Het commerciële domein omvat de vakgebieden marketing, sales en communicatie. Media zijn our middle name en er wordt dan ook veel gepubliceerd door vakgenoten en over de vakgebieden. Hieronder vind je verschillende publicaties geschreven door en voor NIMA Leden, maar ook nieuws over marketing, publicaties van NIMA zelf en bijdragen van onze mediapartners.
A great content marketer is always experimenting, always looking to the latest trends, and striving to stay on the cutting edge. That way they can produce the best kind of content for the voice and image of their brand. One of the best ways to do that is to see what other companies are doing …
Consumers’ hectic, hyper-digital lifestyles are leading to a desire for escapism and ‘unreality’ that if treated correctly could create an opportunity for brands to connect with people in a more meaningful way. Consumers are bombarded by a relentless stream of communication caused by the proliferation of digital devices. But this ‘always-on’ obsession is taking its toll and …
Human nature has been unchanged for over 100,000 years and while basic human needs won’t be altered by digital, satisfying them wil. At a recent marketing breakfast, an attendee told me that the trendier parts of London and Manchester are using electrical milk floats to deliver milk to homes and offices. Since the dawn of …
De lineaire kijktijd daalde het eerste halfjaar fors en ook de tv-bestedingen gingen omlaag. Dat is een grote uitdaging voor Nederlandse tv-exploitanten, zegt Remon Buter, head of trading GroupM. GroupM maakte een analyse van de eerste zes maanden in de lineaire tv-markt. In het eerste halfjaar is – inclusief de maand juni, waarin er …
‘Marketing Nederland staat op de schouders van reuzen, alle reden om vooruit te kijken’ Op 1 december van dit jaar bestaat het Nederlands Instituut voor Marketing, NIMA, vijftig jaar. Reden voor het exameninstituut en beroepsvereniging voor marketing, communicatie en sales om uitgebreid stil te staan bij de toekomst van het marketingvak. Aan de hand van …
Ex Red Bull CMO over de behoefte aan onvoorwaardelijkheid binnen marketing “Willen jullie iets toevoegen of willen jullie mensen irriteren?” zo eindigde Huib van Bockel zijn talk tijdens het Marketing Executive Diner van de NIMA Top Marketing Club afgelopen 9 juni in het prachtige Amsterdam Museum. Huib, ex Red Bull, ex MTV, ex Unilever en …
Bedrijven hebben het vaak over een datagedreven cultuur. Sommige organisaties willen evidence-based management implementeren. Andere zijn bezig met business-experimenten. Voor marketeers gaat het om fact-based marketing. Dit zijn allemaal verwante stromingen die weg willen van organisaties die gestuurd worden door meningen. Weg van de mening van de persoon die het meest betaald krijgt (de zogenaamde HiPPO). In dit artikel deel ik mijn eerste ervaringen …
One in four people are more willing to trust customer service chatbots with their sensitive information than a human, a study into artificial intelligence by Mindshare has found. The Group M media agency’s Humanity in the Machine report, launched today, identifies how brands can best use AI chat interfaces, following a survey of 1,000 UK …
Op 21 juni jongstleden kwamen er ruim 60 Senior Marketing Professionals (SMP’ers) voor het eerst bijeen in een reeks van geplande ontmoetingen op de werkplek van een SMP’er (SMP On Tour). Toen ik als SMP’er de uitnodiging voor dit nieuwe event kreeg met als doel het SMP netwerk een stevige impuls te geven, was ik …
The following is a guest post by Erica Seidel, founder of The Connective Good, a recruitment firm focused on marketing leaders with deep analytical and technical skills. Erica also serves on the advisory board of the MarTech conference series. Marketing technologists have burst onto the scene in recent years. These professionals can pinpoint the …
There is a clear gap between how marketers think consumers view data and their true feelings, which if not addressed ahead of the introduction of the new data law in 2018 could be bad for business. Marketers are facing a continuous struggle with consumers’ perception of data, as new research reveals 71% believe brands with …
Als toeleverancier aan de fmcg is de uitdaging te begrijpen hoe de consumentenbehoeften zich ontwikkelen en welke uitdagingen dit voor foodmarketeers zijn. In de benadering van klanten betekent dit verdieping in meerdere schakels in de keten; innovaties en kostencompetitiviteit worden aangestuurd vanuit kennis van uiteenlopende stakeholders. Dit aspect kenmerkt de dynamiek en context van een …
Blijf op de hoogte van alles wat er binnen NIMA speelt en meld je aan voor onze nieuwsbrief voor interessante ontwikkelingen.
Iedere dag de meest opmerkelijke nieuwsberichten en achtergronden over marketing, communicatie en sales.
NIMA biedt zijn leden de mogelijkheid om de meest uiteenlopende papers te downloaden.
NIMA heeft verschillende members die columns, opinies en blogs schrijven over ontwikkelingen in het vak.
Welke boeken zijn interessant of voor jou relevant en wat vonden jouw collega-marketingprofessionals ervan?
Voor veel journalisten is NIMA als beroepsvereniging voor marketeers, sales- en communicatieprofessionals een belangrijke nieuwsbron.