Nieuws

Het commerciële domein omvat de vakgebieden marketing, sales en communicatie. Media zijn our middle name en er wordt dan ook veel gepubliceerd door vakgenoten en over de vakgebieden. Hieronder vind je verschillende publicaties geschreven door en voor NIMA Leden, maar ook nieuws over marketing, publicaties van NIMA zelf en bijdragen van onze mediapartners.

  • Bekijk
Senior Marketing Professionals ON TOUR Alva van Beek

NIMA heeft inmiddels ruim 260 Senior Marketing Professionals gecertificeerd en werkt aan verdere uitbreiding in herkenbaarheid en waardering door de markt van deze titel. Want met het SMP-stempel in jouw Commercieel Paspoort onderscheid je jezelf van de rest. Waarom een titel? Als marketeer ben je nooit uitgeleerd. Het vak is continu aan verandering onderhevig en …

Lees meer
Ex Bull Van Bockel predikt liefde op Marketing Executive Diner Alva van Beek

Ruim vijftig marketing executives en marketingsmaakmakers – voornamelijk afkomstig uit de NIMA Top Marketing Club – zijn donderdag 9 juni bijeengekomen in de wel bijzonder mooie omgeving van het Amsterdam Museum. Tijdens het jaarlijkse ‘CMO Diner’ werd de groep beslissers in marketing van harte welkom geheten door NIMA Voorzitter Martin Huisman waarna Huib van Bockel …

Lees meer
Vast klantteam goed alternatief voor één contactpersoon Alva van Beek

Zes jaar geleden belde ik Sander – al een jaar of tien mijn ‘financiële mannetje’ – omdat ik mijn huurappartement kon kopen. We maakten een afspraak voor diezelfde week. En nog wel in de avonduren. Dat voelde als ‘bereikbaar en dichtbij’. Een belofte van veel dienstverleners in die tijd. Auteur: Linda Cornelissen, bestuurslid NIMA B2B …

Lees meer
8 tips van een generaal voor het vinden van je merkidentiteit Alva van Beek

Marketinglessen van een vreemde eend in de bijt: het Korps Mariniers. Auteur: Barbara Hameleers, bestuurslid NIMA Internal Branding Het Korps Mariniers eindigde dit jaar in de top 3 van beste internal branding bedrijven in Nederland. Deze militaire organisatie, waar veel mariniers zich letterlijk mee vereenzelvigen, gelooft dat je niks kan forceren als het om merkcultuur …

Lees meer
PwC: mediabestedingen verschuiven van uitgeverijen naar video en online Alva van Beek

De bestedingen binnen de wereldwijde entertainment- en mediamarkt groeien de komende vijf jaar met 4,4 procent per jaar, van 1,72 biljoen dollar in 2015 naar 2,14 biljoen in 2020. De bestedingen aan internetreclame en internettoegang groeien het snelst, met respectievelijk 11,1% en 6,8%. Het contrast met de krantensector is groot. De wereldwijde bestedingen in deze sector …

Lees meer
NIMA bouwt zijn diplomaregister om tot marketing-cloud Alva van Beek

Nieuwe NIMA-site en MyCareer bieden interactief platform voor members en gediplomeerden Amsterdam, 7 juni 2016 – Om marketingprofessionals in de gelegenheid te stellen zich goed en vindbaar te profileren, lanceert NIMA MyCareer. De introductie van het moderne interactieve platform met relevante extra’s valt vrijwel samen met de introductie van de nieuwe NIMA-site. Als beroepsvereniging en …

Lees meer
De stad als mediakanaal; is Nederland klaar voor brand urbanism? Alva van Beek

Elke stad een Heineken-plein, Gazelle-fietspad of BMW-viaduct? In het razendsnel veranderende medialandschap zijn merken continu op zoek naar nieuwe manieren om op een relevante manier zichtbaar te zijn. Neem daarbij een terugtredende overheid en slinkende budgetten en de kansen voor nieuwe vormen van stadsontwikkeling zijn legio. Zou je denken tenminste. Heeft brand urbanism, waar merken …

Lees meer
‘Brands today are populated by many people who don’t understand the basics of marketing’ Alva van Beek

  Ahead of the Creative Business Symposium at SohoCreate, which is being held in partnership with Marketing Week sister title Creative Review, Sir John Hegarty shares his views on the role creativity should play in driving business growth and what it takes to be a modern marketer. What role should creativity play in driving business …

Lees meer
Marketing is het buzzword voor niet-marketeers Alva van Beek

Auteur: Martin Huisman RM, voorzitter NIMA ‘Als een marketeer je een oor kan aannaaien zal hij het niet laten’. ‘Het ruikt allemaal zo naar marketing en dat vind ik echt lelijk’, riep Ruud de Wild vorige week in AD over de manier waarop radiozender Qmusic bekendmaakte dat zijn dj Mattie Valk terug zou keren op …

Lees meer
Marketingmanagers laden batterij op bij Professor Kurt Verweire Alva van Beek

‘Top Marketing Club neemt zichzelf de maat aan de hand van het Change Batteries Model’ Wat maakt een goede ondernemingsstrategie en wat ís eigenlijk een strategie? Die vraag stond centraal tijdens de tweede Top Marketing Club Management Journey, die NIMA organiseerde in samenwerking met Vlerick Business School. Zo’n dertig marketingmanagers waren 2 juni verzameld bij …

Lees meer
Zo maak je zonder ervaring een succesvolle carrièreswitch naar digital Alva van Beek

De digitalisering van onze leefwereld is niet meer weg te denken. Deze digitale revolutie gaat gepaard met een golf aan veranderingen op de huidige arbeidsmarkt. Het zorgt ervoor dat velen, ook zonder ervaring, de stap willen zetten naar de digitale markt. Sofie Ghyllebert van Bloovi.me helpt je met deze 4 stappen van je carrièreswitch een succes …

Lees meer
Over Empowermint en 5 andere Marcom-topics die je gemist hebt Alva van Beek

Met zo’n 25 gespecialiseerde communities in de achterban lezen en bediscussiëren we hier op het Ministerie van Marketing soms het meest exotische marketingnieuws en de achtergronden bij het nieuws of de opinies óver dat nieuws. Niet alles, wel veel. Vorige maand beloofde ik er maandelijks vijf topics uit te lichten die misschien bij u onder …

Lees meer

Nieuws per categorie

Nieuws over NIMA

Blijf op de hoogte van alles wat er binnen NIMA speelt en meld je aan voor onze nieuwsbrief voor interessante ontwikkelingen.

Nieuws over marketing

Iedere dag de meest opmerkelijke nieuwsberichten en achtergronden over marketing, communicatie en sales.

Papers

NIMA biedt zijn leden de mogelijkheid om de meest uiteenlopende papers te downloaden.

Blogs & columns

NIMA heeft verschillende members die columns, opinies en blogs schrijven over ontwikkelingen in het vak.

Boekrecensies

Welke boeken zijn interessant of voor jou relevant en wat vonden jouw collega-marketingprofessionals ervan?

Young Professionals

Het marketing- en communicatienieuws voor en door Young Professionals.

Persberichten

Voor veel journalisten is NIMA als beroepsvereniging voor marketeers, sales- en communicatieprofessionals een belangrijke nieuwsbron.