Nieuws

Het commerciële domein omvat de vakgebieden marketing, sales en communicatie. Media zijn our middle name en er wordt dan ook veel gepubliceerd door vakgenoten en over de vakgebieden. Hieronder vind je verschillende publicaties geschreven door en voor NIMA Leden, maar ook nieuws over marketing, publicaties van NIMA zelf en bijdragen van onze mediapartners.

  • Bekijk
What marketers can learn from getting closer to sales Alva van Beek

With more big brands moving their marketing and sales departments closer together in a bid to become more agile, marketers will need to talk the talk as well as walk the walk if they want to take on the commercial side of the business. Last week, Mars revealed an internal shake-up in its management team. …

Lees meer
What can marketers learn from the sciences? Quite a lot Alva van Beek

  Gord Hotchkiss has been one of my sources of professional inspiration for over a decade. One of the pioneers of the search marketing industry, Gord has always had a special talent for blending marketing savvy with broader social and scienfitic thinking in the face of disruptive technologies. He’s masterful at putting the quirks of …

Lees meer
Peter Sonke (KPN): “Creativiteit en user experience zijn net zo belangrijk als data” Alva van Beek

KPN is de winnaar van een oriëntatie-onderzoek van WUA! naar het afsluiten van een mobiel abonnement voor de telefoon. Het verschil met Vodafone was vijf punten, er gaat dus wat goed in Den Haag aan het Maanplein. Een gesprek met Peter Sonke, verantwoordelijk voor online sales bij KPN, over strakke flows, feedback vanuit het zwembad, de …

Lees meer
Marketing activity grows rapidly Alva van Beek

  Global marketing budgets increased for the 38th month in succession in April with all regions covered in the latest Global Marketing Index (GMI) recording growth. The Global GMI registered a score of 55.1, which signals steady growth over the month when set against the benchmark of 50.0 that indicates no change. As in previous months, …

Lees meer
Van Bockel spreekt voor Marketing Executives van de Top Marketing Club Alva van Beek

‘Instead of asking: How can we make sure ‘consumers’ will like us, how can we make them buy us? How can we target them? We should turn this around. We should ask ourselves: what can we do for the people that are important to us?’ Wel uit het oog, maar bepaald niet uit het hart: …

Lees meer
5 marcom-topics over de toekomst van marketing Alva van Beek

Auteur: Luuk Ros, contentmanager NIMA Als kat met de negen marketinglevens, waarvan drie vrij nadrukkelijk in de vaktitels, loop je na een paar jaar toch een soort beroepsziekte op en lees je misschien niet álles wat er over marketing wordt geschreven, maar wel veel. Nou wordt hier op het Ministerie van Marketing wel veel over …

Lees meer
Ruth Mortimer: Marketers – let’s confront the problems with scale Alva van Beek

You’ll recognise these as words from a classic brand management course. Actually, I’m lying. These are the words of Vox Media and The Verge co-founder Josh Topolsky in his excellent recent essay ‘Your Media Business Will Not Be Saved’, posted on Medium. Topolsky is writing specifically about the media business but his words have value …

Lees meer
Content als vliegenmepper voor marketing én HR Alva van Beek

Auteur: Yvet Schulkes, bestuurslid NIMA Regio Oost De inbound marketing goeroe van Nederland, Edwin Vlems, verdiept zich sinds enige tijd ook in de HR recruitmentwereld. Nadat zijn inbound marketingstrategie zich bewezen had, inspireerden diverse mensen uit het marketingvak hem om deze succesvolle aanpak ook in recruitment toe te passen. In aanloop naar de NIMA bijeenkomst …

Lees meer
When it comes to supermarket promotions, marketers must be the voice of the consumer Alva van Beek

  Supermarkets are seen as one of the most authentic sectors – but must be relentlessly customer-focused to maintain this, says Chris Daly, chief executive of the Chartered Institute of Marketing Businesses and brands caught up in consumer promotion scandals do not sit well with modern customers who will easily turn their backs. Yesterday’s news from …

Lees meer
Hoe klantrelaties opbouwen met marketingpersonalisatie? 3 Cruciale stappen… Alva van Beek

  Vandaag is personalisatie al wat de klok slaat. We worden om de oren geslagen met tips om je content te personaliseren, zodat je als bedrijf zo snel mogelijk munt slaat uit elke klant. Maar wat veel professionals lijken te vergeten, is dat personalisatie een groter doel heeft: langdurige klantrelaties opbouwen. En als je dat …

Lees meer
Wordt Blokker een succes? Dat ligt aan de marketing Alva van Beek

Of beter gezegd: het wordt een kwestie van full marketing empowerment. Als voorzitter van de beroepsclub van marketeers zit je bijna vanzelfsprekend een beetje met jubeltenen te wippen op je stoel tijdens zo’n uitreiking van de Dutch Marketing Awards. Auteur: Martin Huisman RM, directeur/voorzitter NIMA Fijne nasmaak Feestje is alweer een maand geleden, maar de …

Lees meer
Van der Snoek (TMG): ‘Wil je in strategische spel meegaan dan moet je ook investeren in lineaire tv’ Alva van Beek

  De topman van Telegraaf Media Groep ging op de aandeelhoudersvergadering in op de Talpa-deal. Op de jaarvergadering van Telegraaf Media Groep (TMG) die donderdag werd gehouden, stelde een aantal aandeelhouders kritische vragen over de deal die het concern in januari aankondigde. Al eerder meldde de kleinere aandeelhouder Cantor Holding op de vergadering vragen te …

Lees meer

Nieuws per categorie

Nieuws over NIMA

Blijf op de hoogte van alles wat er binnen NIMA speelt en meld je aan voor onze nieuwsbrief voor interessante ontwikkelingen.

Nieuws over marketing

Iedere dag de meest opmerkelijke nieuwsberichten en achtergronden over marketing, communicatie en sales.

Papers

NIMA biedt zijn leden de mogelijkheid om de meest uiteenlopende papers te downloaden.

Blogs & columns

NIMA heeft verschillende members die columns, opinies en blogs schrijven over ontwikkelingen in het vak.

Boekrecensies

Welke boeken zijn interessant of voor jou relevant en wat vonden jouw collega-marketingprofessionals ervan?

Young Professionals

Het marketing- en communicatienieuws voor en door Young Professionals.

Persberichten

Voor veel journalisten is NIMA als beroepsvereniging voor marketeers, sales- en communicatieprofessionals een belangrijke nieuwsbron.