Nieuws

Het commerciële domein omvat de vakgebieden marketing, sales en communicatie. Media zijn our middle name en er wordt dan ook veel gepubliceerd door vakgenoten en over de vakgebieden. Hieronder vind je verschillende publicaties geschreven door en voor NIMA Leden, maar ook nieuws over marketing, publicaties van NIMA zelf en bijdragen van onze mediapartners.

  • Bekijk
NIMA en Hogeschool Utrecht gaan samenwerken Alva van Beek

Studenten staan vanaf eerste studiejaar in contact met beroepsvereniging Amsterdam – 13 mei 2016 – NIMA, de beroepsvereniging en exameninstituut voor professionals in marketing, communicatie en sales, is een samenwerking aangegaan met Hogeschool Utrecht. Vanaf deze maand is Hogeschool Utrecht als HBO Education Partner verbonden aan NIMA. De samenwerking houdt in dat studenten al vanaf …

Lees meer
Europe online adspend tops TV Alva van Beek

  Online advertising expenditure in Europe has passed that on television for the first time, according to new data from IAB Europe. The trade organisation’s annual AdEx Benchmark research, released yesterday at its Interact conference in Lisbon, showed that over the past decade there has been a €30bn net addition to the online ad market. …

Lees meer
Kansen voor marketeers in samenwerking HR bij werving personeel Alva van Beek

Auteur: Yvet Schulkes, bestuurslid Community NIMA Regio Oost De juiste mensen op de juiste plaatsen, dat is de uitdaging voor alle recruiters. Dat zij daar een steeds grotere kluif aan hebben blijkt ook uit het jaarlijkse onderzoek* ‘HR Trends 2015-2016’ dat werd uitgevoerd door ADP Nederland, Berenschot en Performa Uitgeverij onder ruim 800 Nederlandse HR-professionals. …

Lees meer
The top five challenges marketers face: Alva van Beek

I acknowledge: finding, learning about, and integrating new marketing technologies is a challenge for marketers today. But as a new report from Wrike shows — How Marketers Get Things Done: The State of Agile Marketing in 2016 — it’s not the top challenge. It’s fifth. And a good ways below the top challenge. The top …

Lees meer
Martin Huisman drie jaar door als Voorzitter van NIMA Alva van Beek

Amsterdam – 11 mei 2016 – Martin Huisman is dinsdag 9 mei door de ledenraad van NIMA herkozen en benoemd als voorzitter van het bestuur van NIMA. De herbenoeming geldt voor drie jaar en volgt op een eerdere termijn die dit jaar afloopt. De ledenraad nam op dezelfde bijeenkomst afscheid van bestuurslid Jan-Ernst van Driel, …

Lees meer
What marketers can learn from getting closer to sales Alva van Beek

With more big brands moving their marketing and sales departments closer together in a bid to become more agile, marketers will need to talk the talk as well as walk the walk if they want to take on the commercial side of the business. Last week, Mars revealed an internal shake-up in its management team. …

Lees meer
What can marketers learn from the sciences? Quite a lot Alva van Beek

  Gord Hotchkiss has been one of my sources of professional inspiration for over a decade. One of the pioneers of the search marketing industry, Gord has always had a special talent for blending marketing savvy with broader social and scienfitic thinking in the face of disruptive technologies. He’s masterful at putting the quirks of …

Lees meer
Peter Sonke (KPN): “Creativiteit en user experience zijn net zo belangrijk als data” Alva van Beek

KPN is de winnaar van een oriëntatie-onderzoek van WUA! naar het afsluiten van een mobiel abonnement voor de telefoon. Het verschil met Vodafone was vijf punten, er gaat dus wat goed in Den Haag aan het Maanplein. Een gesprek met Peter Sonke, verantwoordelijk voor online sales bij KPN, over strakke flows, feedback vanuit het zwembad, de …

Lees meer
Marketing activity grows rapidly Alva van Beek

  Global marketing budgets increased for the 38th month in succession in April with all regions covered in the latest Global Marketing Index (GMI) recording growth. The Global GMI registered a score of 55.1, which signals steady growth over the month when set against the benchmark of 50.0 that indicates no change. As in previous months, …

Lees meer
Van Bockel spreekt voor Marketing Executives van de Top Marketing Club Alva van Beek

‘Instead of asking: How can we make sure ‘consumers’ will like us, how can we make them buy us? How can we target them? We should turn this around. We should ask ourselves: what can we do for the people that are important to us?’ Wel uit het oog, maar bepaald niet uit het hart: …

Lees meer
5 marcom-topics over de toekomst van marketing Alva van Beek

Auteur: Luuk Ros, contentmanager NIMA Als kat met de negen marketinglevens, waarvan drie vrij nadrukkelijk in de vaktitels, loop je na een paar jaar toch een soort beroepsziekte op en lees je misschien niet álles wat er over marketing wordt geschreven, maar wel veel. Nou wordt hier op het Ministerie van Marketing wel veel over …

Lees meer
Ruth Mortimer: Marketers – let’s confront the problems with scale Alva van Beek

You’ll recognise these as words from a classic brand management course. Actually, I’m lying. These are the words of Vox Media and The Verge co-founder Josh Topolsky in his excellent recent essay ‘Your Media Business Will Not Be Saved’, posted on Medium. Topolsky is writing specifically about the media business but his words have value …

Lees meer

Nieuws per categorie

Nieuws over NIMA

Blijf op de hoogte van alles wat er binnen NIMA speelt en meld je aan voor onze nieuwsbrief voor interessante ontwikkelingen.

Nieuws over marketing

Iedere dag de meest opmerkelijke nieuwsberichten en achtergronden over marketing, communicatie en sales.

Papers

NIMA biedt zijn leden de mogelijkheid om de meest uiteenlopende papers te downloaden.

Blogs & columns

NIMA heeft verschillende members die columns, opinies en blogs schrijven over ontwikkelingen in het vak.

Boekrecensies

Welke boeken zijn interessant of voor jou relevant en wat vonden jouw collega-marketingprofessionals ervan?

Young Professionals

Het marketing- en communicatienieuws voor en door Young Professionals.

Persberichten

Voor veel journalisten is NIMA als beroepsvereniging voor marketeers, sales- en communicatieprofessionals een belangrijke nieuwsbron.