Het commerciële domein omvat de vakgebieden marketing, sales en communicatie. Media zijn our middle name en er wordt dan ook veel gepubliceerd door vakgenoten en over de vakgebieden. Hieronder vind je verschillende publicaties geschreven door en voor NIMA Leden, maar ook nieuws over marketing, publicaties van NIMA zelf en bijdragen van onze mediapartners.
The relationship between clients and their digital agency partners is deteriorating as a skillset gap and confusion over clients’ priorities harm the dynamic. Even agencies that are experimenting with new types of relationships such as alternative compensation models or embedded resources were not particularly bullish. Just 55% of those agencies thought the dynamic was improving, compared …
Global marketing activity continued to grow at a steady rate in May according to the latest Global Marketing Index (GMI). The headline Global Marketing Index remained unchanged from April on 55.1 and represented the continuation of a year-long trend where a flat global index has hidden disparate regional performances. Activity has been strongest in Europe …
In een spannende finale om de titel ‘Het beste HBO-Marketing team van Nederland en Vlaanderen’ namen vier studententeams het tegen elkaar op. De strijd werd uiteindelijk gewonnen door het studententeam van de Hogeschool van Amsterdam. Ruim 150 studenten uit Nederland en Vlaanderen deden mee aan de zevende editie van de HBO Talentenprijs. In vier uur tijd gingen …
We praten vanuit de praktijk vaak over een lerende organisatie of over blijvend leren, oftewel zorgen dat je je kennis blijft bijwerken ook na je schooltijd en studie. Maar studenten, die studeren toch? Dus daarom praten we niet over de Lerende studenten. Vaak wel over ‘luie studenten’ of ‘ongemotiveerde studenten’. Auteur: Jurriaan Gorter* Voordat ik ging …
Ann Lewnes, executive vice-president and CMO at Adobe, shares the moments that have shaped her career and led to her heading up marketing at a company that made $4.8bn (£3.3bn) in sales last year. What advice would you give to marketers looking to progress in their career? Look for companies where a pivot is about to happen …
Marketers are increasingly tapping into the power of psychology to improve the impact of design and give their brands the cutting edge. There is more to design than meets the eye. In order to stand out in an increasingly crowded marketplace, brands including Heinz, Oxo and the RAF are applying the principles of psychology and using neuroscience …
Van een professional in het commerciële domein mag worden verwacht dat hij of zij voldoende op de hoogte is van wat wel en niet mag. Zowel op basis van integriteit als op basis van de wet. NIMA, beroepsvereniging en exameninstituut voor marketing, communicatie en sales introduceert daarom een handzame integriteitscode met tien gouden regels, inclusief …
Twitter is making various changes to Tweets in a bid to “simplify” its product, allowing users to express themselves with more room in 140-character Tweets. While the changes might seem like a welcome development, experts say they won’t improve Twitter’s position in the long run. The changes, which will be rolled out globally over the …
Beroepsvereniging NIMA heeft een integriteitscode opgesteld. Van een professional in het commerciële domein mag worden verwacht dat hij of zij voldoende op de hoogte is van wat wel en niet mag, zo vindt NIMA. Zowel op basis van integriteit als op basis van de wet. De beroepsvereniging en exameninstituut voor marketing, sales en communicatie introduceert …
Auteur: Arthur Simonetti RM, marketingdirecteur DSM en voorzitter NIMA B2B Community Marketingdirecteur DSM komt met een nieuw framework-model voor de b2b-marketeer. Wat zijn nu de grote verschillen zijn tussen b2b- en b2c-marketing? Regelmatig krijg ik deze vraag als voorzitter van de NIMA b2b-community. Ik weet helaas onvoldoende van b2c om een goed antwoord te kunnen geven, …
Marketingmanagers verwachten de komende jaren meer uit te geven aan visuele content. Met name video en grafisch ontwerp zijn populaire investeringen. Dat blijkt uit internationaal onderzoek van communicatiebureau Lewis. Twee op de drie marketingmanagers (66%) verwacht dat het budget voor visuele content volgend jaar stijgt. Slechts 3% wil hier minder aan uitgeven, de resterende 31% …
Marketing is all about persuasion. Of course, you could argue that some of the most successful brands of all time—Coca-Cola or Nike, say—got to where they are not by convincing people that their products were the best but by simply making their name more visible. However, even visibility is a persuasive event: For example, seeing …
Blijf op de hoogte van alles wat er binnen NIMA speelt en meld je aan voor onze nieuwsbrief voor interessante ontwikkelingen.
Iedere dag de meest opmerkelijke nieuwsberichten en achtergronden over marketing, communicatie en sales.
NIMA biedt zijn leden de mogelijkheid om de meest uiteenlopende papers te downloaden.
NIMA heeft verschillende members die columns, opinies en blogs schrijven over ontwikkelingen in het vak.
Welke boeken zijn interessant of voor jou relevant en wat vonden jouw collega-marketingprofessionals ervan?
Voor veel journalisten is NIMA als beroepsvereniging voor marketeers, sales- en communicatieprofessionals een belangrijke nieuwsbron.