Nieuws

Het commerciële domein omvat de vakgebieden marketing, sales en communicatie. Media zijn our middle name en er wordt dan ook veel gepubliceerd door vakgenoten en over de vakgebieden. Hieronder vind je verschillende publicaties geschreven door en voor NIMA Leden, maar ook nieuws over marketing, publicaties van NIMA zelf en bijdragen van onze mediapartners.

  • Bekijk
NIMA zet marketing-Nederland op scherp met Nationale MQ Test Alva van Beek

33 vragen, 20 minuten; dé Nationale uitdaging voor marketeers Vanaf maandag 25 januari a.s. gaat de Nationale MQ Test weer van start.

Lees meer
Neuroleiderschap – Guido de Valk Alva van Beek

De nieuwe inzichten uit neurowetenschap zijn momenteel hot binnen marketing. Marketeers kijken er naar als een kind naar de snoeppot. Bestaat die koopknop waarmee we iedere consument kunnen beïnvloeden?

Lees meer
NIMA Examen Basiskennis Marketing nu ook in UWV portfolio Alva van Beek

Het UWV biedt mensen die zich willen ontwikkelen op het gebied van Marketing de mogelijkheid om aan de slag te gaan met de opleiding NIMA Basiskennis Marketing. De scholingsvouchers die het UWV ter beschikking stelt zijn vanaf nu ook geldig voor dit NIMA studiepakket inclusief examen. Het zelfstudiepakket NIMA Basiskennis Marketing is speciaal ontwikkeld voor …

Lees meer
Wat kan mij nou gebeuren? – Pieter Geelhoedt e.a. Alva van Beek

Op weg naar een prodynamische onderneming, luidt de ondertitel. Dat belooft heel wat. Mijn eerste gedachte is dan ook dat het beloofde nogal pretentieus is.

Lees meer
The Challenger Customer – Brent Adamson e.a. Alva van Beek

Verkopers die het beste presteren in een complexe verkoopomgeving hebben een bepaalde combinatie van gedrag en vaardigheden. Hun stijl onderscheidt zich in de uitdagende benadering van de overtuigingen van de klant.

Lees meer
Paper Study Course Day 3: Global Branding Alva van Beek

Tijdens de derde, inspirerende dag van de NIMA Study Course geeft de bevlogen Paul Hitchens regelmatig voorbeelden van culturele matches en mismatches. De dag start met het proeven van Marmite, een typisch Brits broodbeleg. Het is duidelijk dat de smaak van de Nederlandse groep beperkt aansluit bij dit productfenomeen dat in alle Engelstalige landen een …

Lees meer
Paper Study Course Day 2: Strategic Marketing Alva van Beek

Tijdens de 3-daagse NIMA Marketing Course in Cookham afgelopen oktober is er een volle dag besteed aan strategische marketing. Het was een genoegen om door de inhoudelijk zeer sterke en vaak geestige Debbie Clewes, course director bij het CIM, te worden begeleid. Op het gebied van strategische marketing zijn de karakteristieken van een strategisch plan …

Lees meer
Paper Study Course Day 1: Digital Marketing Strategy Alva van Beek

Wat kun je verwachten van een Course Director die zijn halve werkzame leven in de corporate offline wereld heeft gewerkt? Veel blijkt na een dag Digitaal in het hart van de marketing bij het Chartered Institute of Marketing (CIM) in Cookham bij Londen. Met een achtergrond als trainer en Head of Digital bij een groot …

Lees meer
Nieuwe NIMA Marketingexamens vanaf 2016 Alva van Beek

Vanaf 1 januari 2016 zijn alle NIMA Marketingexamens vernieuwd. Het marketingvak verandert snel. De nieuwe examens sluiten volledig aan op de aanwezige marketingfuncties op de arbeidsmarkt.  Dit najaar bieden NIMA Education Partners al de vernieuwde NIMA Opleidingen aan die afgesloten worden met het officiële NIMA Examen. Het actualiseren en vernieuwen van de marketingexamens is een …

Lees meer
The Future of Marketing – Nick Johnson Alva van Beek

Je moet je als marketeer steeds opnieuw uitvinden om relevant te zijn voor je klanten en dus voor jouw organisatie die deze klanten bedient. Concurrenten uit onverwachte hoek gaan een rol spelen

Lees meer
CRM in de praktijk – Sjors van Leeuwen Alva van Beek

Mocht u op het punt staan om CRM in te voeren in uw bedrijf, dan is dit boek een must-read. Want ik heb zelden een boek over CRM gelezen dat het vakgebied zo breed behandelt.

Lees meer
Paper: duurzame gedragsverandering Alva van Beek

Aan de hand van de ervaringen uit de campagne “Doe maar lekker duurzaam” uit 2014 en de resultaten van de laatste Maatschappelijk Imago Monitor zijn we op zoek gegaan naar triggers om consumenten echt in beweging te kunnen krijgen. De campagne “Doe maar lekker duurzaam” is een driejarige samenwerking tussen de Nationale Postcodeloterij, Unilever en …

Lees meer

Nieuws per categorie

Nieuws over NIMA

Blijf op de hoogte van alles wat er binnen NIMA speelt en meld je aan voor onze nieuwsbrief voor interessante ontwikkelingen.

Nieuws over marketing

Iedere dag de meest opmerkelijke nieuwsberichten en achtergronden over marketing, communicatie en sales.

Papers

NIMA biedt zijn leden de mogelijkheid om de meest uiteenlopende papers te downloaden.

Blogs & columns

NIMA heeft verschillende members die columns, opinies en blogs schrijven over ontwikkelingen in het vak.

Boekrecensies

Welke boeken zijn interessant of voor jou relevant en wat vonden jouw collega-marketingprofessionals ervan?

Young Professionals

Het marketing- en communicatienieuws voor en door Young Professionals.

Persberichten

Voor veel journalisten is NIMA als beroepsvereniging voor marketeers, sales- en communicatieprofessionals een belangrijke nieuwsbron.