Nieuws

Het commerciële domein omvat de vakgebieden marketing, sales en communicatie. Media zijn our middle name en er wordt dan ook veel gepubliceerd door vakgenoten en over de vakgebieden. Hieronder vind je verschillende publicaties geschreven door en voor NIMA Leden, maar ook nieuws over marketing, publicaties van NIMA zelf en bijdragen van onze mediapartners.

  • Bekijk
How to Market Your Business With Instagram Stories Alva van Beek

Like it or not, the way we use social media is changing. And Instagram knows it. The photo-sharing network recently launched its most significant and talked-about feature to date: Instagram Stories. It allows users to share—in a slideshow format—photos and videos that then disappear after 24 hours. Yes, you’re right, it does sound a lot …

Lees meer
Brands are failing to represent LGBT people in mainstream marketing campaigns Alva van Beek

Brands that are inclusive of the LGBT community are more likely to be perceived as welcoming of other minority groups too but LGBT representation is still “noticeably lower” than other areas of diversity, says Stonewall’s Joey Hambidge. While brands are getting better at promoting cultural, age and gender diversity in marketing and advertising, there is …

Lees meer
Ex-marketingbaas KPN stapt in neurowetenschap Alva van Beek

Coen Olde Olthof is per 1 september ceo van Alpha.One Olde Olthof (1972) wordt naast ceo ook mede-eigenaar bij Alpha.One, een bedrijf dat met neurologische data en machine learning inzichten in drijfveren biedt. Olde Olthof:  ‘Veel keuzes worden onbewust gemaakt en praten we naderhand recht. Toch is er die oprechte overtuiging bij mensen dat ze zelf …

Lees meer
(Interview Baukje Hilarides – NIMA) Het onderscheid tussen hypes en trends in digitale marketing Alva van Beek

Dit interview verscheen eerder in Customer Talk “Het staat buiten kijf dat de technologische ontwikkelingen een grote impact hebben op marketing als vakgebied. Niet dat met deze ontwikkelingen het vak is veranderd. De bekende basisbeginselen staan nog steeds als een huis. Maar met de komst van de digitale elementen is marketing nog dynamischer geworden en …

Lees meer
(Blog) De oplossing ligt in de bureaula Alva van Beek

De zomervakantie is voorbij en de hogescholen en universiteiten openen hun deuren weer. Een horde uitgeruste en enthousiaste docenten staat voor de klas en een lading verse studenten begint aan de lange weg naar een diploma. Een mooi moment om aandacht te schenken aan de groep studenten die vlak voor de vakantie de schoolcarrière heeft …

Lees meer
Why is Content Marketing Today’s Marketing? 10 Stats That Prove It Alva van Beek

You’ve probably heard that content marketing is the wave of the future. But do you know why? While it’s true that content marketing is massively effective for nearly every company and industry on the globe, many marketers don’t understand why. Let’s shine a light on this puzzling (yet fascinating) state of affairs, with 10 statistics that will …

Lees meer
Wat maakt content zo uniek dat impact ontstaat? Alva van Beek

Het artikel van Gonnie Spijkstra over het belang van impact van eeder deze week op Marketingfacts zette me aan het denken. Het is een uitstekend verhaal van Gonnie waar geen speld tussen past. Eén van de draaipunten vond ik deze regel tekst: “Als je stuurt op impact, heb je ook niet meer die eeuwige discussie over print en …

Lees meer
Leslie Hogeveen (Knab): “Ik heb de personas weggegooid. Door meten, weten we wie de doelgroep is” Alva van Beek

Interview door Margot Schreuder (NIMA Young Professionals) met Leslie Hogeveen, head of marketing, e-commerce en product development bij Knab “De gedachte achter de bank is: je moet schaalbaar zijn vanuit de techniek, niet vanuit de mensen.” Knab is de afgelopen jaren enorm gegroeid en haalde in juni zijn honderdduizendste klant binnen. Het geheim? Structuur en richting, …

Lees meer
Sir Martin Sorrell: ‘Brands are starting to question if they have over-invested in digital’ Alva van Beek

Sir Martin Sorrell expects further admissions that brands have over-invested in some areas of digital after Procter & Gamble said it went too far in targeting consumers on Facebook. WPP’s CEO Sir Martin Sorrell expects growth in digital ad spend to slow over the next few years as concerns over viewability, ad fraud and measurement …

Lees meer
Het talent van marktleiders Alva van Beek

Er verandert nogal wat bij de gretige aanbodzijde van marketingtalent Door: Martin Huisman* Vorige week verscheen een mooi en lang interview met Bart Kuppens, de hoogste Unilever-marketeer in de Benelux, in MarketingTribune. Eerder al gaf hij ook een interview voor de lezers van Tijdschrift voor Marketing en dat is op zich al een heel goed signaal. …

Lees meer
NIMA introduceert titel ‘Senior Communication Professional’ Alva van Beek

Sinds augustus is het voor communicatieprofessionals mogelijk om de titel Senior Communication Professional te behalen. NIMA, beroepsvereniging voor professionals in marketing, communicatie en sales, heeft deze titel laten accrediteren bij de European Marketing Confederation en is de enige instantie in Nederland die de titel mag toewijzen. In aanloop naar de introductie hebben tien communicatieprofessionals de …

Lees meer
According to a study by Research Now, marketers are considered executional rather than strategic Alva van Beek

Perceptions reported in a recent study may be surprising to some, but ineffective internal communication may be the reason. How do other business functions think of marketers? According to a study by Research Now, marketers are considered executional rather than strategic, ineffective problem solvers and only decent at communication. Many numbers from the study, which surveyed …

Lees meer

Nieuws per categorie

Nieuws over NIMA

Blijf op de hoogte van alles wat er binnen NIMA speelt en meld je aan voor onze nieuwsbrief voor interessante ontwikkelingen.

Nieuws over marketing

Iedere dag de meest opmerkelijke nieuwsberichten en achtergronden over marketing, communicatie en sales.

Papers

NIMA biedt zijn leden de mogelijkheid om de meest uiteenlopende papers te downloaden.

Blogs & columns

NIMA heeft verschillende members die columns, opinies en blogs schrijven over ontwikkelingen in het vak.

Boekrecensies

Welke boeken zijn interessant of voor jou relevant en wat vonden jouw collega-marketingprofessionals ervan?

Young Professionals

Het marketing- en communicatienieuws voor en door Young Professionals.

Persberichten

Voor veel journalisten is NIMA als beroepsvereniging voor marketeers, sales- en communicatieprofessionals een belangrijke nieuwsbron.