Nieuws

Het commerciële domein omvat de vakgebieden marketing, sales en communicatie. Media zijn our middle name en er wordt dan ook veel gepubliceerd door vakgenoten en over de vakgebieden. Hieronder vind je verschillende publicaties geschreven door en voor NIMA Leden, maar ook nieuws over marketing, publicaties van NIMA zelf en bijdragen van onze mediapartners.

  • Bekijk
Onderzoek: online folder converteert even goed als papieren folder Alva van Beek

Milieu is belangrijkste reden voor boodschappers om te kiezen voor online folders. Online folders zetten net zo vaak aan tot aankoop als de papieren variant. Dit blijkt uit onderzoek van Reclamefolder.nl, uitgevoerd door TNS NIPO, naar de effectiviteit van reclamefolders, in opdracht van Reclamefolder.nl. Wie de beste conversie wil, kan het beste beide middelen inzetten. Van de consumenten die …

Lees meer
Live TV viewing falling quickly Alva van Beek

  Live TV viewing continues to fall, according to Ofcom, which also notes a widening gap between the viewing habits of the youngest and oldest audiences. In its PSB Annual rsearch report 2016, the regulator reported that the main public service broadcasting (PSB) channels – defined as the BBC, Channel 4, Channel 5, the holders …

Lees meer
Break down those silos and soon you’ll be able to own a single customer experience Alva van Beek

Silos in organisations have long been a significant barrier to marketers and their ability to deliver smooth and seamless customer experiences. The simple fact is that if one channel is run by one team and another by a separate team, and the two have no integrated KPIs, the way a customer interacts with the brand …

Lees meer
Wisselcolumn | Topmarketeer Matthieu van der Heiden (Reed Business): Zwierig genieten Alva van Beek

Zwierig genieten. Zo’n 100 jaar geleden maakte art-nouveaukunstenaar Alphonse Mucha in opdracht van bedrijven prachtige, zwierige affiches van schaars geklede dames, tot in het kleinste detail uitgewerkt, met soms aardig wat tekst erbij, voor aan de muren in de stad. Mensen die er langs liepen of met paard en kar voorbij hobbelden, namen rustig de …

Lees meer
9 onderzoeksmethoden om te A/B-testen Alva van Beek

A/B testen. Welk bedrijf wordt er niet groot mee? Moderne marketeers weten dat ze moeten testen. Maar het aantal testmogelijkheden is oneindig. Een andere foto, nieuwe koptekst, social proof of toch eerst die andere buttontekst uitproberen? Testen start met onderzoek op basis waarvan je testhypothesen formuleert. Er zijn 1000 en 1 manieren om onderzoek uit te …

Lees meer
Up-to-date marketingkennis dé reden voor verbinding met NIMA Netwerk Alva van Beek

Afgelopen kwartaal hebben we weer een aantal mooie organisaties in het NIMA Business Netwerk mogen verwelkomen. Nierstichting en Fair Trade Original als Public Member en Prominent als Premium Member. “Als de ontwikkeling van ons vak ergens snel gaat, dan is het wel in retail. Dagelijks vallen er winkelketens om. Online en offline volledig integreren in …

Lees meer
Wij zijn big data – Sander Klous, Nart Wielaard Alva van Beek

Soms is het een voordeel als je een boek twee jaar na verschijning pas leest. Het geschrevene blijkt namelijk echt te gebeuren allemaal. Auteurs Sander Klous en Nart Wielaard, schetsen de economische kansen en maatschappelijke effecten van big data.

Lees meer
8 Absolutely Brilliant Content Marketing Innovations From the World’s Best Brands Alva van Beek

A great content marketer is always experimenting, always looking to the latest trends, and striving to stay on the cutting edge. That way they can produce the best kind of content for the voice and image of their brand. One of the best ways to do that is to see what other companies are doing …

Lees meer
Why consumers are looking to spend time offline Alva van Beek

  Consumers’ hectic, hyper-digital lifestyles are leading to a desire for escapism and ‘unreality’ that if treated correctly could create an opportunity for brands to connect with people in a more meaningful way. Consumers are bombarded by a relentless stream of communication caused by the proliferation of digital devices. But this ‘always-on’ obsession is taking its toll and …

Lees meer
Secret Marketer: The rapid pace of digital won’t change human nature Alva van Beek

Human nature has been unchanged for over 100,000 years and while basic human needs won’t be altered by digital, satisfying them wil. At a recent marketing breakfast, an attendee told me that the trendier parts of London and Manchester are using electrical milk floats to deliver milk to homes and offices. Since the dawn of …

Lees meer
‘Zorgwekkende situatie tv-branche nu kijktijd en bestedingen dalen’ Alva van Beek

De lineaire kijktijd daalde het eerste halfjaar fors en ook de tv-bestedingen gingen omlaag. Dat is een grote uitdaging voor Nederlandse tv-exploitanten, zegt Remon Buter, head of trading GroupM.   GroupM maakte een analyse van de eerste zes maanden in de lineaire tv-markt. In het eerste halfjaar is – inclusief de maand juni, waarin er …

Lees meer
Onechtheid: ik kan er echt pissig over worden! Alva van Beek

Ex Red Bull CMO over de behoefte aan onvoorwaardelijkheid binnen marketing “Willen jullie iets toevoegen of willen jullie mensen irriteren?” zo eindigde Huib van Bockel zijn talk tijdens het Marketing Executive Diner van de NIMA Top Marketing Club afgelopen 9 juni in het prachtige Amsterdam Museum. Huib, ex Red Bull, ex MTV, ex Unilever en …

Lees meer

Nieuws per categorie

Nieuws over NIMA

Blijf op de hoogte van alles wat er binnen NIMA speelt en meld je aan voor onze nieuwsbrief voor interessante ontwikkelingen.

Nieuws over marketing

Iedere dag de meest opmerkelijke nieuwsberichten en achtergronden over marketing, communicatie en sales.

Papers

NIMA biedt zijn leden de mogelijkheid om de meest uiteenlopende papers te downloaden.

Blogs & columns

NIMA heeft verschillende members die columns, opinies en blogs schrijven over ontwikkelingen in het vak.

Boekrecensies

Welke boeken zijn interessant of voor jou relevant en wat vonden jouw collega-marketingprofessionals ervan?

Young Professionals

Het marketing- en communicatienieuws voor en door Young Professionals.

Persberichten

Voor veel journalisten is NIMA als beroepsvereniging voor marketeers, sales- en communicatieprofessionals een belangrijke nieuwsbron.