Het commerciële domein omvat de vakgebieden marketing, sales en communicatie. Media zijn our middle name en er wordt dan ook veel gepubliceerd door vakgenoten en over de vakgebieden. Hieronder vind je verschillende publicaties geschreven door en voor NIMA Leden, maar ook nieuws over marketing, publicaties van NIMA zelf en bijdragen van onze mediapartners.
Een geruchtmakend onderzoeksrapport verbrak deze maand het stilzwijgen rond kickback fees en ondoorzichtige inkoopconstructies, die mede in de hand worden gewerkt door de opkomst van RTB en programmatic. Het rapport heeft betrekking op de Amerikaanse markt. Maar is de situatie in Nederland zoveel beter? Het balletje kwam aan het rollen nadat interne documenten waren uitgelekt die …
Het is alom bekend dat de grootste digitale uitgever in Nederland niet uit Nederland komt en bovendien zelf geen informatie produceert. Uitgevers in Nederland hebben het zwaar. Ze willen enorm graag veranderen, maar zijn o zo afhankelijk van hun doelgroep en subdoelgroepen. Dat bleek ook weer tijdens de Executive Marketing Board op 23 juni jl. …
Two thirds of marketers believe they meet customer expectations regarding digital experiences, but very few exceed those expectations as they struggle to keep up with consumers in a fast-changing environment, according to a new study. Consulting firm Accenture surveyed 702 customer experience decision-makers from companies in 14 countries, including the US, Canada, UK, France, …
Nieuwe voorzitter verenigt grote marketingbedrijven én marketeers met een indrukwekkende staat van dienst, maar heeft ook oog voor worstelingen en mislukkingen NIMA kent als beroepsvereniging verschillende communities die worden gedragen door de aangesloten members zelf en waarvan een aantal op zijn minst ‘zeer levendig’ te noemen is. Van oudsher draaien die groepen marketing- en communicatieprofessionals rond thema’s …
As consumers, marketers rely heavily on unbranded content to make purchase decisions, but at work they continue to allocate almost half their budgets to traditional advertising. Newscred, a supplier of content marketing software, surveyed marketing leaders from Fortune 1000 brands who were attending its recent #ThinkContent Summit and obtained responses from 463 of the …
Het is weer die tijd van het jaar. Marketing managers beginnen zenuwachtig te worden, want er moeten jaarplannen opgeleverd worden. Ook ik heb mijn team regelmatig om marketing jaarplannen gevraagd. En iedere keer werd mijn weerstand groter. Waarom besteden we weken aan het maken van plannen, die niet werken en niet de impact hebben die …
Uitgerekend op de langste dag van 2016, waarop Nederland werd getroffen door een zondvloed aan regen en een verkeersinfarct van Groningen naar Middelburg en terug, vond een uniek evenement plaats. Voor de eerste keer sinds de titel in 2010 werd ingevoerd zijn alle erkende Senior Marketing Professionals van Nederlands in de gelegenheid gesteld kennis te …
‘Goed nieuws voor alle mbo-studenten die marketing verkennen als aanstaand werkterrein.’ Zes titels van de vernieuwde ThiemeMeulenhoff-serie ‘Rendement’ voor het middelbaar beroepsonderwijs sluiten voortaan volledig aan op de eisen die worden gesteld aan het NIMA A1-diploma. De afstemming van deze eindtermen vergroot de kansen van studenten op de arbeidsmarkt, zo luidt de verwachting. Rendement is …
De populariteit van het NIMA Examen in het regulier onderwijs – mbo en hbo – neemt een enorme vlucht. Bleef de teller in 2015 op een kleine honderd examenkandidaten steken. Dit jaar staat de teller in het eerste halfjaar van 2016 al op meer dan het drievoudige. Deze week zijn er opnieuw veertig extra kandidaten …
Chief marketing officers are “lazy” and “need to take more risks” with campaigns, Anheuser-Busch InBev’s marketing chief Jorn Socquet told a session at the Cannes Lions today. Socquet, VP marketing USA at the firm, said there were “a lot of naysayers” around the move by the world’s largest brewer to rebrand Budweiser as America ahead of …
“De mogelijkheden om écht contact te maken met de klant, maken het marketingvak alleen maar leuker!” Auteur: Mirjam Groenendijk SMP “Gepokt en gemazeld door de praktijk.”, zo omschrijf ik mijzelf bij voorkeur als iemand mij vraagt naar mijn achtergrond. En die praktijk is in de bijna 25 jaar dat ik in het marketing- en communicatievak …
Ronald, hoe is dit allemaal ontstaan? Drie jaar geleden was de eerste marketingstudiereis naar Shanghai. Een van de zakelijke hotspots in de wereld. In één week tijd brachten we een bezoek aan tien bedrijven en daar keken we hoe marketing bedreven wordt, dát was de missie. Hoe doen ‘ze’ het daar op strategisch gebied, maar ook met een blik …
Blijf op de hoogte van alles wat er binnen NIMA speelt en meld je aan voor onze nieuwsbrief voor interessante ontwikkelingen.
Iedere dag de meest opmerkelijke nieuwsberichten en achtergronden over marketing, communicatie en sales.
NIMA biedt zijn leden de mogelijkheid om de meest uiteenlopende papers te downloaden.
NIMA heeft verschillende members die columns, opinies en blogs schrijven over ontwikkelingen in het vak.
Welke boeken zijn interessant of voor jou relevant en wat vonden jouw collega-marketingprofessionals ervan?
Voor veel journalisten is NIMA als beroepsvereniging voor marketeers, sales- en communicatieprofessionals een belangrijke nieuwsbron.