Het commerciële domein omvat de vakgebieden marketing, sales en communicatie. Media zijn our middle name en er wordt dan ook veel gepubliceerd door vakgenoten en over de vakgebieden. Hieronder vind je verschillende publicaties geschreven door en voor NIMA Leden, maar ook nieuws over marketing, publicaties van NIMA zelf en bijdragen van onze mediapartners.
Vanaf de voorste rij kijk ik achterom en aanschouw wat de zichtbaar opgetogen Paskal Jakobsen, zanger van Bløf op dat moment ook ziet, 40.000 enthousiastelingen die een fabelachtige zee van lichtjes maken. Kippenvel…
Demographic shifts are having a profound effect on consumer markets around the world, which will require brands to focus on three key groups of consumers over the next 15 years, according to recent analysis from McKinsey. Richard Dobbs, Jaana Remes and Jonathan Woetzel – all senior executives at the global management consultancy – highlighted …
Melvin de Graaf, Nikkie van Diepen en Tim Ettema, deelnemers van de opleiding Medewerker Marketing & Communicatie, hebben uit handen van docent Frank Beekman hun diploma voor de opleiding NIMA-A in ontvangst genomen. Een bijzondere prestatie omdat de stof van NIMA-A volledig binnen de reguliere lessen heeft plaatsgevonden en wordt ingeschaald op mbo-plus niveau/hbo-propedeuse. NIMA …
Veel bedrijven worstelen met verandering. Het zijn vaak maar een paar mensen in een bedrijf die de noodzaak zien. De rest houdt zich vast aan het feit dat het toch altijd goed is gegaan, dus waarom zou het anders moeten? Die noodzaak wordt soms opgedrongen door de buitenwereld. Je kunt wel vasthouden aan je …
The total number of completed new-business pitches in the first half of 2016 dropped by 11.7% compared with the same period last year. AAR’s latest New Business Pulse, released today (Thursday), has shown that completed advertising reviews have taken the biggest tumble at 18.3%. But other sectors have also slowed – CRM/direct marketing pitches were down …
Milieu is belangrijkste reden voor boodschappers om te kiezen voor online folders. Online folders zetten net zo vaak aan tot aankoop als de papieren variant. Dit blijkt uit onderzoek van Reclamefolder.nl, uitgevoerd door TNS NIPO, naar de effectiviteit van reclamefolders, in opdracht van Reclamefolder.nl. Wie de beste conversie wil, kan het beste beide middelen inzetten. Van de consumenten die …
Live TV viewing continues to fall, according to Ofcom, which also notes a widening gap between the viewing habits of the youngest and oldest audiences. In its PSB Annual rsearch report 2016, the regulator reported that the main public service broadcasting (PSB) channels – defined as the BBC, Channel 4, Channel 5, the holders …
Silos in organisations have long been a significant barrier to marketers and their ability to deliver smooth and seamless customer experiences. The simple fact is that if one channel is run by one team and another by a separate team, and the two have no integrated KPIs, the way a customer interacts with the brand …
Zwierig genieten. Zo’n 100 jaar geleden maakte art-nouveaukunstenaar Alphonse Mucha in opdracht van bedrijven prachtige, zwierige affiches van schaars geklede dames, tot in het kleinste detail uitgewerkt, met soms aardig wat tekst erbij, voor aan de muren in de stad. Mensen die er langs liepen of met paard en kar voorbij hobbelden, namen rustig de …
A/B testen. Welk bedrijf wordt er niet groot mee? Moderne marketeers weten dat ze moeten testen. Maar het aantal testmogelijkheden is oneindig. Een andere foto, nieuwe koptekst, social proof of toch eerst die andere buttontekst uitproberen? Testen start met onderzoek op basis waarvan je testhypothesen formuleert. Er zijn 1000 en 1 manieren om onderzoek uit te …
Afgelopen kwartaal hebben we weer een aantal mooie organisaties in het NIMA Business Netwerk mogen verwelkomen. Nierstichting en Fair Trade Original als Public Member en Prominent als Premium Member. “Als de ontwikkeling van ons vak ergens snel gaat, dan is het wel in retail. Dagelijks vallen er winkelketens om. Online en offline volledig integreren in …
Soms is het een voordeel als je een boek twee jaar na verschijning pas leest. Het geschrevene blijkt namelijk echt te gebeuren allemaal. Auteurs Sander Klous en Nart Wielaard, schetsen de economische kansen en maatschappelijke effecten van big data.
Blijf op de hoogte van alles wat er binnen NIMA speelt en meld je aan voor onze nieuwsbrief voor interessante ontwikkelingen.
Iedere dag de meest opmerkelijke nieuwsberichten en achtergronden over marketing, communicatie en sales.
NIMA biedt zijn leden de mogelijkheid om de meest uiteenlopende papers te downloaden.
NIMA heeft verschillende members die columns, opinies en blogs schrijven over ontwikkelingen in het vak.
Welke boeken zijn interessant of voor jou relevant en wat vonden jouw collega-marketingprofessionals ervan?
Voor veel journalisten is NIMA als beroepsvereniging voor marketeers, sales- en communicatieprofessionals een belangrijke nieuwsbron.