Nieuws

Het commerciële domein omvat de vakgebieden marketing, sales en communicatie. Media zijn our middle name en er wordt dan ook veel gepubliceerd door vakgenoten en over de vakgebieden. Hieronder vind je verschillende publicaties geschreven door en voor NIMA Leden, maar ook nieuws over marketing, publicaties van NIMA zelf en bijdragen van onze mediapartners.

  • Bekijk
Consumentenpsychologie – Guido Valkeneers Alva van Beek

Wat een prachtig woord: consumentenpsychologie. Het doet mij vermoeden dat hier alles in zit wat in het hoofd van de consumenten omgaat. De auteur maakt duidelijke scheiding tussen consumentenpsychologie en marketing.

Lees meer
Marketing meets MVO…. Eindelijk of alweer? Alva van Beek

De themasessie ‘Marketing meets MVO’ gaat de brug slaan tussen deze twee werelden. Het gaat je helpen MVO te verbinden met de core business. Dat is de doelstelling van de masterclass op woensdag 24 juni 2015. De opzet van de sessie is om MVO adviseurs en Marketeers inzichten te geven in de drempels, de succesfactoren …

Lees meer
Marketeers can kill brands, aldus Byron Sharp Alva van Beek

De legende, Professor Byron Sharp, informeerde gisteren de 50  top CMO’s en marketingdirecteuren van Nederland. Zij waren aanwezig op het NIMA Executive Marketing Diner. Een halfjaarlijks event waarbij de leden van de NIMA Top Marketing Club bijeenkomen voor inspiratie, ontwikkeling en netwerk. NIMA heeft professor Byron Sharp (auteur: How Brands Grow) naar Nederland gehaald om …

Lees meer
Hoe Maxi-Cosi de harten van ouders wint via de customer journey Alva van Beek

Je ziet het dagelijks om je heen, maar ik weet uit ervaring: als je zelf in blijde verwachting bent, is het heel bijzonder, een klein wonder! Dus het is groot nieuws, wat je enthousiast deelt. In die achtbaan aan emoties ben je als aanstaande ouders zeer betrokken bij de keuzes die je maakt: je wilt …

Lees meer
Nationale MQ test overweldigend succes, Neuromarketing struikelblok voor marketeers Alva van Beek

De eerste Nationale MQ test is een groot succes. De test bestond uit veertig vragen, over o.a. strategie, pricing, en online marketing. De test was pittig. Gemiddeld scoorden marketeers een MQ van 93,5. 1.000 + deelnemers MQ-test De gecumuleerde resultaten van de Nationale MQ test, gelanceerd door NIMA, zijn geanalyseerd. Meer dan 1.000 marketeers gingen …

Lees meer
12 vragen over Contentmarketing Alva van Beek

Auteur: Truus Koppelaar, bestuurslid NIMA B2B Het Expertiseplatform NIMA B2B vormt hét platform voor professionals die voortdurend zoeken naar optimalisering in B2B marketing. Donderdag 26 maart (16.30 – 20.00 uur) vindt bij AFAS Software te Leusden het seminar ‘van leadgeneratie naar leadinspiratie’ plaats. Ter voorbereiding geef ik antwoord op 12 vragen om mijn spreekbeurt over …

Lees meer
Dutch Marketing Awards 2015: dit zijn de finalisten Alva van Beek

Op 19 maart reiken we de Dutch Marketing Awards uit. Onder leiding van juryvoorzitter Rupert Parker Brady heeft de jury de finalisten gekozen in de categorieën Dutch Marketing Launch, Dutch Marketing Next en Dutch Marketing Company. Rupert over de finalisten: ‘De zes finalisten in de categorieën MarketingNext en MarketingCompany leveren het overtuigende bewijs dat gevestigde …

Lees meer
Finalisten Internal Branding Jaarprijs bekend Alva van Beek

  Drie cases zijn door de jury benoemd tot finalist (in alfabetische volgorde): Alexander Monro Borstkankerziekenhuis, RET en Stedin. Op 12 februari wordt winnaar van de Internal Branding jaarprijs bekend gemaakt tijdens het gelijknamige event. Uit de ingezonden cases blijkt dat Internal Branding een integraal onderdeel van de marketingstrategie van deze organisaties is geworden. De …

Lees meer
Nationale MQ-test voor Marketeers Alva van Beek

Marketeers kunnen vanaf vandaag hun actuele vakkennis toetsen in de Nationale Marketingquotiënt (MQ) Test. De test is ontwikkeld door NIMA. NIMA daagt Nederlandse marketingprofessionals uit om hun kennis te toetsen op www.nationaleMQtest.nl. Waarom een MQ test? Bijna geen vakgebied is zo veranderlijk als marketing. Marketeers staan voortdurend voor de uitdaging om hun vakkennis actueel te …

Lees meer
Randstad hoofdsponsor NIMA Young Professionals Alva van Beek

Investeren in jonge marketeers van steeds groter belang voor vakgebied Randstad Nederland verbindt haar naam voor een jaar aan het carrièreplatform NIMA Young Professionals. Dit platform organiseert ieder jaar volop activiteiten voor de jonge marketeer tussen 25 en 35 jaar met een gezonde dosis ambitie. Een initiatief dat Randstad omarmt.   Randstad stimuleert de activiteiten …

Lees meer
Verslag NIMA Master Class: herpositionering Alva van Beek

Onno Maathuis gaf aan de hand van een aantal cases de context van herpositionering weer. Cases van o.a. DE, Nationale Nederlanden, C&A en Ahold werden besproken. En is positionering wel altijd mogelijk als je kijkt naar een land als Rwanda? Dat zich nu (her)positioneert met de slogan “a land of a thousend hills”. Klik hier voor de …

Lees meer
NIMA, PIM en Adfo Groep bundelen krachten voor Dutch Marketing Awards Alva van Beek

  Op 19 maart 2015 organiseren NIMA, PIM en Adfo Groep voor de eerste maal de Dutch Marketing Awards, een evenement waarop de belangrijkste marketingvakprijzen tegelijk worden uitgereikt. Een unieke samenwerking, aangezien zowel de NIMA Awards als de prijs voor de Marketeer of the Year op hetzelfde moment worden overhandigd. Ook wordt de jaarlijkse Marketing …

Lees meer

Nieuws per categorie

Nieuws over NIMA

Blijf op de hoogte van alles wat er binnen NIMA speelt en meld je aan voor onze nieuwsbrief voor interessante ontwikkelingen.

Nieuws over marketing

Iedere dag de meest opmerkelijke nieuwsberichten en achtergronden over marketing, communicatie en sales.

Papers

NIMA biedt zijn leden de mogelijkheid om de meest uiteenlopende papers te downloaden.

NIMA Update (Krant)

Elk half jaar brengen we onze krant ‘NIMA Update’ uit waarin je alle laatste ontwikkelingen met je delen.

Blogs & columns

NIMA heeft verschillende members die columns, opinies en blogs schrijven over ontwikkelingen in het vak.

Boekrecensies

Welke boeken zijn interessant of voor jou relevant en wat vonden jouw collega-marketingprofessionals ervan?

Young Professionals

Het marketing- en communicatienieuws voor en door Young Professionals.

Persberichten

Voor veel journalisten is NIMA als beroepsvereniging voor marketeers, sales- en communicatieprofessionals een belangrijke nieuwsbron.