Nieuws

Het commerciële domein omvat de vakgebieden marketing, sales en communicatie. Media zijn our middle name en er wordt dan ook veel gepubliceerd door vakgenoten en over de vakgebieden. Hieronder vind je verschillende publicaties geschreven door en voor NIMA Leden, maar ook nieuws over marketing, publicaties van NIMA zelf en bijdragen van onze mediapartners.

  • Bekijk
Is Twitter’s move to simplify 140-character tweet rules good or bad for brands? Alva van Beek

Twitter is making various changes to Tweets in a bid to “simplify” its product, allowing users to express themselves with more room in 140-character Tweets. While the changes might seem like a welcome development, experts say they won’t improve Twitter’s position in the long run. The changes, which will be rolled out globally over the …

Lees meer
Martin Huisman (NIMA): ‘Deze tijd vraagt om een integriteitscode’ Alva van Beek

Beroepsvereniging NIMA heeft een integriteitscode opgesteld. Van een professional in het commerciële domein mag worden verwacht dat hij of zij voldoende op de hoogte is van wat wel en niet mag, zo vindt NIMA. Zowel op basis van integriteit als op basis van de wet.  De beroepsvereniging en exameninstituut voor marketing, sales en communicatie introduceert …

Lees meer
Alleen marketeers 3.14 zijn geschikt voor b2b Alva van Beek

Auteur: Arthur Simonetti RM, marketingdirecteur DSM en voorzitter NIMA B2B Community Marketingdirecteur DSM komt met een nieuw framework-model voor de b2b-marketeer. Wat zijn nu de grote verschillen zijn tussen b2b- en b2c-marketing? Regelmatig krijg ik deze vraag als voorzitter van de NIMA b2b-community. Ik weet helaas onvoldoende van b2c om een goed antwoord te kunnen geven, …

Lees meer
[onderzoek] ‘Visuele content krijgt 94% meer views dan content zonder relevant beeldmateriaal’ Alva van Beek

Marketingmanagers verwachten de komende jaren meer uit te geven aan visuele content. Met name video en grafisch ontwerp zijn populaire investeringen. Dat blijkt uit internationaal onderzoek van communicatiebureau Lewis. Twee op de drie marketingmanagers (66%) verwacht dat het budget voor visuele content volgend jaar stijgt. Slechts 3% wil hier minder aan uitgeven, de resterende 31% …

Lees meer
Five Modes of Persuasion You Need in Your Marketing Campaigns Alva van Beek

Marketing is all about persuasion. Of course, you could argue that some of the most successful brands of all time—Coca-Cola or Nike, say—got to where they are not by convincing people that their products were the best but by simply making their name more visible. However, even visibility is a persuasive event: For example, seeing …

Lees meer
Attractieland Toverland: gelukservaringen creëren met de kracht van magie Alva van Beek

Een interview met commercieel directeur Pieter Huijsmans   Auteur: Marieke Heesakkers SMP, bestuurslid NIMA Regio Zuid ‘Leukste uitje van Nederland’ (2012) volgens de ANWB, ‘Beste attractiepark van Nederland’, aldus Zoover en een ‘GfK Out of Home Formule Award’ in de categorie ‘Leisure’ in 2014. Een Net Promotor Score van +64 (maart 2016), een gastwaardering van …

Lees meer
How to Build Buyer Personas That Build Sales Alva van Beek

Michelangelo famously claimed that when he sculpted, he simply removed the extraneous. He didn’t so much create human forms as liberate them. He wasn’t imposing his vision on slabs of stone; he was revealing the figures within. What if we adopted this mindset with personas? What if, instead of creating personas from our imaginations, we …

Lees meer
Gediplomeerden vieren marketing met een vers NIMA-diploma Alva van Beek

Ruim 85 verse NIMA-gediplomeerden hebben donderdag 19 mei hun diploma ontvangen uit handen van NIMA-voorzitter Martin Huisman en Manager Study Members & Exams Jurriaan Gorter. De ceremonie vond plaats in een feestelijke ambiance bij AFAS Software in Leusden, dat speciaal voor deze gelegenheid zijn theater ter beschikking had gesteld, de rode loper had uitgerold, de aanwezigen …

Lees meer
Marketing maakt comeback bij banken en verzekeraars Alva van Beek

Dit zijn de belangrijkste trends en thema’s in financial services marketing. Auteur: Ronald Pont – Voorzitter NIMA Financial Services en marketingexpert* Het marketingvak is op zoek naar nieuwe betekenissen en identiteit. Binnen Financial Services (FS) valt die zoektocht samen met gebrekkig vertrouwen, FinTech en Vuca samenleving. Met welke trends en thema’s moeten FS marketeers rekening houden? Hierover …

Lees meer
BT’s CMO: ‘Communication that makes people feel is more powerful’ Alva van Beek

Al-Qassab is chief brand and marketing officer at BT and part of the Power 100 list of the UK’s most influential marketers. Having spent 20 years of his career at Procter & Gamble, latterly as managing director of its beauty business, Al-Qassab then made the move to the start-up world in 2014, spending a year …

Lees meer
30 Boosters op visite bij T-Mobile Alva van Beek

Ongeveer dertig bezoekers, voornamelijk deelnemers aan het NIMA Career Booster Programma, bezochten afgelopen donderdag 12 mei het Career Booster Event. De groep was voor deze gelegenheid te gast bij T-Mobile, waar Directeur Consumer Marketing Tisha van Lammeren, de aanwezige juniors en seniors welkom heette en toesprak. In haar gloedvolle betoog benadrukte ze dat haar marketing-context wordt …

Lees meer
Wat is de rol van de CMO in 2020? Alva van Beek

De opkomst van nieuwe technologieën, disruptieve modellen en consorten zorgen ervoor dat ook bepaalde functietitels een andere invulling krijgen. Zo ook de rol van de Chief Marketing Officer, die binnen een aanzienlijke periode wordt onderworpen aan een omwenteling van formaat. Maar welke rol zal de CMO precies hebben volgend jaar, en de jaren nadien? Wij …

Lees meer

Nieuws per categorie

Nieuws over NIMA

Blijf op de hoogte van alles wat er binnen NIMA speelt en meld je aan voor onze nieuwsbrief voor interessante ontwikkelingen.

Nieuws over marketing

Iedere dag de meest opmerkelijke nieuwsberichten en achtergronden over marketing, communicatie en sales.

Papers

NIMA biedt zijn leden de mogelijkheid om de meest uiteenlopende papers te downloaden.

Blogs & columns

NIMA heeft verschillende members die columns, opinies en blogs schrijven over ontwikkelingen in het vak.

Boekrecensies

Welke boeken zijn interessant of voor jou relevant en wat vonden jouw collega-marketingprofessionals ervan?

Young Professionals

Het marketing- en communicatienieuws voor en door Young Professionals.

Persberichten

Voor veel journalisten is NIMA als beroepsvereniging voor marketeers, sales- en communicatieprofessionals een belangrijke nieuwsbron.