Nieuws

Het commerciële domein omvat de vakgebieden marketing, sales en communicatie. Media zijn our middle name en er wordt dan ook veel gepubliceerd door vakgenoten en over de vakgebieden. Hieronder vind je verschillende publicaties geschreven door en voor NIMA Leden, maar ook nieuws over marketing, publicaties van NIMA zelf en bijdragen van onze mediapartners.

  • Bekijk
‘Hogeschool van Amsterdam is het beste HBO-Marketing team van Nederland’ Alva van Beek

In een spannende finale om de titel ‘Het beste HBO-Marketing team van Nederland en Vlaanderen’ namen vier studententeams het tegen elkaar op. De strijd werd uiteindelijk gewonnen door het studententeam van de Hogeschool van Amsterdam. Ruim 150 studenten uit Nederland en Vlaanderen deden mee aan de zevende editie van de HBO Talentenprijs. In vier uur tijd gingen …

Lees meer
Luie HBO-studenten bestaan niet, lui onderwijs wel Alva van Beek

We praten vanuit de praktijk vaak over een lerende organisatie of over blijvend leren, oftewel zorgen dat je je kennis blijft bijwerken ook na je schooltijd en studie. Maar studenten, die studeren toch? Dus daarom praten we niet over de Lerende studenten. Vaak wel over ‘luie studenten’ of ‘ongemotiveerde studenten’. Auteur: Jurriaan Gorter* Voordat ik ging …

Lees meer
Adobe’s global CMO on what it takes to forge a career in technology marketing Alva van Beek

Ann Lewnes, executive vice-president and CMO at Adobe, shares the moments that have shaped her career and led to her heading up marketing at a company that made $4.8bn (£3.3bn) in sales last year. What advice would you give to marketers looking to progress in their career? Look for companies where a pivot is about to happen …

Lees meer
Why brands are applying the principles of psychology to design Alva van Beek

Marketers are increasingly tapping into the power of psychology to improve the impact of design and give their brands the cutting edge. There is more to design than meets the eye. In order to stand out in an increasingly crowded marketplace, brands including Heinz, Oxo and the RAF are applying the principles of psychology and using neuroscience …

Lees meer
NIMA introduceert Integriteitscode Alva van Beek

Van een professional in het commerciële domein mag worden verwacht dat hij of zij voldoende op de hoogte is van wat wel en niet mag. Zowel op basis van integriteit als op basis van de wet. NIMA, beroepsvereniging en exameninstituut voor marketing, communicatie en sales introduceert daarom een handzame integriteitscode met tien gouden regels, inclusief …

Lees meer
Is Twitter’s move to simplify 140-character tweet rules good or bad for brands? Alva van Beek

Twitter is making various changes to Tweets in a bid to “simplify” its product, allowing users to express themselves with more room in 140-character Tweets. While the changes might seem like a welcome development, experts say they won’t improve Twitter’s position in the long run. The changes, which will be rolled out globally over the …

Lees meer
Martin Huisman (NIMA): ‘Deze tijd vraagt om een integriteitscode’ Alva van Beek

Beroepsvereniging NIMA heeft een integriteitscode opgesteld. Van een professional in het commerciële domein mag worden verwacht dat hij of zij voldoende op de hoogte is van wat wel en niet mag, zo vindt NIMA. Zowel op basis van integriteit als op basis van de wet.  De beroepsvereniging en exameninstituut voor marketing, sales en communicatie introduceert …

Lees meer
Alleen marketeers 3.14 zijn geschikt voor b2b Alva van Beek

Auteur: Arthur Simonetti RM, marketingdirecteur DSM en voorzitter NIMA B2B Community Marketingdirecteur DSM komt met een nieuw framework-model voor de b2b-marketeer. Wat zijn nu de grote verschillen zijn tussen b2b- en b2c-marketing? Regelmatig krijg ik deze vraag als voorzitter van de NIMA b2b-community. Ik weet helaas onvoldoende van b2c om een goed antwoord te kunnen geven, …

Lees meer
[onderzoek] ‘Visuele content krijgt 94% meer views dan content zonder relevant beeldmateriaal’ Alva van Beek

Marketingmanagers verwachten de komende jaren meer uit te geven aan visuele content. Met name video en grafisch ontwerp zijn populaire investeringen. Dat blijkt uit internationaal onderzoek van communicatiebureau Lewis. Twee op de drie marketingmanagers (66%) verwacht dat het budget voor visuele content volgend jaar stijgt. Slechts 3% wil hier minder aan uitgeven, de resterende 31% …

Lees meer
Five Modes of Persuasion You Need in Your Marketing Campaigns Alva van Beek

Marketing is all about persuasion. Of course, you could argue that some of the most successful brands of all time—Coca-Cola or Nike, say—got to where they are not by convincing people that their products were the best but by simply making their name more visible. However, even visibility is a persuasive event: For example, seeing …

Lees meer
Attractieland Toverland: gelukservaringen creëren met de kracht van magie Alva van Beek

Een interview met commercieel directeur Pieter Huijsmans   Auteur: Marieke Heesakkers SMP, bestuurslid NIMA Regio Zuid ‘Leukste uitje van Nederland’ (2012) volgens de ANWB, ‘Beste attractiepark van Nederland’, aldus Zoover en een ‘GfK Out of Home Formule Award’ in de categorie ‘Leisure’ in 2014. Een Net Promotor Score van +64 (maart 2016), een gastwaardering van …

Lees meer
How to Build Buyer Personas That Build Sales Alva van Beek

Michelangelo famously claimed that when he sculpted, he simply removed the extraneous. He didn’t so much create human forms as liberate them. He wasn’t imposing his vision on slabs of stone; he was revealing the figures within. What if we adopted this mindset with personas? What if, instead of creating personas from our imaginations, we …

Lees meer

Nieuws per categorie

Nieuws over NIMA

Blijf op de hoogte van alles wat er binnen NIMA speelt en meld je aan voor onze nieuwsbrief voor interessante ontwikkelingen.

Nieuws over marketing

Iedere dag de meest opmerkelijke nieuwsberichten en achtergronden over marketing, communicatie en sales.

Papers

NIMA biedt zijn leden de mogelijkheid om de meest uiteenlopende papers te downloaden.

NIMA Update (Krant)

Elk half jaar brengen we onze krant ‘NIMA Update’ uit waarin je alle laatste ontwikkelingen met je delen.

Blogs & columns

NIMA heeft verschillende members die columns, opinies en blogs schrijven over ontwikkelingen in het vak.

Boekrecensies

Welke boeken zijn interessant of voor jou relevant en wat vonden jouw collega-marketingprofessionals ervan?

Young Professionals

Het marketing- en communicatienieuws voor en door Young Professionals.

Persberichten

Voor veel journalisten is NIMA als beroepsvereniging voor marketeers, sales- en communicatieprofessionals een belangrijke nieuwsbron.