Het commerciële domein omvat de vakgebieden marketing, sales en communicatie. Media zijn our middle name en er wordt dan ook veel gepubliceerd door vakgenoten en over de vakgebieden. Hieronder vind je verschillende publicaties geschreven door en voor NIMA Leden, maar ook nieuws over marketing, publicaties van NIMA zelf en bijdragen van onze mediapartners.
After listening to This Old Marketing Episode 116, Professor Marc Resnick from Bentley University responded shortly before his death with the following commentary: “Which would energize me (or anyone) more as a creative business professional? Creating content that has the primary purpose of driving the sales pipeline and a secondary purpose of improving the life of …
There’s something to be said for thorough, extensively researched buyer personas. When you’ve taken the time to answer 150 questions about your target customers, there’s no way the content written for them and the way you market to them won’t resonate. The data backs this up. Katie Sweet, writing for IBM’s THINK Marketing blog, shares some …
Digital marketing is tegenwoordig niet meer weg te denken uit de marketingmix. De vraag naar marketing professionals met kennis op dit gebied zal de komende jaren daardoor alleen maar groter worden. Hoe is het gesteld met jouw kennis op het gebied van SEO, SEA, Analytics, AdWords, etc.? Doe nu gratis de Digital Marketing test van …
Brands should not target consumers based on their demographic or economic status but consider their decision making processes around purchases instead, new research suggests. The study, which was conducted by creative communications agency Krow in partnership with YouGov, aims to unearth new insights into how families make purchasing decisions. Using qualitative and quantitative research, YouGov …
People love their favourite TV shows and brands that sponsor them can share in that love and borrow from it to improve brand health metrics and increase awareness , according to new research. A study commissioned by Thinkbox, the marketing body for commercial TV in the UK, combined qualitative and quantitative research among viewers by House …
Dat de NIMA Marketing Day een wat a-typisch karakter had zullen de aanwezigen beamen. Feit is dat het heel warm was, dat er meer bezoekers waren dan NIMA Team, Adviesraad en medeorganisator BBP zelfs maar hadden gehoopt en dat het daarom soms speuren was naar een zitplaats in één van de tien zalen rond de …
Door Ronald Pont* Jan Zijderveld (President Europe en lid van het Unilever Executive Team) stuurde vorige week een blog over het einde van industriële marketing naar Tijdschrift voor Marketing. Hij werkt dagelijks met de beste marketeers ter wereld. Zijn boodschap zet je aan het denken… Voor wie de blog niet gelezen heeft: veel merken hebben …
ReEngineering Retail, doet je beseffen dat oriënteren en kopen in de nabije toekomst niet alleen wordt ondersteund met, maar vooral ook wordt bepaald door technologie.
Customer journey optimalisatie; prima start voor de beginnende marketeer
Blijf op de hoogte van alles wat er binnen NIMA speelt en meld je aan voor onze nieuwsbrief voor interessante ontwikkelingen.
Iedere dag de meest opmerkelijke nieuwsberichten en achtergronden over marketing, communicatie en sales.
NIMA biedt zijn leden de mogelijkheid om de meest uiteenlopende papers te downloaden.
Elk half jaar brengen we onze krant ‘NIMA Update’ uit waarin je alle laatste ontwikkelingen met je delen.
NIMA heeft verschillende members die columns, opinies en blogs schrijven over ontwikkelingen in het vak.
Welke boeken zijn interessant of voor jou relevant en wat vonden jouw collega-marketingprofessionals ervan?
Voor veel journalisten is NIMA als beroepsvereniging voor marketeers, sales- en communicatieprofessionals een belangrijke nieuwsbron.