Nieuws

Het commerciële domein omvat de vakgebieden marketing, sales en communicatie. Media zijn our middle name en er wordt dan ook veel gepubliceerd door vakgenoten en over de vakgebieden. Hieronder vind je verschillende publicaties geschreven door en voor NIMA Leden, maar ook nieuws over marketing, publicaties van NIMA zelf en bijdragen van onze mediapartners.

  • Bekijk
Hyperlocal Social Marketing And What It Means For Brands Alva van Beek

First, companies wanted to gain global appeal. Then, they realized that their audience wanted a personal relationship with the brands that they used, which meant reaching those customers and prospects on a more localized level. Combined with the growing trend for reliance on mobile to research, find, engage and buy brands, hyperlocal social marketing has …

Lees meer
Zestig NIMA Lecturers bij ‘Education Day Start Up Marketing’ Alva van Beek

Woensdag 13 april was er weer een succesvolle editie van Education Day bij NIMA. De dag werd georganiseerd door NIMA, Uitgeverij Noordhoff en opleider How and Knower. Dit event is voor lecturers die zich hebben toegelegd op het vakgebied commerciële economie en zich willen blijven specialiseren in de dynamische markt van marketing, communicatie en sales. Meer dan …

Lees meer
NIMA Update | editie 1- najaar 2015 Alva van Beek

In de eerste editie van de NIMA update krant onder meer aandacht voor: nieuwe examens in 2016, Top Marketing Club, de impact van Byron Sharp en de lancering van de titel NIMA Qualified Lecturer.

Lees meer
NIMA Update | editie 2 – voorjaar 2016 Alva van Beek

In de tweede editie van de NIMA update krant onder meer aandacht voor: The Next Fifty, digitalisering examens, introductie NIMA Communicatie platform en het NIMA passe partout.

Lees meer
Why Inbound Marketing Should Take a Back Seat to Current Customers Alva van Beek

  Inbound marketing, as a phrase and a movement, has almost been as popular as content marketing over the past decade. If both phrases were tradeable stocks, and you purchased $10,000 worth of “inbound marketing” and “content marketing” in June 2008, inbound marketing would be valued at $490,000. If you owned content marketing, you would …

Lees meer
Jurriaan Gorter nieuwe Manager Study Members & Exams NIMA Alva van Beek

Jurriaan Gorter is per 1 april in dienst getreden van NIMA, de beroepsvereniging en het exameninstituut op het gebied van marketing, communicatie en sales. Hij treedt toe tot het Management Team en wordt inhoudelijk verantwoordelijk voor de kwaliteit van de NIMA Examens en de contacten met de opleiders. Gorter was tot maart van dit jaar …

Lees meer
Alexandra Dimiziani, Airbnb: Get off the career ladder and become a better marketer by making bold sideways moves Alva van Beek

You don’t need to follow the traditional path to career advancement, a ‘lattice’ career, taking you out out of your comfort zone will make you a more distinctive and useful employee, argues Airbnb’s EMEA marketing director Alexandra Dimiziani. My professional path began with the trappings of the ordinary – a business degree and an entry-level …

Lees meer
Marketing’s new relationship with insight explained Alva van Beek

  The relationship between marketing and insight will be under the spotlight at Marketing Week Live this year; ahead of the event we explore how businesses can better align their teams to get the most from each function. How do brands use data to produce extraordinary creative? How do they bring insights to life in …

Lees meer
Human2Human – Daniëlle de Jonge Alva van Beek

Zonder meer een zeer toegankelijk boekje waar je heel snel door heen leest; aardig voor de beginnende verkoper of degene die geïnteresseerd is in het verkoopvak.

Lees meer
Suits & Hoodies – Quintin Schevernels Alva van Beek

Een aantal bestaande Amerikaanse modellen wordt vereenvoudigd weergegeven. Iets wat de Hoodies vast weten te waarderen; Een heerlijk leesbaar boek voor de generatie jonge ondernemers van nu.

Lees meer
Nooit af – Aslander & Witteveen Alva van Beek

Een klaterende waterval, dit boek! Een bloemlezing over de participatiemaatschappij, megatrends, de deeleconomie, sociaal kapitaal, het verdwijnen van de bureaucratie en de wijzigende rol van de overheid. Over samenwerkende zwermen en collectieve intelligentie.

Lees meer
‘Doe de gewone dingen ongewoon goed.’ Alva van Beek

Auteur: Pieter Kopmels SMP, bestuurslid NIMA B2B Zeg eens eerlijk, is elk contactmoment met jouw organisatie volledig geoptimaliseerd in lijn met de verwachtingen van de klant? Of zijn het vooral minder klantvriendelijke procedures en processen die bepalen hoe de klant zaken moet doen met jouw bedrijf? Naar mate organisaties groter worden en werknemers verder van …

Lees meer

Nieuws per categorie

Nieuws over NIMA

Blijf op de hoogte van alles wat er binnen NIMA speelt en meld je aan voor onze nieuwsbrief voor interessante ontwikkelingen.

Nieuws over marketing

Iedere dag de meest opmerkelijke nieuwsberichten en achtergronden over marketing, communicatie en sales.

Papers

NIMA biedt zijn leden de mogelijkheid om de meest uiteenlopende papers te downloaden.

Blogs & columns

NIMA heeft verschillende members die columns, opinies en blogs schrijven over ontwikkelingen in het vak.

Boekrecensies

Welke boeken zijn interessant of voor jou relevant en wat vonden jouw collega-marketingprofessionals ervan?

Young Professionals

Het marketing- en communicatienieuws voor en door Young Professionals.

Persberichten

Voor veel journalisten is NIMA als beroepsvereniging voor marketeers, sales- en communicatieprofessionals een belangrijke nieuwsbron.