur Simonetti * “One of the great skills of a marketer should be the drawing of a matrix: a 2-axis diagram allowing you to plot every market opportunity, product and competitor, so that ALL dynamics and issues can be explained.” At least, this is the …
Blijf op de hoogte van alles wat er binnen NIMA speelt en meld je aan voor onze nieuwsbrief voor interessante ontwikkelingen.
Iedere dag de meest opmerkelijke nieuwsberichten en achtergronden over marketing, communicatie en sales.
NIMA biedt zijn leden de mogelijkheid om de meest uiteenlopende papers te downloaden.
NIMA heeft verschillende members die columns, opinies en blogs schrijven over ontwikkelingen in het vak.
Welke boeken zijn interessant of voor jou relevant en wat vonden jouw collega-marketingprofessionals ervan?
Voor veel journalisten is NIMA als beroepsvereniging voor marketeers, sales- en communicatieprofessionals een belangrijke nieuwsbron.