Nieuws

Het commerciële domein omvat de vakgebieden marketing, sales en communicatie. Media zijn our middle name en er wordt dan ook veel gepubliceerd door vakgenoten en over de vakgebieden. Hieronder vind je verschillende publicaties geschreven door en voor NIMA Leden, maar ook nieuws over marketing, publicaties van NIMA zelf en bijdragen van onze mediapartners.

  • Bekijk
Attractieland Toverland: gelukservaringen creëren met de kracht van magie Alva van Beek

Een interview met commercieel directeur Pieter Huijsmans   Auteur: Marieke Heesakkers SMP, bestuurslid NIMA Regio Zuid ‘Leukste uitje van Nederland’ (2012) volgens de ANWB, ‘Beste attractiepark van Nederland’, aldus Zoover en een ‘GfK Out of Home Formule Award’ in de categorie ‘Leisure’ in 2014. Een Net Promotor Score van +64 (maart 2016), een gastwaardering van …

Lees meer
How to Build Buyer Personas That Build Sales Alva van Beek

Michelangelo famously claimed that when he sculpted, he simply removed the extraneous. He didn’t so much create human forms as liberate them. He wasn’t imposing his vision on slabs of stone; he was revealing the figures within. What if we adopted this mindset with personas? What if, instead of creating personas from our imaginations, we …

Lees meer
Gediplomeerden vieren marketing met een vers NIMA-diploma Alva van Beek

Ruim 85 verse NIMA-gediplomeerden hebben donderdag 19 mei hun diploma ontvangen uit handen van NIMA-voorzitter Martin Huisman en Manager Study Members & Exams Jurriaan Gorter. De ceremonie vond plaats in een feestelijke ambiance bij AFAS Software in Leusden, dat speciaal voor deze gelegenheid zijn theater ter beschikking had gesteld, de rode loper had uitgerold, de aanwezigen …

Lees meer
Marketing maakt comeback bij banken en verzekeraars Alva van Beek

Dit zijn de belangrijkste trends en thema’s in financial services marketing. Auteur: Ronald Pont – Voorzitter NIMA Financial Services en marketingexpert* Het marketingvak is op zoek naar nieuwe betekenissen en identiteit. Binnen Financial Services (FS) valt die zoektocht samen met gebrekkig vertrouwen, FinTech en Vuca samenleving. Met welke trends en thema’s moeten FS marketeers rekening houden? Hierover …

Lees meer
BT’s CMO: ‘Communication that makes people feel is more powerful’ Alva van Beek

Al-Qassab is chief brand and marketing officer at BT and part of the Power 100 list of the UK’s most influential marketers. Having spent 20 years of his career at Procter & Gamble, latterly as managing director of its beauty business, Al-Qassab then made the move to the start-up world in 2014, spending a year …

Lees meer
30 Boosters op visite bij T-Mobile Alva van Beek

Ongeveer dertig bezoekers, voornamelijk deelnemers aan het NIMA Career Booster Programma, bezochten afgelopen donderdag 12 mei het Career Booster Event. De groep was voor deze gelegenheid te gast bij T-Mobile, waar Directeur Consumer Marketing Tisha van Lammeren, de aanwezige juniors en seniors welkom heette en toesprak. In haar gloedvolle betoog benadrukte ze dat haar marketing-context wordt …

Lees meer
Wat is de rol van de CMO in 2020? Alva van Beek

De opkomst van nieuwe technologieën, disruptieve modellen en consorten zorgen ervoor dat ook bepaalde functietitels een andere invulling krijgen. Zo ook de rol van de Chief Marketing Officer, die binnen een aanzienlijke periode wordt onderworpen aan een omwenteling van formaat. Maar welke rol zal de CMO precies hebben volgend jaar, en de jaren nadien? Wij …

Lees meer
NIMA en Hogeschool Utrecht gaan samenwerken Alva van Beek

Studenten staan vanaf eerste studiejaar in contact met beroepsvereniging Amsterdam – 13 mei 2016 – NIMA, de beroepsvereniging en exameninstituut voor professionals in marketing, communicatie en sales, is een samenwerking aangegaan met Hogeschool Utrecht. Vanaf deze maand is Hogeschool Utrecht als HBO Education Partner verbonden aan NIMA. De samenwerking houdt in dat studenten al vanaf …

Lees meer
Europe online adspend tops TV Alva van Beek

  Online advertising expenditure in Europe has passed that on television for the first time, according to new data from IAB Europe. The trade organisation’s annual AdEx Benchmark research, released yesterday at its Interact conference in Lisbon, showed that over the past decade there has been a €30bn net addition to the online ad market. …

Lees meer
Kansen voor marketeers in samenwerking HR bij werving personeel Alva van Beek

Auteur: Yvet Schulkes, bestuurslid Community NIMA Regio Oost De juiste mensen op de juiste plaatsen, dat is de uitdaging voor alle recruiters. Dat zij daar een steeds grotere kluif aan hebben blijkt ook uit het jaarlijkse onderzoek* ‘HR Trends 2015-2016’ dat werd uitgevoerd door ADP Nederland, Berenschot en Performa Uitgeverij onder ruim 800 Nederlandse HR-professionals. …

Lees meer
The top five challenges marketers face: Alva van Beek

I acknowledge: finding, learning about, and integrating new marketing technologies is a challenge for marketers today. But as a new report from Wrike shows — How Marketers Get Things Done: The State of Agile Marketing in 2016 — it’s not the top challenge. It’s fifth. And a good ways below the top challenge. The top …

Lees meer
Martin Huisman drie jaar door als Voorzitter van NIMA Alva van Beek

Amsterdam – 11 mei 2016 – Martin Huisman is dinsdag 9 mei door de ledenraad van NIMA herkozen en benoemd als voorzitter van het bestuur van NIMA. De herbenoeming geldt voor drie jaar en volgt op een eerdere termijn die dit jaar afloopt. De ledenraad nam op dezelfde bijeenkomst afscheid van bestuurslid Jan-Ernst van Driel, …

Lees meer

Nieuws per categorie

Nieuws over NIMA

Blijf op de hoogte van alles wat er binnen NIMA speelt en meld je aan voor onze nieuwsbrief voor interessante ontwikkelingen.

Nieuws over marketing

Iedere dag de meest opmerkelijke nieuwsberichten en achtergronden over marketing, communicatie en sales.

Papers

NIMA biedt zijn leden de mogelijkheid om de meest uiteenlopende papers te downloaden.

Blogs & columns

NIMA heeft verschillende members die columns, opinies en blogs schrijven over ontwikkelingen in het vak.

Boekrecensies

Welke boeken zijn interessant of voor jou relevant en wat vonden jouw collega-marketingprofessionals ervan?

Young Professionals

Het marketing- en communicatienieuws voor en door Young Professionals.

Persberichten

Voor veel journalisten is NIMA als beroepsvereniging voor marketeers, sales- en communicatieprofessionals een belangrijke nieuwsbron.