Nieuws

Het commerciële domein omvat de vakgebieden marketing, sales en communicatie. Media zijn our middle name en er wordt dan ook veel gepubliceerd door vakgenoten en over de vakgebieden. Hieronder vind je verschillende publicaties geschreven door en voor NIMA Leden, maar ook nieuws over marketing, publicaties van NIMA zelf en bijdragen van onze mediapartners.

  • Bekijk
Paper: duurzame gedragsverandering Alva van Beek

Aan de hand van de ervaringen uit de campagne “Doe maar lekker duurzaam” uit 2014 en de resultaten van de laatste Maatschappelijk Imago Monitor zijn we op zoek gegaan naar triggers om consumenten echt in beweging te kunnen krijgen. De campagne “Doe maar lekker duurzaam” is een driejarige samenwerking tussen de Nationale Postcodeloterij, Unilever en …

Lees meer
NIMA introduceert platform voor communicatieprofessionals Alva van Beek

NIMA start dit najaar met een platform voor communicatieprofessionals. Er is een bestuur aangesteld en het NIMA hoofdbestuur heeft haar akkoord gegeven. NIMA heeft 23 verschillende regio’s en groeperingen. Het platform communicatie is een nieuwe en belangrijke toevoeging aan dit palet. Martin Huisman, Voorzitter van NIMA, hierover: “Marketing is een integraal vak met vele disciplines. …

Lees meer
E-business – Marjolein Visser en Berend Sikkenga Alva van Beek

Dat het boek geschreven is door zes auteurs merk je tijdens het lezen niet. Het centrale thema van het boek is maximalisatie van de klantwaarde. Dat maakt het boek ook waardevol als managementboek.

Lees meer
Consumentenpsychologie – Guido Valkeneers Alva van Beek

Wat een prachtig woord: consumentenpsychologie. Het doet mij vermoeden dat hier alles in zit wat in het hoofd van de consumenten omgaat. De auteur maakt duidelijke scheiding tussen consumentenpsychologie en marketing.

Lees meer
Marketing meets MVO…. Eindelijk of alweer? Alva van Beek

De themasessie ‘Marketing meets MVO’ gaat de brug slaan tussen deze twee werelden. Het gaat je helpen MVO te verbinden met de core business. Dat is de doelstelling van de masterclass op woensdag 24 juni 2015. De opzet van de sessie is om MVO adviseurs en Marketeers inzichten te geven in de drempels, de succesfactoren …

Lees meer
Marketeers can kill brands, aldus Byron Sharp Alva van Beek

De legende, Professor Byron Sharp, informeerde gisteren de 50  top CMO’s en marketingdirecteuren van Nederland. Zij waren aanwezig op het NIMA Executive Marketing Diner. Een halfjaarlijks event waarbij de leden van de NIMA Top Marketing Club bijeenkomen voor inspiratie, ontwikkeling en netwerk. NIMA heeft professor Byron Sharp (auteur: How Brands Grow) naar Nederland gehaald om …

Lees meer
Hoe Maxi-Cosi de harten van ouders wint via de customer journey Alva van Beek

Je ziet het dagelijks om je heen, maar ik weet uit ervaring: als je zelf in blijde verwachting bent, is het heel bijzonder, een klein wonder! Dus het is groot nieuws, wat je enthousiast deelt. In die achtbaan aan emoties ben je als aanstaande ouders zeer betrokken bij de keuzes die je maakt: je wilt …

Lees meer
Nationale MQ test overweldigend succes, Neuromarketing struikelblok voor marketeers Alva van Beek

De eerste Nationale MQ test is een groot succes. De test bestond uit veertig vragen, over o.a. strategie, pricing, en online marketing. De test was pittig. Gemiddeld scoorden marketeers een MQ van 93,5. 1.000 + deelnemers MQ-test De gecumuleerde resultaten van de Nationale MQ test, gelanceerd door NIMA, zijn geanalyseerd. Meer dan 1.000 marketeers gingen …

Lees meer
12 vragen over Contentmarketing Alva van Beek

Auteur: Truus Koppelaar, bestuurslid NIMA B2B Het Expertiseplatform NIMA B2B vormt hét platform voor professionals die voortdurend zoeken naar optimalisering in B2B marketing. Donderdag 26 maart (16.30 – 20.00 uur) vindt bij AFAS Software te Leusden het seminar ‘van leadgeneratie naar leadinspiratie’ plaats. Ter voorbereiding geef ik antwoord op 12 vragen om mijn spreekbeurt over …

Lees meer
Dutch Marketing Awards 2015: dit zijn de finalisten Alva van Beek

Op 19 maart reiken we de Dutch Marketing Awards uit. Onder leiding van juryvoorzitter Rupert Parker Brady heeft de jury de finalisten gekozen in de categorieën Dutch Marketing Launch, Dutch Marketing Next en Dutch Marketing Company. Rupert over de finalisten: ‘De zes finalisten in de categorieën MarketingNext en MarketingCompany leveren het overtuigende bewijs dat gevestigde …

Lees meer
Finalisten Internal Branding Jaarprijs bekend Alva van Beek

  Drie cases zijn door de jury benoemd tot finalist (in alfabetische volgorde): Alexander Monro Borstkankerziekenhuis, RET en Stedin. Op 12 februari wordt winnaar van de Internal Branding jaarprijs bekend gemaakt tijdens het gelijknamige event. Uit de ingezonden cases blijkt dat Internal Branding een integraal onderdeel van de marketingstrategie van deze organisaties is geworden. De …

Lees meer
Nationale MQ-test voor Marketeers Alva van Beek

Marketeers kunnen vanaf vandaag hun actuele vakkennis toetsen in de Nationale Marketingquotiënt (MQ) Test. De test is ontwikkeld door NIMA. NIMA daagt Nederlandse marketingprofessionals uit om hun kennis te toetsen op www.nationaleMQtest.nl. Waarom een MQ test? Bijna geen vakgebied is zo veranderlijk als marketing. Marketeers staan voortdurend voor de uitdaging om hun vakkennis actueel te …

Lees meer

Nieuws per categorie

Nieuws over NIMA

Blijf op de hoogte van alles wat er binnen NIMA speelt en meld je aan voor onze nieuwsbrief voor interessante ontwikkelingen.

Nieuws over marketing

Iedere dag de meest opmerkelijke nieuwsberichten en achtergronden over marketing, communicatie en sales.

Papers

NIMA biedt zijn leden de mogelijkheid om de meest uiteenlopende papers te downloaden.

Blogs & columns

NIMA heeft verschillende members die columns, opinies en blogs schrijven over ontwikkelingen in het vak.

Boekrecensies

Welke boeken zijn interessant of voor jou relevant en wat vonden jouw collega-marketingprofessionals ervan?

Young Professionals

Het marketing- en communicatienieuws voor en door Young Professionals.

Persberichten

Voor veel journalisten is NIMA als beroepsvereniging voor marketeers, sales- en communicatieprofessionals een belangrijke nieuwsbron.