Nieuws

Het commerciële domein omvat de vakgebieden marketing, sales en communicatie. Media zijn our middle name en er wordt dan ook veel gepubliceerd door vakgenoten en over de vakgebieden. Hieronder vind je verschillende publicaties geschreven door en voor NIMA Leden, maar ook nieuws over marketing, publicaties van NIMA zelf en bijdragen van onze mediapartners.

  • Bekijk
Brands unclear who should take responsibility for customer experience Alva van Beek

Businesses are increasingly using customer experience to differentiate their brand yet 30% of senior leaders are confused about who should take ownership of it. Chief marketing officers and other C-suite executives are unclear who should be in charge of the customer experience. This confusion is a key challenge for 30% of the UK and US marketers, CEOs and chief customer officers surveyed by software …

Lees meer
Nederland telt 300 Senior Marketing Professionals Alva van Beek

Amsterdam – 1 juni 2017 – In mei is de 300-ste marketeer door NIMA gecertificeerd als Senior Marketing Professional. De persoonlijke marketingtitel geeft geregistreerde en toegelaten marketeers het recht om de internationaal erkende titel SMP achter zijn of haar naam te zetten. NIMA mag deze titel als beroepsvereniging voor professionals in marketing, communicatie en sales als …

Lees meer
(Interview) Over The Why van de NIMA Marketing Day 2017 Alva van Beek

Dit artikel verscheen online bij marketingtribune.nl en offline in het nummer dat 6 juni verschijnt Je krijgt maar één kans voor een eerste indruk, vonden de bedenkers, dus voor de eerste ‘ledendag voor Nima-members’ worden echt álle klavieren opengetrokken om professionals die leven in marketing een bijzondere dag te bezorgen. Nu de twintigste juni naderbij …

Lees meer
(Blog Jeroen van IJzendoorn) Human technology: lessen van de TNW Conference Alva van Beek

Met het hele team naar TNW Conference in Amsterdam. Twee dagen inspiratie, twee dagen plezier, voor maanden nieuwe ideeën. En waar beginnen we dan? Met een blog. Even onze eigen gedachten kort op een rijtje zetten. Acht stel hersens hebben uit de ruim 50 interessante sessies een aantal highlights en thema’s ontdekt. Hier onze rode …

Lees meer
LinkedIn Leader Shares How to Build a High-Performance Content Marketing Team Alva van Beek

The content marketing industry is flooded with “rock stars,” and this has led many to think a content marketing strategy is about individual prowess. But this couldn’t be further from the truth. Peek behind great content marketing efforts and you’ll nearly always find a driven, well-organized team. Jolie Miller, content strategy and acquisitions leader at …

Lees meer
12 vrijwilligers voor NIMA4Charity, nog vier plaatsen open! Alva van Beek

Twaalf marketeers en communicatieprofs hebben al gereageerd op de oproep onder aanstaande bezoekers van de NIMA Marketing Day om een paar uur mee te helpen aan de marketing van een goed doel. NIMA4CHARITY is een nieuw initiatief, waarmee een aantal NIMA Members zijn of haar kennis en vaardigheden willen inzetten voor een betere wereld. Met een …

Lees meer
#NIMAMD Patrick Kuijsters – SNS ‘Anders was ik piloot geworden’ Alva van Beek

Patrick Kuijsters is sinds het begin van dit jaar Register Marketeer en oogste bewondering en – ook wel – verbazing met de strakke en rigide herpositionering die hij afgelopen jaar samen met zijn team bij SNS doorvoerde. In april ontving hij om die reden onder meer de jonge marketingprofessionals én hun senior mentoren op een zeer …

Lees meer
Goede klantenservice vereist een heldere strategie: de 5 niveau’s van een contactstrategie Alva van Beek

Een goede customer service-strategie is op maat. Wat je bij je bestaande klanten wilt bereiken is immers per organisatie verschillend. Ook maakt het nogal uit wat voor producten en diensten een serviceorganisatie ondersteunt en via welke kanalen dat gebeurt. Toch is mijn ervaring dat veel organisaties überhaupt geen uitgewerkte strategie voor klantenservice hebben. Opmerkelijk als je …

Lees meer
Do Consumers Fill Out Brand Feedback Surveys Thoughtfully? Alva van Beek

Most consumers say they do not take the time to fill out customer feedback surveys thoughtfully, according to recent research from Customer Thermometer. The report was based on data from a survey of 1,000 people in the United States. Some 46% of respondents say they usually complete feedback surveys if they are quick, and 45% …

Lees meer

Nieuws per categorie

Nieuws over NIMA

Blijf op de hoogte van alles wat er binnen NIMA speelt en meld je aan voor onze nieuwsbrief voor interessante ontwikkelingen.

Nieuws over marketing

Iedere dag de meest opmerkelijke nieuwsberichten en achtergronden over marketing, communicatie en sales.

Papers

NIMA biedt zijn leden de mogelijkheid om de meest uiteenlopende papers te downloaden.

NIMA Update (Krant)

Elk half jaar brengen we onze krant ‘NIMA Update’ uit waarin je alle laatste ontwikkelingen met je delen.

Blogs & columns

NIMA heeft verschillende members die columns, opinies en blogs schrijven over ontwikkelingen in het vak.

Boekrecensies

Welke boeken zijn interessant of voor jou relevant en wat vonden jouw collega-marketingprofessionals ervan?

Young Professionals

Het marketing- en communicatienieuws voor en door Young Professionals.

Persberichten

Voor veel journalisten is NIMA als beroepsvereniging voor marketeers, sales- en communicatieprofessionals een belangrijke nieuwsbron.