Het commerciële domein omvat de vakgebieden marketing, sales en communicatie. Media zijn our middle name en er wordt dan ook veel gepubliceerd door vakgenoten en over de vakgebieden. Hieronder vind je verschillende publicaties geschreven door en voor NIMA Leden, maar ook nieuws over marketing, publicaties van NIMA zelf en bijdragen van onze mediapartners.
New research shows marketers are terrible at briefing agencies. To start putting that right, ask yourself whether your marketing strategy meets these criteria. The IPA has been knocking around for over a century and, throughout that time, it has done incredibly important and useful work for advertising agencies. I did a couple of courses with …
Tijdens de coronapandemie was er een hotelketen waar we niemand over hoorde. Waarom niet? Omdat The Student Hotel niets veranderde in de gang van zaken en daarmee ook 70 procent van de gasten wist te behouden. Een strategie die nog steeds zijn vruchten afwerpt, aldus Mark Liversidge, CTO en CIO van de hotelketen, tegenover Business …
In een artikel uit het NRC van 27 juni pleit duurzaamheidsexpert Ronald Rover voor slechts één mogelijke oplossing voor een leefbare toekomst: minder kopen, minder reizen, minder groei. En Ronald is hierin zeker niet de enige die deze oplossing aandraagt. We moeten gewoon minder spullen kopen. En daar zit je dan als marketeer met je nieuwe producten …
We hebben natuurlijk het jaarlijkse overzicht van Google-zoekwoorden dat laat zien welke termen populair zijn en – in het verlengde hiervan – iets zeggen over de tijdsgeest. Maar er is ook een duurzamere variant van dit trendonderzoek, namelijk welke woorden populair zijn om te gebruiken in een domeinnaam. Onlangs analyseerden we welke woorden aan populariteit …
Meta, het moederbedrijf van onder meer Facebook, start een test waarbij geselecteerde gebruikers tot maximaal vijf profielen kunnen aanmaken vanuit één account op Facebook. Dat meldt nieuwswebsite Bloomberg.com. Gebruikers mogen nu maar één account aanmaken waar één profiel aan vastzit. Met meerdere profielen kan een gebruiker een profiel aanmaken voor familie, voor collega’s en voor …
Op dinsdag 5 juli organiseerde NIMA zijn derde NIMA lunchbreak Webinar in de reeks ‘De Toekomst van Marketing’, met als thema ‘Duurzaamheid & Ons Gedrag’. Daarvoor mocht ik in gesprek met Klaske Kruk, oprichtster van Circularities, Ronald Voorn, docent op de Hogeschool Utrecht en Universiteit Twente en Wouter Staal, founder en CEO van YB by …
Nederlanders maken zich relatief weinig zorgen om de inflatie en de stijgende prijzen die daarbij horen. Dat blijkt uit onderzoek door DVJ Insights in vijf Europese landen. Duitsers maken zich het meeste zorgen om de stijgende kosten. Op de vraag in welke mate de huidige prijsinflatie het dagelijkse leven beïnvloedt antwoord 47% van de Nederlanders …
Als 33% van de jongeren merken of producten boycot om misstanden rondom duurzaamheid, betekent dit dan dat 67% het geen bal kan schelen? ‘Generatie Z en Millennials zijn actief bezig met duurzaamheid.’ Het volgende onderzoek dat een extrapolatie maakt naar een gigantische groep mensen op basis van leeftijd (en ja, daar mag je over twisten) …
Lees mee over de uitslag van de ‘Best of NIMA’ Veiling. Wat zijn mensen bereid te betalen voor je product of dienst? In de sinds de jaren ’50 lopende show ‘The Price Is Right’ plaatsen deelnemers een bod op uiteenlopende artikelen. In deze show, bedacht in Amerika en inmiddels in vele landen te zien, moeten …
In een levendig Dauphine praat Chris Kersbergen met Bea Aarnoutse over het perspectief van medewerkers en het vak ‘leiding geven’. Over het gevaar van sexy willen overkomen en hoe je stereotypes kunt doorbreken door uit je silo te komen. En passant passeert de ontwikkeling van internal branding naar alignment en van employer branding naar employee experience. Bea Aarnoutse is …
Er bestaan steeds meer verschillende disciplines binnen het vakgebied marketeer, en nog veel meer verschillende functies. En de vraag is dan ook wat voor type marketeer ben jij? Ben jij die creatieve geest, die overal een oplossing voor vindt? Of ben jij juist de analytische die net zo lang onderzoekt totdat hij het ‘ware’ antwoord …
De customer journey kan de prullenbak in. Om succesvolle sales te doen op basis van marketing, kun je beter spreken van een learning journey. Niemand wil namelijk een verkoper zien. Mensen die iets kopen, willen te maken hebben met een expert. Dat is de visie van Maxim Spek, oprichter van ProSpex, creatief specialist in B2B-leadgeneratie. …
Blijf op de hoogte van alles wat er binnen NIMA speelt en meld je aan voor onze nieuwsbrief voor interessante ontwikkelingen.
Iedere dag de meest opmerkelijke nieuwsberichten en achtergronden over marketing, communicatie en sales.
NIMA biedt zijn leden de mogelijkheid om de meest uiteenlopende papers te downloaden.
Elk half jaar brengen we onze krant ‘NIMA Update’ uit waarin je alle laatste ontwikkelingen met je delen.
NIMA heeft verschillende members die columns, opinies en blogs schrijven over ontwikkelingen in het vak.
Welke boeken zijn interessant of voor jou relevant en wat vonden jouw collega-marketingprofessionals ervan?
Voor veel journalisten is NIMA als beroepsvereniging voor marketeers, sales- en communicatieprofessionals een belangrijke nieuwsbron.