Het commerciële domein omvat de vakgebieden marketing, sales en communicatie. Media zijn our middle name en er wordt dan ook veel gepubliceerd door vakgenoten en over de vakgebieden. Hieronder vind je verschillende publicaties geschreven door en voor NIMA Leden, maar ook nieuws over marketing, publicaties van NIMA zelf en bijdragen van onze mediapartners.
Despite slow economic growth and falling consumer confidence, Europe continues to buck global marketing trends as the region’s Global Marketing Index (GMI) hit its highest ever figure in March. The headline GMI for Europe stood at 59.2, a rise of 0.5 percentage points on the previous month and well above the global figure of 54.9 …
Parktheater: “Alle medewerkers zijn marketeer!” Auteur: Anja Bekkers, bestuurslid NIMA Zuid De afgelopen jaren is het Parktheater in Eindhoven overladen met prijzen: Theater van het jaar in 2014, de Gouden Struis in 2010 en 2012 en de Zilveren Struis in 2015, Beste Brabantse Werkgever 2011 en Slimste Bedrijf van Nederland in 2012. Stond dit theater na …
Zorg voor een drumbeat: wij geloven in eenvoud en routines Auteur: Anja Bekkers, bestuurslid NIMA Zuid Stel, je werkt voor een oerhollands A-merk met een marktaandeel van 60 procent. Hoe ga je dan zorgen voor groei? Deze vraag stond onlangs centraal tijdens de NIMA Zuid-bijeenkomst bij Peijnenburg. Hoe blijft dit merk belangrijk voor consumenten en hoe …
Stroom, wat is daar nou aan? Het moet gewoon werken! “Een primaire reactie die ik bij consumenten vaak hoor, maar als je gaat kijken waarom ze een bepaalde leverancier kiezen, heeft dat toch steeds vaker met beleving te maken”, aldus Jolanda Bakker, Directeur Marketing Operations bij Nuon, over de nieuwe beleving rondom energie. “Behoeften rondom energie verschuiven …
De Bijenkorf eindigt als eerste in de strijd om de titel Marketing Company of the Year. Chief chocolate officer van Tony’s Chocolonely, Henk Jan Beltman, is Marketeer of the Year 2016. Dat is donderdagavond bekendgemaakt tijdens de Dutch Marketing Awards 2016. De jury van Marketeer of the Year kende de prijs toe aan de marketeer …
De chief chocolate officer van Tony’s Chocolonely werd gisteravond uitgeroepen tot ‘Dutch Marketeer of the Year 2016’. Daarmee nam Henk Jan Beltman de prestigieuze titel over van Eneco-topman, Erik van Engelen. Lees ook het uitgebreide interview uit dat Beltman gaf aan het Tijdschrift voor Marketing. Credits Made.For.Digital Deze blogpost verscheen eerder op marketingonline.nl
Coolblue werd tijdens de Dutch Marketing Awards uitgeroepen tot Internal Branding Company of the Year en liet daarmee Jumbo en het Korps Mariniers achter zich. Wij spraken Joost Bakker (creatief geweten) en Eva Nooitgedagt (merkmoeder) vlak na de uitreiking: Credits Made.For.Digital Deze blogpost verscheen eerder op marketingonline.nl
De Bijenkorf werd uitgeroepen tot Dutch Marketing Company of the Year 2016 en liet daarmee Hunkemoller en Ikea achter zich. Wij spraken marketing directeur Suzanne van de Velde vlak na de uitreiking: Credits Made.For.Digital Deze blogpost verscheen eerder op marketingonline.nl
Zie de winnaars op het podium. Dit jaar was het Tropenmuseum de locatie Van links naar rechts: Elsbeth Eilander (chef Tijdschrift voor Marketing), Marketeer of the Year 2016 Henk Jan Beltman (cco, Tony’s Chocolonely), Pascal van Ham (marketingmanager Tony’s Chocolonely) en Martin de Munnik (Neurensics) Het marketingteam van Bijenkorf, de winnaar van de Dutch Marketing Company …
Gisteren vond het grootste marketingfeest van Nederland plaats. Met maar liefst 450 marketeers was de tweede editie van de Dutch Marketing Awards opnieuw een groot succes voor de organisatie. Een samenwerking tussen NIMA, Adfo Groep en PIM ondersteund door MEC en Marketing Associatie Nederland. Dutch Marketing Awards 2016: ‘Keizerin van retail durfde scherpe keuzes te …
If you think about it, money is a ridiculous concept. Without going into a William Jennings Bryan gold standard history lesson, let’s just say the idea that I can hold this thing, this little cloth rectangle of varying denomination, and exchange it for tangible goods and services is, at the very least, a system …
When you are managing marketing resources for your company with limited staff and budget, you can feel a lot like Matt Damon in the movie The Martian: alone. Just like Matt stranded on Mars, if you want to survive in a less-than-ideal situation, you have to come up with solutions to the myriad challenges that …
Blijf op de hoogte van alles wat er binnen NIMA speelt en meld je aan voor onze nieuwsbrief voor interessante ontwikkelingen.
Iedere dag de meest opmerkelijke nieuwsberichten en achtergronden over marketing, communicatie en sales.
NIMA biedt zijn leden de mogelijkheid om de meest uiteenlopende papers te downloaden.
NIMA heeft verschillende members die columns, opinies en blogs schrijven over ontwikkelingen in het vak.
Welke boeken zijn interessant of voor jou relevant en wat vonden jouw collega-marketingprofessionals ervan?
Voor veel journalisten is NIMA als beroepsvereniging voor marketeers, sales- en communicatieprofessionals een belangrijke nieuwsbron.