Nieuws

Het commerciële domein omvat de vakgebieden marketing, sales en communicatie. Media zijn our middle name en er wordt dan ook veel gepubliceerd door vakgenoten en over de vakgebieden. Hieronder vind je verschillende publicaties geschreven door en voor NIMA Leden, maar ook nieuws over marketing, publicaties van NIMA zelf en bijdragen van onze mediapartners.

  • Bekijk
Alexandra Dimiziani, Airbnb: Get off the career ladder and become a better marketer by making bold sideways moves Alva van Beek

You don’t need to follow the traditional path to career advancement, a ‘lattice’ career, taking you out out of your comfort zone will make you a more distinctive and useful employee, argues Airbnb’s EMEA marketing director Alexandra Dimiziani. My professional path began with the trappings of the ordinary – a business degree and an entry-level …

Lees meer
Marketing’s new relationship with insight explained Alva van Beek

  The relationship between marketing and insight will be under the spotlight at Marketing Week Live this year; ahead of the event we explore how businesses can better align their teams to get the most from each function. How do brands use data to produce extraordinary creative? How do they bring insights to life in …

Lees meer
Human2Human – Daniëlle de Jonge Alva van Beek

Zonder meer een zeer toegankelijk boekje waar je heel snel door heen leest; aardig voor de beginnende verkoper of degene die geïnteresseerd is in het verkoopvak.

Lees meer
Suits & Hoodies – Quintin Schevernels Alva van Beek

Een aantal bestaande Amerikaanse modellen wordt vereenvoudigd weergegeven. Iets wat de Hoodies vast weten te waarderen; Een heerlijk leesbaar boek voor de generatie jonge ondernemers van nu.

Lees meer
Nooit af – Aslander & Witteveen Alva van Beek

Een klaterende waterval, dit boek! Een bloemlezing over de participatiemaatschappij, megatrends, de deeleconomie, sociaal kapitaal, het verdwijnen van de bureaucratie en de wijzigende rol van de overheid. Over samenwerkende zwermen en collectieve intelligentie.

Lees meer
‘Doe de gewone dingen ongewoon goed.’ Alva van Beek

Auteur: Pieter Kopmels SMP, bestuurslid NIMA B2B Zeg eens eerlijk, is elk contactmoment met jouw organisatie volledig geoptimaliseerd in lijn met de verwachtingen van de klant? Of zijn het vooral minder klantvriendelijke procedures en processen die bepalen hoe de klant zaken moet doen met jouw bedrijf? Naar mate organisaties groter worden en werknemers verder van …

Lees meer
NIMA Digital Marketing Leergang: search & anaytics Alva van Beek

Auteur: Nathalie Krom-Wormgoor SMP, marketeer bij 2605 Marketing ZOEKEN EN VINDEN De 2e avond van de NIMA Digital Marketing Leergang stond helemaal in het teken van alles wat te maken heeft met het zoeken en gevonden worden op het World Wide Web. Peter van der Graaf nam ons mee in zijn wereld van Search en …

Lees meer
Brands reluctant to be transparent about influencers as many fail to apply ad industry code Alva van Beek

A study analysing social media influencer practices in marketing has revealed that six in 10 marketing professionals are not fully aware of the Committee of Advertising Practice code of conduct – with over a third of marketers actively choosing not to adhere to it due to a lack of understanding or a reluctance to be …

Lees meer
5 major themes from MarTech with big implications for marketing Alva van Beek

It’s been two weeks since MarTech in San Francisco, and I’m just now catching up enough to write down my thoughts about the event. First and foremost, a heartfelt thank you to everyone who was a part of this conference — attendees, speakers, sponsors, moderators, staff, and the producers behind it all, Third Door Media. …

Lees meer
Forrester Says ‘Stop Marketing to Your Customers’ Alva van Beek

  NEW YORK CITY — You can’t tell people what to buy anymore. Now you have to go beyond product pitches and memorable jingles to engage and excite them: You actually have to take the time to build digital relationships with them by turning your marketing messages into marketing experiences. That was the somewhat daunting, …

Lees meer
Cultuurmarketing: hoe word je leidend in de ‘raak-industrie’? Alva van Beek

Parktheater: “Alle medewerkers zijn marketeer!” Auteur: Anja Bekkers, bestuurslid NIMA Zuid De afgelopen jaren is het Parktheater in Eindhoven overladen met prijzen: Theater van het jaar in 2014, de Gouden Struis in 2010 en 2012 en de Zilveren Struis in 2015, Beste Brabantse Werkgever 2011 en Slimste Bedrijf van Nederland in 2012. Stond dit theater na …

Lees meer
Peijnenburg focust op penetratie: 4 pijlers voor merkgroei Alva van Beek

Zorg voor een drumbeat: wij geloven in eenvoud en routines   Auteur: Anja Bekkers, bestuurslid NIMA Zuid Stel, je werkt voor een oerhollands A-merk met een marktaandeel van 60 procent. Hoe ga je dan zorgen voor groei? Deze vraag stond onlangs centraal tijdens de NIMA Zuid-bijeenkomst bij Peijnenburg. Hoe blijft dit merk belangrijk voor consumenten en …

Lees meer

Nieuws per categorie

Nieuws over NIMA

Blijf op de hoogte van alles wat er binnen NIMA speelt en meld je aan voor onze nieuwsbrief voor interessante ontwikkelingen.

Nieuws over marketing

Iedere dag de meest opmerkelijke nieuwsberichten en achtergronden over marketing, communicatie en sales.

Papers

NIMA biedt zijn leden de mogelijkheid om de meest uiteenlopende papers te downloaden.

Blogs & columns

NIMA heeft verschillende members die columns, opinies en blogs schrijven over ontwikkelingen in het vak.

Boekrecensies

Welke boeken zijn interessant of voor jou relevant en wat vonden jouw collega-marketingprofessionals ervan?

Young Professionals

Het marketing- en communicatienieuws voor en door Young Professionals.

Persberichten

Voor veel journalisten is NIMA als beroepsvereniging voor marketeers, sales- en communicatieprofessionals een belangrijke nieuwsbron.