Het commerciële domein omvat de vakgebieden marketing, sales en communicatie. Media zijn our middle name en er wordt dan ook veel gepubliceerd door vakgenoten en over de vakgebieden. Hieronder vind je verschillende publicaties geschreven door en voor NIMA Leden, maar ook nieuws over marketing, publicaties van NIMA zelf en bijdragen van onze mediapartners.
Auteur: Yvet Schulkes, bestuurslid NIMA Regio Oost De inbound marketing goeroe van Nederland, Edwin Vlems, verdiept zich sinds enige tijd ook in de HR recruitmentwereld. Nadat zijn inbound marketingstrategie zich bewezen had, inspireerden diverse mensen uit het marketingvak hem om deze succesvolle aanpak ook in recruitment toe te passen. In aanloop naar de NIMA bijeenkomst …
Supermarkets are seen as one of the most authentic sectors – but must be relentlessly customer-focused to maintain this, says Chris Daly, chief executive of the Chartered Institute of Marketing Businesses and brands caught up in consumer promotion scandals do not sit well with modern customers who will easily turn their backs. Yesterday’s news from …
Vandaag is personalisatie al wat de klok slaat. We worden om de oren geslagen met tips om je content te personaliseren, zodat je als bedrijf zo snel mogelijk munt slaat uit elke klant. Maar wat veel professionals lijken te vergeten, is dat personalisatie een groter doel heeft: langdurige klantrelaties opbouwen. En als je dat …
Of beter gezegd: het wordt een kwestie van full marketing empowerment. Als voorzitter van de beroepsclub van marketeers zit je bijna vanzelfsprekend een beetje met jubeltenen te wippen op je stoel tijdens zo’n uitreiking van de Dutch Marketing Awards. Auteur: Martin Huisman RM, directeur/voorzitter NIMA Fijne nasmaak Feestje is alweer een maand geleden, maar de …
De topman van Telegraaf Media Groep ging op de aandeelhoudersvergadering in op de Talpa-deal. Op de jaarvergadering van Telegraaf Media Groep (TMG) die donderdag werd gehouden, stelde een aantal aandeelhouders kritische vragen over de deal die het concern in januari aankondigde. Al eerder meldde de kleinere aandeelhouder Cantor Holding op de vergadering vragen te …
In one corner stands art, in the other science. For too long, a perceived tension has been allowed to exist between these two disciplines, as if students, marketers and brand executives have to pick between the two. It’s an absolutely false dichotomy. In fact, some of the most inspiring art is grounded in science – …
Energieleverancier Nuon was op 21 april gastheer (m/v) van de NIMA Top Marketing Tour van de Young Professionals. Uitgerekend op deze mooiste dag van de maand konden derhalve de openslaande deuren van het royale dakterras in het Nieuw Amsterdam-gebouw open voor een stukje ‘IRL social media’, al moesten er eerst nog redelijk wat marketingnoten …
A total of 81% of marketers believe customer experience is a better way to build brand performance than communications. However, only 52% of those marketers believe the brand experience they deliver to their customers is industry leading, according to an infographic based on a Brand Experience research report from Brandworkz and CIM. Bron en …
Een mannenclub in het wit, waar alles wat er op deze stralende lentedag gezegd wordt ‘onder ons blijft’. In een aansprekende ambiance te midden van hectoliters uitstekende wijn, vond dinsdag 19 april een TMC Marketing Executive Board-sessie plaats waarin bestuurders in marketing sparren over strategische issues in hun bedrijf of markt. Voor deze gelegenheid eens niet …
Publishers are breaking European law by banning users with ad-blocking software, Advertising Week Europe heard this morning. A cross-industry panel, including from Ad Block Plus and The Guardian, discussed whether ad-blocking represented a “modern day protection racket”. The panelists were gathered at Picturehouse Cinemas in London today. Alexander Hanff, a privacy consultant and campaigner for …
A majority of content marketers believe that brands aren’t investing enough in video content and more than half expect to increase spending in this area over the coming year, new research has revealed. The Content Marketing Association surveyed 100 senior level client-side marketers as well as media agencies such as Saatchi & Saatchi, Carat and …
First, companies wanted to gain global appeal. Then, they realized that their audience wanted a personal relationship with the brands that they used, which meant reaching those customers and prospects on a more localized level. Combined with the growing trend for reliance on mobile to research, find, engage and buy brands, hyperlocal social marketing has …
Blijf op de hoogte van alles wat er binnen NIMA speelt en meld je aan voor onze nieuwsbrief voor interessante ontwikkelingen.
Iedere dag de meest opmerkelijke nieuwsberichten en achtergronden over marketing, communicatie en sales.
NIMA biedt zijn leden de mogelijkheid om de meest uiteenlopende papers te downloaden.
NIMA heeft verschillende members die columns, opinies en blogs schrijven over ontwikkelingen in het vak.
Welke boeken zijn interessant of voor jou relevant en wat vonden jouw collega-marketingprofessionals ervan?
Voor veel journalisten is NIMA als beroepsvereniging voor marketeers, sales- en communicatieprofessionals een belangrijke nieuwsbron.