Het commerciële domein omvat de vakgebieden marketing, sales en communicatie. Media zijn our middle name en er wordt dan ook veel gepubliceerd door vakgenoten en over de vakgebieden. Hieronder vind je verschillende publicaties geschreven door en voor NIMA Leden, maar ook nieuws over marketing, publicaties van NIMA zelf en bijdragen van onze mediapartners.
Guy van Liemt RM: ‘In een wereld van totalitaire transparantie werkt alleen lipservice niet meer’. De zesde Internal Branding Jaarprijs is vanaf dit jaar onderdeel van de Dutch Marketing Awards. De prijzen worden op 31 maart 2016 in het KIT in Amsterdam uitgereikt. Daarmee wordt de Internal Branding Company of the Year – zoals deze …
Op 8 maart was NIMA Marketing in de Zorg op bezoek bij TopSupport in Eindhoven. Deelnemers werden meegenomen in het succesverhaal van deze organisatie. Door de marktwerking wordt binnen steeds meer zorginstellingen inhoud gegeven aan het begrip marketing en merkpositionering. Hoe versterk je de marktpositie van een ziekenhuis of zorginstelling in een snel veranderende omgeving. Hoe …
Sinds de komst van managing director Jan Willem Koch in het najaar van 2014, is een nieuw geluid te horen op de gangen van Hallmarks Europese hoofdkantoor in Capelle aan den IJssel. In Kochs kamer, waar voorheen in alle rust top-down gemanaged werd, klinkt rumoerigheid. Door Sabine van Roon-Orgelist SMP – Het is dinsdagmiddag 12.30 …
Als ‘gastvrij’, ‘lief’, ‘innovatief’ of ‘sportief’? Als gevolg van de marktwerking wordt binnen steeds meer zorginstellingen inhoud gegeven aan het begrip marketing. Hoe versterk je de marktpositie van een ziekenhuis of zorginstelling in een snel veranderende omgeving? Hoe bouw je een sterk merk waarmee je met vertrouwen de toekomst in kan? Het zijn cruciale vragen …
Auteur: Martijn Siebelink SMP, bestuurslid NIMA Sport Door het organiseren van leerzame en inspirerende events wil NIMA Sport het bedrijfsleven interesseren voor het domein sportmarketing en haar verbinden met sport. Het eerste event van NIMA Sport was op woensdag 10 februari 2016 en vond plaats tijdens het ABN AMRO World Tennis Tournament in Rotterdam. Met …
Een boek over verleiding en misleiding. Uitgaande van de zelfbeschikkingstheorie heeft de mens drie sterke behoeften: autonomie, competentie en verbondenheid.
33 vragen, 20 minuten; dé Nationale uitdaging voor marketeers Vanaf maandag 25 januari a.s. gaat de Nationale MQ Test weer van start.
De nieuwe inzichten uit neurowetenschap zijn momenteel hot binnen marketing. Marketeers kijken er naar als een kind naar de snoeppot. Bestaat die koopknop waarmee we iedere consument kunnen beïnvloeden?
Het UWV biedt mensen die zich willen ontwikkelen op het gebied van Marketing de mogelijkheid om aan de slag te gaan met de opleiding NIMA Basiskennis Marketing. De scholingsvouchers die het UWV ter beschikking stelt zijn vanaf nu ook geldig voor dit NIMA studiepakket inclusief examen. Het zelfstudiepakket NIMA Basiskennis Marketing is speciaal ontwikkeld voor …
Op weg naar een prodynamische onderneming, luidt de ondertitel. Dat belooft heel wat. Mijn eerste gedachte is dan ook dat het beloofde nogal pretentieus is.
Verkopers die het beste presteren in een complexe verkoopomgeving hebben een bepaalde combinatie van gedrag en vaardigheden. Hun stijl onderscheidt zich in de uitdagende benadering van de overtuigingen van de klant.
Tijdens de derde, inspirerende dag van de NIMA Study Course geeft de bevlogen Paul Hitchens regelmatig voorbeelden van culturele matches en mismatches. De dag start met het proeven van Marmite, een typisch Brits broodbeleg. Het is duidelijk dat de smaak van de Nederlandse groep beperkt aansluit bij dit productfenomeen dat in alle Engelstalige landen een …
Blijf op de hoogte van alles wat er binnen NIMA speelt en meld je aan voor onze nieuwsbrief voor interessante ontwikkelingen.
Iedere dag de meest opmerkelijke nieuwsberichten en achtergronden over marketing, communicatie en sales.
NIMA biedt zijn leden de mogelijkheid om de meest uiteenlopende papers te downloaden.
Elk half jaar brengen we onze krant ‘NIMA Update’ uit waarin je alle laatste ontwikkelingen met je delen.
NIMA heeft verschillende members die columns, opinies en blogs schrijven over ontwikkelingen in het vak.
Welke boeken zijn interessant of voor jou relevant en wat vonden jouw collega-marketingprofessionals ervan?
Voor veel journalisten is NIMA als beroepsvereniging voor marketeers, sales- en communicatieprofessionals een belangrijke nieuwsbron.