Het commerciële domein omvat de vakgebieden marketing, sales en communicatie. Media zijn our middle name en er wordt dan ook veel gepubliceerd door vakgenoten en over de vakgebieden. Hieronder vind je verschillende publicaties geschreven door en voor NIMA Leden, maar ook nieuws over marketing, publicaties van NIMA zelf en bijdragen van onze mediapartners.
The beauty of questions in developing your marketing plans Door Arthur Simonetti * “One of the great skills of a marketer should be the drawing of a matrix: a 2-axis diagram allowing you to plot every market opportunity, product and competitor, so that ALL dynamics and issues can be explained.” At least, this is the …
Internal Branding om KLM medewerkers te inspireren zich altijd merkwaardig te gedragen, zelfs als ze een bad hair day hebben. Zaterdagmorgen vloog ik met KLM naar Kiev om aldaar samen met een collega een masterclass over OGSM (een Businessplan op 1 A4) te geven. Auteur: Joost van Gelder, bestuurslid NIMA Internal Branding* Omdat Kiev niet de …
Marketers need to focus more on consumer behaviour rather than segmenting people simply by generation, according to two new studies. Marketers need to move beyond demographic data and “lazy” terms such as ‘millennial’ when creating customer segmentations, new research claims. Two separate studies find that patterns of behaviour and attitudes are more appropriate tools for targeting consumers …
Companies need to start treating job candidates like customers if they want to attract the best workers, according to research by LinkedIn. UK businesses are missing out on hiring the best talent because of a disconnect between marketing and HR that is leading to a failure to promote a company’s values or purpose. According to …
Engeland heet in Europa dé marketing-hub te zijn tussen Amerika en het continent. Of de Brexit daarin verandering gaat brengen is een vraag die de industrie daar al maanden bezighoudt, maar feit is wel dat marketing en marketingwetenschap in het Verenigd Koninkrijk zeer internationaal georiënteerd was en dat ook wel even zal blijven. Niet alleen …
The rise of short-termism, as outlined by a recent IPA report, is not only having an impact on creativity and long-term brand building, it could also be affecting the length of time a marketer stays in any given role. Short-term marketing tactics are increasingly taking precedence over long-term brand building, and whether it’s a symptom or …
By the age of 11 children today are already well versed in how to use social media but what they use it for and how they communicate is not the same as adults. Ahead of their panel discussion at the Festival of Marketing, three kids share their views on brand experiences, peer-to-peer marketing and what …
Client engagement is an essential part of any successful client retention strategy. The concept of engagement can be applied to consumer brands, but it is even more crucial in business relationships for long-term success. Then why is customer engagement so difficult to plan and execute? In a surprising number of cases, client engagement isn’t rational …
De ‘Your Thoughts’ van deze maand. The Economist schreef in juli dat de grote FMCG-fabrikanten in de problemen komen. Lokale rivalen snoepen marktaandeel af, en het lukt ze niet meer om adequaat te reageren op de razendsnel veranderende consumententrends. Een directielid is er tegen The Economist openhartig over: ‘We’re kind of fucked.’ Veelbelovende startups opkopen De …
Een interview met Cees Snoek, professor in computerwetenschappen. Tekst: Klaas Weima Cees Snoek, associate professor aan de Universiteit van Amsterdam houdt zich bezig met beeldherkenning door computers. Blippar, de partij die het Nederlandse Layar overnam, liet professor Cees Snoek in Cannes afgelopen juni een verhaal houden over artificial intelligence (AI). Technologiereuzen als Apple, IBM, …
Het menselijke brein is een merkwaardig ding. Neem bijvoorbeeld het ‘Florida-effect’. Een beroemd psychologisch experiment laat zien dat als je mensen een puzzeltje laat oplossen waarin woorden voorkwamen die worden geassocieerd met oudere mensen, zoals ‘Florida’, ‘oud’, en ‘grijs’, deze mensen langzamer gingen lopen. Bizar! Maar wie dit experiment, dat in zo’n beetje alle studieboeken sociale psychologie …
Companies of all sizes see achieving a single customer view as a top priority, but their efforts are being thwarted by outdated organisational silos that split marketers by channel, not customer, new research finds. Achieving a single customer view is a goal for companies across every sector, as brands push towards delivering a seamless, personalised experience. The ability …
Blijf op de hoogte van alles wat er binnen NIMA speelt en meld je aan voor onze nieuwsbrief voor interessante ontwikkelingen.
Iedere dag de meest opmerkelijke nieuwsberichten en achtergronden over marketing, communicatie en sales.
NIMA biedt zijn leden de mogelijkheid om de meest uiteenlopende papers te downloaden.
NIMA heeft verschillende members die columns, opinies en blogs schrijven over ontwikkelingen in het vak.
Welke boeken zijn interessant of voor jou relevant en wat vonden jouw collega-marketingprofessionals ervan?
Voor veel journalisten is NIMA als beroepsvereniging voor marketeers, sales- en communicatieprofessionals een belangrijke nieuwsbron.