Het commerciële domein omvat de vakgebieden marketing, sales en communicatie. Media zijn our middle name en er wordt dan ook veel gepubliceerd door vakgenoten en over de vakgebieden. Hieronder vind je verschillende publicaties geschreven door en voor NIMA Leden, maar ook nieuws over marketing, publicaties van NIMA zelf en bijdragen van onze mediapartners.
Auteur: Nathalie Krom-Wormgoor SMP, marketeer bij 2605 Marketing ZOEKEN EN VINDEN De 2e avond van de NIMA Digital Marketing Leergang stond helemaal in het teken van alles wat te maken heeft met het zoeken en gevonden worden op het World Wide Web. Peter van der Graaf nam ons mee in zijn wereld van Search en …
A study analysing social media influencer practices in marketing has revealed that six in 10 marketing professionals are not fully aware of the Committee of Advertising Practice code of conduct – with over a third of marketers actively choosing not to adhere to it due to a lack of understanding or a reluctance to be …
It’s been two weeks since MarTech in San Francisco, and I’m just now catching up enough to write down my thoughts about the event. First and foremost, a heartfelt thank you to everyone who was a part of this conference — attendees, speakers, sponsors, moderators, staff, and the producers behind it all, Third Door Media. …
NEW YORK CITY — You can’t tell people what to buy anymore. Now you have to go beyond product pitches and memorable jingles to engage and excite them: You actually have to take the time to build digital relationships with them by turning your marketing messages into marketing experiences. That was the somewhat daunting, …
Auteur: Reg van Steen, TNS Nipo Ze bestaan nog hoor, old school business-to-business organisaties waar de snelle jongens van sales de meeste aandacht krijgen, terwijl de collega’s van account en marketing op het tweede plan komen. Maar de panelen zijn aan het schuiven. Dat zien we in de groeiende rol van marketeers binnen b2b (niet …
Auteur: Reinier Willems RM, bestuurslid NIMA B2B Account Based Marketing (ABM) is a strategic marketing approach aimed at engaging key customers and prospects in a highly personalized manner with one overriding focus: customer value. Also known as ‘key account marketing’, this approach is being put into practice by an increasing number of companies to reach …
Auteur: Reinier Willems RM, bestuurslid NIMA B2B De laatste maanden komt de term ‘Account Based Marketing’ weer prominenter bovendrijven. Zowel qua ranking in Google searches, maar ook in bijvoorbeeld de toevoeging van de categorie ‘Account Based Marketing’ bij de UK B2B Marketing Awards. Wat is er gaande? In deze blogpost een korte verkenning. Wat is …
Auteur: Anouk Beeren SMP, bestuurslid NIMA B2B ‘Het draait in 2015/2016 om relevantie richting klanten, maar ook zeker richting sales en marketing’, zegt Anouk Beeren Manager E-commerce & Merchandising bij Bidvest Deli XL. Een prachtig statement natuurlijk, maar wat bedoelt Anouk hier nou mee? Wij zijn toch als bedrijf altijd relevant, als klanten besluiten om …
Arthur Simonetti, bestuurlid/voorzitter NIMA B2B Net als veel van mijn collega’s in marketing en sales geloof ik in pragmatisme. Daarom zie je, zeker in een groot bedrijf, diverse initiatieven op het gebied van digital marketing. Van verkoop ondersteunende apps, tot prijs calculator tools en van social media campagnes tot big data analyses. De meeste initiatieven gedreven …
Despite slow economic growth and falling consumer confidence, Europe continues to buck global marketing trends as the region’s Global Marketing Index (GMI) hit its highest ever figure in March. The headline GMI for Europe stood at 59.2, a rise of 0.5 percentage points on the previous month and well above the global figure of 54.9 …
Parktheater: “Alle medewerkers zijn marketeer!” Auteur: Anja Bekkers, bestuurslid NIMA Zuid De afgelopen jaren is het Parktheater in Eindhoven overladen met prijzen: Theater van het jaar in 2014, de Gouden Struis in 2010 en 2012 en de Zilveren Struis in 2015, Beste Brabantse Werkgever 2011 en Slimste Bedrijf van Nederland in 2012. Stond dit theater na …
Zorg voor een drumbeat: wij geloven in eenvoud en routines Auteur: Anja Bekkers, bestuurslid NIMA Zuid Stel, je werkt voor een oerhollands A-merk met een marktaandeel van 60 procent. Hoe ga je dan zorgen voor groei? Deze vraag stond onlangs centraal tijdens de NIMA Zuid-bijeenkomst bij Peijnenburg. Hoe blijft dit merk belangrijk voor consumenten en …
Blijf op de hoogte van alles wat er binnen NIMA speelt en meld je aan voor onze nieuwsbrief voor interessante ontwikkelingen.
Iedere dag de meest opmerkelijke nieuwsberichten en achtergronden over marketing, communicatie en sales.
NIMA biedt zijn leden de mogelijkheid om de meest uiteenlopende papers te downloaden.
NIMA heeft verschillende members die columns, opinies en blogs schrijven over ontwikkelingen in het vak.
Welke boeken zijn interessant of voor jou relevant en wat vonden jouw collega-marketingprofessionals ervan?
Voor veel journalisten is NIMA als beroepsvereniging voor marketeers, sales- en communicatieprofessionals een belangrijke nieuwsbron.