Het commerciële domein omvat de vakgebieden marketing, sales en communicatie. Media zijn our middle name en er wordt dan ook veel gepubliceerd door vakgenoten en over de vakgebieden. Hieronder vind je verschillende publicaties geschreven door en voor NIMA Leden, maar ook nieuws over marketing, publicaties van NIMA zelf en bijdragen van onze mediapartners.
Zes jaar geleden belde ik Sander – al een jaar of tien mijn ‘financiële mannetje’ – omdat ik mijn huurappartement kon kopen. We maakten een afspraak voor diezelfde week. En nog wel in de avonduren. Dat voelde als ‘bereikbaar en dichtbij’. Een belofte van veel dienstverleners in die tijd. Auteur: Linda Cornelissen, bestuurslid NIMA B2B …
Marketinglessen van een vreemde eend in de bijt: het Korps Mariniers. Auteur: Barbara Hameleers, bestuurslid NIMA Internal Branding Het Korps Mariniers eindigde dit jaar in de top 3 van beste internal branding bedrijven in Nederland. Deze militaire organisatie, waar veel mariniers zich letterlijk mee vereenzelvigen, gelooft dat je niks kan forceren als het om merkcultuur …
De bestedingen binnen de wereldwijde entertainment- en mediamarkt groeien de komende vijf jaar met 4,4 procent per jaar, van 1,72 biljoen dollar in 2015 naar 2,14 biljoen in 2020. De bestedingen aan internetreclame en internettoegang groeien het snelst, met respectievelijk 11,1% en 6,8%. Het contrast met de krantensector is groot. De wereldwijde bestedingen in deze sector …
Nieuwe NIMA-site en MyCareer bieden interactief platform voor members en gediplomeerden Amsterdam, 7 juni 2016 – Om marketingprofessionals in de gelegenheid te stellen zich goed en vindbaar te profileren, lanceert NIMA MyCareer. De introductie van het moderne interactieve platform met relevante extra’s valt vrijwel samen met de introductie van de nieuwe NIMA-site. Als beroepsvereniging en …
Elke stad een Heineken-plein, Gazelle-fietspad of BMW-viaduct? In het razendsnel veranderende medialandschap zijn merken continu op zoek naar nieuwe manieren om op een relevante manier zichtbaar te zijn. Neem daarbij een terugtredende overheid en slinkende budgetten en de kansen voor nieuwe vormen van stadsontwikkeling zijn legio. Zou je denken tenminste. Heeft brand urbanism, waar merken …
Ahead of the Creative Business Symposium at SohoCreate, which is being held in partnership with Marketing Week sister title Creative Review, Sir John Hegarty shares his views on the role creativity should play in driving business growth and what it takes to be a modern marketer. What role should creativity play in driving business …
Auteur: Martin Huisman RM, voorzitter NIMA ‘Als een marketeer je een oor kan aannaaien zal hij het niet laten’. ‘Het ruikt allemaal zo naar marketing en dat vind ik echt lelijk’, riep Ruud de Wild vorige week in AD over de manier waarop radiozender Qmusic bekendmaakte dat zijn dj Mattie Valk terug zou keren op …
‘Top Marketing Club neemt zichzelf de maat aan de hand van het Change Batteries Model’ Wat maakt een goede ondernemingsstrategie en wat ís eigenlijk een strategie? Die vraag stond centraal tijdens de tweede Top Marketing Club Management Journey, die NIMA organiseerde in samenwerking met Vlerick Business School. Zo’n dertig marketingmanagers waren 2 juni verzameld bij …
De digitalisering van onze leefwereld is niet meer weg te denken. Deze digitale revolutie gaat gepaard met een golf aan veranderingen op de huidige arbeidsmarkt. Het zorgt ervoor dat velen, ook zonder ervaring, de stap willen zetten naar de digitale markt. Sofie Ghyllebert van Bloovi.me helpt je met deze 4 stappen van je carrièreswitch een succes …
Met zo’n 25 gespecialiseerde communities in de achterban lezen en bediscussiëren we hier op het Ministerie van Marketing soms het meest exotische marketingnieuws en de achtergronden bij het nieuws of de opinies óver dat nieuws. Niet alles, wel veel. Vorige maand beloofde ik er maandelijks vijf topics uit te lichten die misschien bij u onder …
The relationship between clients and their digital agency partners is deteriorating as a skillset gap and confusion over clients’ priorities harm the dynamic. Even agencies that are experimenting with new types of relationships such as alternative compensation models or embedded resources were not particularly bullish. Just 55% of those agencies thought the dynamic was improving, compared …
In een spannende finale om de titel ‘Het beste HBO-Marketing team van Nederland en Vlaanderen’ namen vier studententeams het tegen elkaar op. De strijd werd uiteindelijk gewonnen door het studententeam van de Hogeschool van Amsterdam. Ruim 150 studenten uit Nederland en Vlaanderen deden mee aan de zevende editie van de HBO Talentenprijs. In vier uur tijd gingen …
Blijf op de hoogte van alles wat er binnen NIMA speelt en meld je aan voor onze nieuwsbrief voor interessante ontwikkelingen.
Iedere dag de meest opmerkelijke nieuwsberichten en achtergronden over marketing, communicatie en sales.
NIMA biedt zijn leden de mogelijkheid om de meest uiteenlopende papers te downloaden.
Elk half jaar brengen we onze krant ‘NIMA Update’ uit waarin je alle laatste ontwikkelingen met je delen.
NIMA heeft verschillende members die columns, opinies en blogs schrijven over ontwikkelingen in het vak.
Welke boeken zijn interessant of voor jou relevant en wat vonden jouw collega-marketingprofessionals ervan?
Voor veel journalisten is NIMA als beroepsvereniging voor marketeers, sales- en communicatieprofessionals een belangrijke nieuwsbron.