Nieuws

Het commerciële domein omvat de vakgebieden marketing, sales en communicatie. Media zijn our middle name en er wordt dan ook veel gepubliceerd door vakgenoten en over de vakgebieden. Hieronder vind je verschillende publicaties geschreven door en voor NIMA Leden, maar ook nieuws over marketing, publicaties van NIMA zelf en bijdragen van onze mediapartners.

  • Bekijk
NIMA Digital Marketing Leergang: search & anaytics Alva van Beek

Auteur: Nathalie Krom-Wormgoor SMP, marketeer bij 2605 Marketing ZOEKEN EN VINDEN De 2e avond van de NIMA Digital Marketing Leergang stond helemaal in het teken van alles wat te maken heeft met het zoeken en gevonden worden op het World Wide Web. Peter van der Graaf nam ons mee in zijn wereld van Search en …

Lees meer
Brands reluctant to be transparent about influencers as many fail to apply ad industry code Alva van Beek

A study analysing social media influencer practices in marketing has revealed that six in 10 marketing professionals are not fully aware of the Committee of Advertising Practice code of conduct – with over a third of marketers actively choosing not to adhere to it due to a lack of understanding or a reluctance to be …

Lees meer
5 major themes from MarTech with big implications for marketing Alva van Beek

It’s been two weeks since MarTech in San Francisco, and I’m just now catching up enough to write down my thoughts about the event. First and foremost, a heartfelt thank you to everyone who was a part of this conference — attendees, speakers, sponsors, moderators, staff, and the producers behind it all, Third Door Media. …

Lees meer
Forrester Says ‘Stop Marketing to Your Customers’ Alva van Beek

  NEW YORK CITY — You can’t tell people what to buy anymore. Now you have to go beyond product pitches and memorable jingles to engage and excite them: You actually have to take the time to build digital relationships with them by turning your marketing messages into marketing experiences. That was the somewhat daunting, …

Lees meer
Dus je meet je NPS, maar hoe goed doe je het nu écht in b2b? Alva van Beek

Auteur: Reg van Steen, TNS Nipo Ze bestaan nog hoor, old school business-to-business organisaties waar de snelle jongens van sales de meeste aandacht krijgen, terwijl de collega’s van account en marketing op het tweede plan komen. Maar de panelen zijn aan het schuiven. Dat zien we in de groeiende rol van marketeers binnen b2b (niet …

Lees meer
Account Based Marketing Brings Client Value Back to Center Stage Alva van Beek

Auteur: Reinier Willems RM, bestuurslid NIMA B2B Account Based Marketing (ABM) is a strategic marketing approach aimed at engaging key customers and prospects in a highly personalized manner with one overriding focus: customer value. Also known as ‘key account marketing’, this approach is being put into practice by an increasing number of companies to reach …

Lees meer
Account Based Marketing. Terug van weggeweest? Alva van Beek

Auteur: Reinier Willems RM, bestuurslid NIMA B2B De laatste maanden komt de term ‘Account Based Marketing’ weer prominenter bovendrijven. Zowel qua ranking in Google searches, maar ook in bijvoorbeeld de toevoeging van de categorie ‘Account Based Marketing’ bij de UK B2B Marketing Awards. Wat is er gaande? In deze blogpost een korte verkenning. Wat is …

Lees meer
Betere relevantie richting klanten in B2B door big data bij Deli XL Alva van Beek

Auteur: Anouk Beeren SMP, bestuurslid NIMA B2B ‘Het draait in 2015/2016 om relevantie richting klanten, maar ook zeker richting sales en marketing’, zegt Anouk Beeren Manager E-commerce & Merchandising bij Bidvest Deli XL. Een prachtig statement natuurlijk, maar wat bedoelt Anouk hier nou mee? Wij zijn toch als bedrijf altijd relevant, als klanten besluiten om …

Lees meer
Met hagel schieten kan altijd nog! Alva van Beek

Arthur Simonetti, bestuurlid/voorzitter NIMA B2B Net als veel van mijn collega’s in marketing en sales geloof ik in pragmatisme. Daarom zie je, zeker in een groot bedrijf, diverse initiatieven op het gebied van digital marketing. Van verkoop ondersteunende apps, tot prijs calculator tools en van social media campagnes tot big data analyses. De meeste initiatieven gedreven …

Lees meer
Europe bucks marketing trends Alva van Beek

  Despite slow economic growth and falling consumer confidence, Europe continues to buck global marketing trends as the region’s Global Marketing Index (GMI) hit its highest ever figure in March. The headline GMI for Europe stood at 59.2, a rise of 0.5 percentage points on the previous month and well above the global figure of 54.9 …

Lees meer
Cultuurmarketing: hoe word je leidend in de ‘raak-industrie’? Alva van Beek

Parktheater: “Alle medewerkers zijn marketeer!” Auteur: Anja Bekkers, bestuurslid NIMA Zuid De afgelopen jaren is het Parktheater in Eindhoven overladen met prijzen: Theater van het jaar in 2014, de Gouden Struis in 2010 en 2012 en de Zilveren Struis in 2015, Beste Brabantse Werkgever 2011 en Slimste Bedrijf van Nederland in 2012. Stond dit theater na …

Lees meer
Peijnenburg focust op penetratie: 4 pijlers voor merkgroei Alva van Beek

Zorg voor een drumbeat: wij geloven in eenvoud en routines   Auteur: Anja Bekkers, bestuurslid NIMA Zuid Stel, je werkt voor een oerhollands A-merk met een marktaandeel van 60 procent. Hoe ga je dan zorgen voor groei? Deze vraag stond onlangs centraal tijdens de NIMA Zuid-bijeenkomst bij Peijnenburg. Hoe blijft dit merk belangrijk voor consumenten en …

Lees meer

Nieuws per categorie

Nieuws over NIMA

Blijf op de hoogte van alles wat er binnen NIMA speelt en meld je aan voor onze nieuwsbrief voor interessante ontwikkelingen.

Nieuws over marketing

Iedere dag de meest opmerkelijke nieuwsberichten en achtergronden over marketing, communicatie en sales.

Papers

NIMA biedt zijn leden de mogelijkheid om de meest uiteenlopende papers te downloaden.

Blogs & columns

NIMA heeft verschillende members die columns, opinies en blogs schrijven over ontwikkelingen in het vak.

Boekrecensies

Welke boeken zijn interessant of voor jou relevant en wat vonden jouw collega-marketingprofessionals ervan?

Young Professionals

Het marketing- en communicatienieuws voor en door Young Professionals.

Persberichten

Voor veel journalisten is NIMA als beroepsvereniging voor marketeers, sales- en communicatieprofessionals een belangrijke nieuwsbron.